Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

helle85

fo82 skriver:

Seriøst? Mener du at skolen har ansvaret for at drengen er påklædt efter vejret? Er det så også skolens ansvar at drengen får sit gymnastiktøj med?

jeg synes at det er i orden at der bliver sat ind med en konsekvens, og havde drengen været klædt ordentligt på hjemmefra så havde han nok ikke frosset. 

"Den sorte skole og lektor blomme" jeg synes den mor pisker en stemning op, og forlanger en undskyldning og redegørelse for at skolen prøver på at opdrage på hendes pode... Og så er folk trætte af at blive kaldt curlingforælder??? Her er der et strålende eksempel... 

nej det er ikke skolen ansvar at han har det rigtige tøj med men så burde de have fundet på noget andet eller have haft noget til de børn som nu ikke har det rigtige tøj på nu nå de skal gå 1,5 time

og ja hvis han havde det rigtige tøj på, så kunne det godt være han ikke havde frosset, men nå forældrene ikke har kunne finde ud af at give ham ordenlig tøj så skal det vel ikke gå ud over drengen, derfor kunne de godt have en dragt.

og jeg har også skrevet at det er fint der er konsekvenser.

og nu har jeg aldrig læst om den skole så det samligner jeg ikke med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MorDk

Laulund87 skriver:

Jeg synes det er SÅ forkert og jeg kan heller ikke lige se hvad det er skolebørn slipper afsted med hele tiden??

Helt ærligt det er da harmløst at glemme sit gymnastiktøj en sjælden gang imellem. Det gjorde jeg da selv puha..

Sikke en gammeldags "opdragelse"

Ja gammeldags... men gammeldags behøver ikke at være dårligt. 

Børn der laver "ballade" i skolen, taler grimt, ikke laver lektier, glemmer idrætstøj, skolebøger osv. osv. Hvordan synes du man skulle handle på det? Jeg synes det er fint at skolerne laver regler og retningslinier for konsekvenser. Igen... så er jeg enig i det er en smule gammeldags. Men jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at han er blevet sendt på "gåtur" i skolegården. Hvad skulle han ellers? Sidde og glo på de andre hvade idræt? Han skal vel også have lidt motion?

Anmeld

16. marts 2014

Laulund87

MorDk skriver:

Børn der laver "ballade" i skolen, taler grimt, ikke laver lektier, glemmer idrætstøj, skolebøger osv. osv. Hvordan synes du man skulle handle på det? Jeg synes det er fint at skolerne laver regler og retningslinier for konsekvenser. Igen... så er jeg enig i det er en smule gammeldags. Men jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at han er blevet sendt på "gåtur" i skolegården. Hvad skulle han ellers? Sidde og glo på de andre hvade idræt? Han skal vel også have lidt motion?

Jeg kan ikke genkende at det skulle være sådan i skolerne..

Jah så synes jeg nok at han kunne få lov til at springe over når det vitterligt er glemt. Så kunne man snakke om det hvis det gentog sig hele tiden. Men den form for straf er gammeldag=forkert i min verden.

Anmeld

16. marts 2014

helle85

tarkoflen skriver:

Jeg synes helt ærligt at den mor burde se lidt indad! Hvem har sendt drengen i skole uden gymnastiktøj og hvem har sendt ham i skole i gummisko på årets koldeste dag? Det er da ikke skolen i hvert fald! Men det er da nemmere at råbe op og være forarget på skolen end at overveje sit eget ansvar

At han måske har gået rundt lige længe nok kan man diskutere og måske han kunne være taget indenfor og feje gange, vaske borde eller noget andet nyttigt men kedeligt! Så skal ungerne nok lære at tage tøj med

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Ej men jeg har vel niecer/nevøer der går i skole. En lillebror der går i skole, jeg har selv gået i skole...har veninder som er skolelærere og så har vi medierne (hvor man selvfølgelige skal "springe op og falde ned") Men det er jo ingen nyhed at rigtig mange skolebørn nu til dags ikke kan fungere optimalt. De STYRER klasselokalet og lærerne har svært ved at trænge igennem. Den største del af det ansvar ligger hos forældrene. Jeg tror på at der ikke er konsekvenser for handling. Ikke kun fra skolens side men i dén grad også for forældrene...

Det er bestemt ikke min opfattelse af min søns klasse! (har lige været til forældremøde )

Men hvis du mener det er forældrene der har hovedansvaret hvordan kan du så synes det er ok at drengen bliver straffet på den måde?!

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Jah så synes jeg nok at han kunne få lov til at springe over når det vitterligt er glemt. Så kunne man snakke om det hvis det gentog sig hele tiden. Men den form for straf er gammeldag=forkert i min verden.

Ja og jeg er igen enig i at man kunne have vurderet "forglemmelsen" og selvfølgelig er det gammeldags... men nogle gange tror jeg bare at man griber til andre midler når de såkaldte "pædagogiske" midler ikke virker mere.

Anmeld

16. marts 2014

stjernehimmel

Laulund87 skriver:

Kender MANGE som kan nikke til at skolerne, eller mange af dem oplever netop det der bliver skrevet....

Her er det faktisk endnu værre..... og forsætter med at blive værre da hverken skolen eller mange forældre har interesse i at ændre på det.... jeg vil nødig se eks min datters klasse om blot 2 år med den måde som den er på nu....

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Sammenligner du seriøst det at glemme sit idrætstøj eller en bog med at være en ballademager/en der taler grimt/provokerer osv?!?

Og stadigvæk: halvanden time!?! Straffen kunne måske hellere være at forældrene blev kaldt fra arbejde for at komme med det Sørens tøj

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Det er bestemt ikke min opfattelse af min søns klasse! (har lige været til forældremøde )

Men hvis du mener det er forældrene der har hovedansvaret hvordan kan du så synes det er ok at drengen bliver straffet på den måde?!

Jeg siger ikke det er OK... men jeg kan ikke hidse mig op over det. Selvfølgelig er børnene forældrenes ansvar MEN så længe de er i skolen er det skolen som giver børnene konsekvenser af handlingerne.... det kan forældrene jo af gode grunde ikke. Sådan fungere det jo også på en arbejdsplads eller lærerplads. Der er konsekvenser ved alt. Eller det bør der være.

Anmeld

16. marts 2014

ESV

Jeg syntes det er helt fint, jeg savner sgu noget god gammeldags diciplin det kunne vi også godt have brugt dengang jeg gik i skole.

MorDK jeg er helt enig i alle dine indlæg!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.