Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Selvfølgelig havde de det. Det står i "skolereglerne..."

Jeg sætter bare ? ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

LinLin

Yurie skriver:

Ja for han har vel ikke været derude længe enr han ville være på et frikvarter. 

Det kan ikke lærernes skyld at han fryser. Han er 10år, han ved vel at man skal tage godt med tøj på når det er koldt. 

Det er jo ikke bare et frikvarter - det er halvanden time!
Jeg synes ikke det er en ok regel... Det er fint nok at han skal lave en eller anden form for "idræt" imens de andre er indenfor i deres idrætstøj, men halvanden time ude på årets koldestes dag?! Ej, nu må de lige....
Det er så rigtigt dumt at han kun har kondisko med men der er i min verden forskel på om man har tøj på til at være ude Et kvarter eller om man regner med at skulle være ude flere timer!

Hvis nu jeres barn i børnehave eller vuggestue ikke havde tøj med til at være ude i og der ikke var lånetøj, ville I så synes "at det bare var ærgerligt og ok at barnet kom ud alligevel??"

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

sommerbarn<3 skriver:

Synes også det er godt med konsekvenser, når man har opført sig dårligt, ikke lyttet til læren, ødelagt ting med vilje osv men jeg synes ikke det er super uartigt at glemme tøjet.

Synes det lidt er at gennemføre en straf bare for at gøre det.

Man børlære børnene ret og forkert på en ordentlig måde og ikke ved selv at være et dårligt eksempel og bruge straf når man kan løse problemer på en mere human måde.

Men er absolut tilhænger af mere pli bland nutidens s børn og unge.

Enig. Og jeg er også enig i at man kunne finde ud af at løse problemet anderledes. Men jeg synes virkelig ikke det er noget som kan hidse mig op. Nogle børn "glemmer" altid idrætstøjet f.eks. og det er heller ikke ok.

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Jeg sætter bare ? ved det

Smiler... jaaa... men mon ikke? 

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Skolebørn slipper alt for ofte afsted med alt muligt... 

Hvorfor skal man slippe afsted med alt i skolen.... De får sig et CHOK når de bliver "sluppet løs" i den virkelige verden!

Hvad er det der "alt" de dersens skolebørn slipper afsted med hele tiden???

Er du lærer? (Ved du ikke har et skolebarn, så det kan jo ikke være der din erfaring er fra )

Anmeld

16. marts 2014

Laulund87

Jeg synes det er SÅ forkert og jeg kan heller ikke lige se hvad det er skolebørn slipper afsted med hele tiden??

Helt ærligt det er da harmløst at glemme sit gymnastiktøj en sjælden gang imellem. Det gjorde jeg da selv puha..

Sikke en gammeldags "opdragelse"

Anmeld

16. marts 2014

Risen

Selvfølgelig skal læreren tage hensyn til drengens tøj og vejret - med andre ord skal han da slet ikke ud på året koldeste dag. Med det sagt, arbejder jeg selv som lærer og har været i praktik flere gange, og synes det er utroligt hvor mange børn som kommer i skole uden madpakke, passer, blyanter og gymnastiktøj. Der er jævntligt mellem 4-5 elever hvert modul som ikke har tøj med. Så en eller anden form for mulighed for at dyrke idræt er vel i orden. Oplever flere elever, som faktisk er rigtig kede af at de ikke kan være med i timerne, fordi de ikke har tøj med. Det er jo sjovt at have idræt for mange. 

Ydermere synes jeg artikelen (BT selvfølgelig) fokusere alt for meget på det negative - og er ikke særlig objektiv i deres ordvalg. Hvorfor er det en straf at lave en "mild" form for idræt? - Jeg forsvarer ikke at drengen skulle ud i koldt tøj og gummisko, men jeg tror man skal kigge på det her tiltag som en mulighed for en form for deltagelse, fremfor en sanktion som BT gør meget ud af det er.. 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Hvad er det der "alt" de dersens skolebørn slipper afsted med hele tiden???

Er du lærer? (Ved du ikke har et skolebarn, så det kan jo ikke være der din erfaring er fra )

Ej men jeg har vel niecer/nevøer der går i skole. En lillebror der går i skole, jeg har selv gået i skole...har veninder som er skolelærere og så har vi medierne (hvor man selvfølgelige skal "springe op og falde ned") Men det er jo ingen nyhed at rigtig mange skolebørn nu til dags ikke kan fungere optimalt. De STYRER klasselokalet og lærerne har svært ved at trænge igennem. Den største del af det ansvar ligger hos forældrene. Jeg tror på at der ikke er konsekvenser for handling. Ikke kun fra skolens side men i dén grad også for forældrene...

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

Nadia&Daniel skriver:

Tænker de overreagerer så Gad vide om de også havde gjort det, hvis det have været en pige

Hvorfor skulle de ikke gøre det samme hvis der var en pige?? Der er vel de samme regler, ligemeget hvilket køn du er. Ellers er da en hel anden snak.

Anmeld

16. marts 2014

Nadia&Daniel

Yurie skriver:

Hvorfor skulle de ikke gøre det samme hvis der var en pige?? Der er vel de samme regler, ligemeget hvilket køn du er. Ellers er da en hel anden snak.

Jeg er bare i tvivl ikke andet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.