Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Nadia&Daniel

Skal lige høre - glemmer drengen hele tiden gymtøjet eller snakker vi første gang??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MorDk skriver:

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Jeg synes det er i orden at lære mere disciplin, men synes ikke man skal straffes for glemt gymnastik tøj. Der må kunne findes en anden løsning, hvis det er et gentagende problem. Eks lånetøj.

Jeg synes ikke barnet skal straffes for glemt tøj, Jeg ser det som forældrenes og ikke barnet ansvar at huske tøj bøger osv.

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

Nadia&Daniel skriver:

Skal lige høre - glemmer drengen hele tiden gymtøjet eller snakker vi første gang??

Jeg tror det er første gang, siden moren reagere så voldsomt. Men det er en regel/ordning de har lavet på skolen, hvis et barn glemmer sit tøj. Så det er jo ikke noget de har fundet på, på stedet og sagt; du tager lige 29runder i skolegården.

Anmeld

16. marts 2014

Nadia&Daniel

Yurie skriver:

Jeg tror det er første gang, siden moren reagere så voldsomt. Men det er en regel/ordning de har lavet på skolen, hvis et barn glemmer sit tøj. Så det er jo ikke noget de har fundet på, på stedet og sagt; du tager lige 29runder i skolegården.

Tænker de overreagerer så Gad vide om de også havde gjort det, hvis det have været en pige

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

sommerbarn<3 skriver:

Jeg synes det er i orden at lære mere disciplin, men synes ikke man skal straffes for glemt gymnastik tøj. Der må kunne findes en anden løsning, hvis det er et gentagende problem. Eks lånetøj.

Jeg synes ikke barnet skal straffes for glemt tøj, Jeg ser det som forældrenes og ikke barnet ansvar at huske tøj bøger osv.

Jeg er til dels enig med dig. Men jeg synes stadig det er fint at skolen har fundet en konsekvens. Og det er jo ikke af værste slags.... 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Tænker de overreagerer så Gad vide om de også havde gjort det, hvis det have været en pige

Selvfølgelig havde de det. Det står i "skolereglerne..."

Anmeld

16. marts 2014

tarkoflen

Jeg synes helt ærligt at den mor burde se lidt indad! Hvem har sendt drengen i skole uden gymnastiktøj og hvem har sendt ham i skole i gummisko på årets koldeste dag? Det er da ikke skolen i hvert fald! Men det er da nemmere at råbe op og være forarget på skolen end at overveje sit eget ansvar

At han måske har gået rundt lige længe nok kan man diskutere og måske han kunne være taget indenfor og feje gange, vaske borde eller noget andet nyttigt men kedeligt! Så skal ungerne nok lære at tage tøj med

Anmeld

16. marts 2014

helle85

Yurie skriver:

Hvis han fryser efter have gået 29runder i en skolegård, hvor meget må han så ikke fryse efter et frikvarter.?? 

Og det kan da ikke være lærernes ansvar at han tager nok tøj på, han er 10år gammel. Og så er det hans forældres ansvar at han har tøj med/på der passer til årstiden.

det kan godt være han fryser efter det længste frikvarter på 30-45 min men det er stadig ikke 1,5 time og i frikvarter kan han også gå ind på toilet og få noget varme osv.

og ja han er 10 år men det er stadig forældrenes ansvar at han har det rigtig tøj og få det på.

men som skevet til en anden så er ikke alle der har råd til alt overtøj og nogen forældre sløser også med det

Anmeld

16. marts 2014

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MorDk skriver:

Jeg er til dels enig med dig. Men jeg synes stadig det er fint at skolen har fundet en konsekvens. Og det er jo ikke af værste slags.... 

Synes også det er godt med konsekvenser, når man har opført sig dårligt, ikke lyttet til læren, ødelagt ting med vilje osv men jeg synes ikke det er super uartigt at glemme tøjet.

Synes det lidt er at gennemføre en straf bare for at gøre det.

Man børlære børnene ret og forkert på en ordentlig måde og ikke ved selv at være et dårligt eksempel og bruge straf når man kan løse problemer på en mere human måde.

Men er absolut tilhænger af mere pli bland nutidens s børn og unge.

Anmeld

16. marts 2014

Muffin_girl

MorDk skriver:

Enig... de kunne havde sagt 20 minutter rask gå tur og så hop ind og lav lektier eller lign.

Lige præcis..  

Og så videre, fejlen er indset - håber jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.