Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

Elgaard73

Jeg syntes også at det er helt ok. Endelig en smule konsekvens 

At han ikke var klædt ordenlig på, kan man vel kun klandre forældrene for. Hvem sender sin 10 årige dreng i skole, i kondisko, på (hvad de selv nævner som) "en af året's koldeste dage"?

Da jeg gik i skole ( i slut 80'erne, start 90'erne), slap vi ikke bare med at gå rundt i ring i skolegården. Næe nej, vi blev udstyret med en kost eller skovl, og kunne så ellers bare gå i gang med at skovle sne eller feje blade. Så lærte man altså ret hurtigt, at huske sine ting/opføre sig ordenligt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Tænker stadig over hvad jeg mener om denne sag..

Men synes måske det lugter lidt af en magtsyg handling - men som sagt, tænker stadig..

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

esioul skriver:

Jeg. Han kunne jo løbe, så ville han få varmen.

Synes det er hysteri

Ja en stor dreng på 10år, bør vide hvordan man fårvarmen igen, når man er ude. Hvis han begynder at fryse efter de få runder, hvordan klarer han en hel dag ude med vennerne, frikvarteret, udendørs sport??

Synes det lidt plat.. Der er jo ingen der er døde af det. Og han glemmer nok ikke sit tøj igen.

Anmeld

16. marts 2014

Muffin_girl

MorDk skriver:

Skolebørn slipper alt for ofte afsted med alt muligt... 

Hvorfor skal man slippe afsted med alt i skolen.... De får sig et CHOK når de bliver "sluppet løs" i den virkelige verden!

Fuldstændig enig.. Syntes måske det er lidt længe han har gået rundt, syntes lige som pointen er trængt igennem

Anmeld

16. marts 2014

fo82

helle85 skriver:

jeg syntes ikke at det er ok at han skal gå rundt til han fryser så meget som beskrevet, så heller finde på noget andet han kan eller et sted inden døres hvor han kan gå.

men det er ok at de bliver sendt ud at gå som "straf" nå det er lidt varmere, ellers må skolen søger for at der er en dragt eller noget som de kan holde varmen i så de ikke fryser så meget.

Seriøst? Mener du at skolen har ansvaret for at drengen er påklædt efter vejret? Er det så også skolens ansvar at drengen får sit gymnastiktøj med?

jeg synes at det er i orden at der bliver sat ind med en konsekvens, og havde drengen været klædt ordentligt på hjemmefra så havde han nok ikke frosset. 

"Den sorte skole og lektor blomme" jeg synes den mor pisker en stemning op, og forlanger en undskyldning og redegørelse for at skolen prøver på at opdrage på hendes pode... Og så er folk trætte af at blive kaldt curlingforælder??? Her er der et strålende eksempel... 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Tænker stadig over hvad jeg mener om denne sag..

Men synes måske det lugter lidt af en magtsyg handling - men som sagt, tænker stadig..

Jeg synes dog ikke det er en magtsyg handling. Som sagt måske en smule gammeldags meeen ingen tager skade af frisk luft 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Aalborg_Pigen skriver:

Fuldstændig enig.. Syntes måske det er lidt længe han har gået rundt, syntes lige som pointen er trængt igennem

Enig... de kunne havde sagt 20 minutter rask gå tur og så hop ind og lav lektier eller lign.

Anmeld

16. marts 2014

Nadia&Daniel

MorDk skriver:

Jeg synes dog ikke det er en magtsyg handling. Som sagt måske en smule gammeldags meeen ingen tager skade af frisk luft 

Har ordet inde i hovedet, men kan ikke få det ud Men er enig ang. den friske luft..

Anmeld

16. marts 2014

helle85

MorDk skriver:

Man kan jo undre sig over at man som forældre synes det er OK at sende sit barn afsted i skole i gummisko på årets koldeste dag? Det er vel ikke skolens ansvar at børn har tøj nok med i skole?  Men selvfølgelig havde han intet overtøj osv skulle han ikke sendes ud i gården og traske rundt. Men et par runder er fint og så kunne De ha' fundet på noget andet. Men igen det kan virkelig ikke hidse mig op. Jeg synes det er fint at der er konsekvenser og jeg synes alle skole burde have strengere konsekvenser for diverese... Jeg synes at børn i skolerne slipper afsted med alt for meget nu til dags. 

nej det er ikke ok at sende sit barn afsted i kondi sko nå det er så koldt men nogen har ikke råd til ny over tøj og sko osv. og nogen forældre sløser meget med det, så ja det er forældrenes skyld, men det skal jo ikke gå ud over drengen.

jeg siger heller ikke det ikke er ok de skal gå rundt for det er fint nok for så lære de jo at huske deres ting

og ja børn slipper afsted med meget idag og det er heller ikke ok der skal være noget konsekvent

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Har ordet inde i hovedet, men kan ikke få det ud Men er enig ang. den friske luft..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.