Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

MorDk

Jeg hidser mig heller ikke op men jeg synes det er en helt forkert/alt for hård straf...

Jeg kan bare ikke forstå så mange i den her tråd synes det er forældrenes ansvar at der er styr på det hele (i hvert fald er det ikke skolens) og samtidig synes det er helt i orden at en 10-årig bliver sendt ud på en halvanden times gåtur i gummisko

Og så kan jeg virkeligt heller ikke sætte mig ind i dine sammenligninger af de der laver ballade og de der glemmer deres gymnastiktøj. Synes absolut ikke det er det samme.

Jeg samligner heller ikke. Jeg taler bare generelt om konsekvenser.... som jeg mener der er ALT ALT for lidt af. 

At gå tur i skolegården...? Ser du det seriøst som en hård straf? Hold da op... 

Jeg skriver det lige igen... Jeg er ENIG i at det med det glemte gym.tøj kunne tackles anderledes. Men jeg synes bare ikke det er noget at gå til BT med... Synes virkelig det siger mere om moderen til denne dreng end skolen som har opsat nogle skoleregler som alle kender til (hvis man har læst i skolens papirer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Jeg samligner heller ikke. Jeg taler bare generelt om konsekvenser.... som jeg mener der er ALT ALT for lidt af. 

At gå tur i skolegården...? Ser du det seriøst som en hård straf? Hold da op... 

Jeg skriver det lige igen... Jeg er ENIG i at det med det glemte gym.tøj kunne tackles anderledes. Men jeg synes bare ikke det er noget at gå til BT med... Synes virkelig det siger mere om moderen til denne dreng end skolen som har opsat nogle skoleregler som alle kender til (hvis man har læst i skolens papirer)

Ja når det foregår i kondisko på årets koldestes dag i halvanden time! Så er det da helt vildt meget for hård en straf!

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Ja når det foregår i kondisko på årets koldestes dag i halvanden time! Så er det da helt vildt meget for hård en straf!

Ja men det er jo nok også sidste gang han tager kondisko på på årets koldeste dag 

Anmeld

16. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
sommerbarn<3 skriver:

Synes også det er godt med konsekvenser, når man har opført sig dårligt, ikke lyttet til læren, ødelagt ting med vilje osv men jeg synes ikke det er super uartigt at glemme tøjet.

Synes det lidt er at gennemføre en straf bare for at gøre det.

Man børlære børnene ret og forkert på en ordentlig måde og ikke ved selv at være et dårligt eksempel og bruge straf når man kan løse problemer på en mere human måde.

Men er absolut tilhænger af mere pli bland nutidens s børn og unge.

Arbejder som lærer, og tro mig der er altid børn der "glemmer" gymnastiktøjet fordi de ikke gider gymnastik. Der bliver nødt til at være een eller anden konsekvens ellers er der nogle der aldrig kommer til at deltage. (Jeg selv havde f.eks. Altid menstruation) fordi jeg hellere ville sidde og sladre med en veninde (der tilfældigvis også havde menstruation) om det skal være gåture, lånetøj eller andet er sådan set underordnet..

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Ja men det er jo nok også sidste gang han tager kondisko på på årets koldeste dag 

Det er din konklusion?? At en 10-årig nok har lært af det og ikke at man fra skolens side kunne have fundet på noget andet....??
Håber da ikke dine børn kommer til at glemme noget

Anmeld

16. marts 2014

isabellasmor

Hvor ville jeg blive gal hvis jeg var den mor! Og så vidt jeg kan læse vidste forældrene IKKE noget om denne "regel" før efter denne mor havde råbt op? 

Kald mig naiv, men dialog er vejen frem hvis du spøger mig, og ikke straf! Hvad skal dette gøre godt for? Det lyder ikke just som om at børnene ser den store konkurrence i det?? Det lyder nærmere som en dårlig undskyldning..... Nej, det er simpelthen for syGt..  Man skal satme være opmærksom når man skal ud og finde skole til sine unger.. Især hvis man vælger folkeskole  Der kommer mine børn godt nok aldrig til at sætte deres ben! 

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Vil lige tilføje at jeg altså ser børn på 9 til 12 år uden jakke, kondisko og korte shorts(uden strømpebukser) og den pige var sammen med en voksen gå rundt omkring i byen, siden november måned. alene eller med voksne. Og det er nok mere end halvanden time.

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Det er din konklusion?? At en 10-årig nok har lært af det og ikke at man fra skolens side kunne have fundet på noget andet....??
Håber da ikke dine børn kommer til at glemme noget

Der er sikkert andre reglerne på deres fremtidige skole. Men selvfølgelig kommer de til at glemme noget. Alle glemmer engang imellem. Og jeg siger det lige igen igen igen igen igen ... jeg er enig i at konsekvensen godt kunne være anderledes da den ikke er skide pædagogisk og måske ikke til stor gavn MEN en regel er en regel. Så må de jo lave reglen om hvis flere forældre f.eks klager. 

Nej det er ikke en konkusion men jeg havde bare ikke så meget mere at skrive. vi bliver ikke enige. Selvom jeg flere gange har skrevet at jeg faktisk synes at konsekvensen er gammeldags osv. 

Men jeg synes ikke det er noget at skrive til BT om ... 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

isabellasmor skriver:

Hvor ville jeg blive gal hvis jeg var den mor! Og så vidt jeg kan læse vidste forældrene IKKE noget om denne "regel" før efter denne mor havde råbt op? 

Kald mig naiv, men dialog er vejen frem hvis du spøger mig, og ikke straf! Hvad skal dette gøre godt for? Det lyder ikke just som om at børnene ser den store konkurrence i det?? Det lyder nærmere som en dårlig undskyldning..... Nej, det er simpelthen for syGt..  Man skal satme være opmærksom når man skal ud og finde skole til sine unger.. Især hvis man vælger folkeskole  Der kommer mine børn godt nok aldrig til at sætte deres ben! 

Det er jo langt fra ALLE folkeskoler der er sådan ....

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Vil lige tilføje at jeg altså ser børn på 9 til 12 år uden jakke, kondisko og korte shorts(uden strømpebukser) og den pige var sammen med en voksen gå rundt omkring i byen, siden november måned. alene eller med voksne. Og det er nok mere end halvanden time.

Hvad er mere end halvanden time??

Uanset hvad er det helt usammenligneligt artiklen handler om en straf for at have glemt gymnastiktøj -det er det du snakker om næppe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.