Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Undskyld mig, når man sender sit barn i skole, har han sku tøj på til vejret, om han er ude i 10minutter eller hele dagen... Hvad nu hvis dansklæreren sagde; Vi går sku på en tur i skoven og laver en opgave, så er de jo også ude i. 1,5time. Man har sku ordentligt med tøj på, til hvis der sker uventede ting, spontane ture.  

Jeg går jo heller på arbejde i t-shirt i december måned, fordi jeg kører derned og nok ikke skal være ude meget den dag. Jeg har sku da stadigvæk varmt tøj, andre sko. 

Derfor må læren sku da godt tænke! Halvanden time er skisme da ik for sjov, når tøjet ik er til det... Og jeg ville sku være træt af, at mit barn måske sku ligge syg en uge pga. Noget så latterligt som glemt tøj! Så la da drengen deltage med hans normale tøj på, det gjorde vi sku da!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Derfor må læren sku da godt tænke! Halvanden time er skisme da ik for sjov, når tøjet ik er til det... Og jeg ville sku være træt af, at mit barn måske sku ligge syg en uge pga. Noget så latterligt som glemt tøj! Så la da drengen deltage med hans normale tøj på, det gjorde vi sku da!

Ja måske.. men jeg set det ikke som en straf. Jeg ville bare elske at have 1,5time for mig selv. Og det jeg har oplevet at blive sendt på en gåtur fordi man ikke havde tøj med. Aldrig set det som en straf, men bare en gåtur. Og de vidste jo for h.. ikke at han frøs, de regner jo med at børnene har det rigtige tøj med til vejret. Og han kunne have løbet en tur for at få varmen. gået ind i et legehus, gjort et eller andet. og man må ikke deltage i sit alm tøj til idræt.

Jeg synes det bliver kørt lidt højt op.. værre er det sku ikke. det er sku ikke første gang et barn er blevet sendt på en gåtur. 

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Ja måske.. men jeg set det ikke som en straf. Jeg ville bare elske at have 1,5time for mig selv. Og det jeg har oplevet at blive sendt på en gåtur fordi man ikke havde tøj med. Aldrig set det som en straf, men bare en gåtur. Og de vidste jo for h.. ikke at han frøs, de regner jo med at børnene har det rigtige tøj med til vejret. Og han kunne have løbet en tur for at få varmen. gået ind i et legehus, gjort et eller andet. og man må ikke deltage i sit alm tøj til idræt.

Jeg synes det bliver kørt lidt højt op.. værre er det sku ikke. det er sku ikke første gang et barn er blevet sendt på en gåtur. 

Synes da absolut heller ik det er avis-værdigt, men synes ik det iorden... Så sku læren ha spurgt, om vedkommende havde varmt tøj med! Specielt når barnet kun er ti år... Og ellers ha brugt hovedet og fundet på noget andet barnet ku få som "straf"...

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Btw så havde JEG ikke løbet rundt i skolegården for at få varmen! Ikke om keg sku rende og ligne en idiot imens skolens andre elever sidder og glor i vinduerne!

Anmeld

17. marts 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Synes da absolut heller ik det er avis-værdigt, men synes ik det iorden... Så sku læren ha spurgt, om vedkommende havde varmt tøj med! Specielt når barnet kun er ti år... Og ellers ha brugt hovedet og fundet på noget andet barnet ku få som "straf"...

Læreren kan da ikke spørge hver dag om eleverne har det rigtige overtøj og sko på. Det er da noget de regner med at forældrene sørger for at deres børn har tøj på der passer til vejret. Og han er ti år gammel, ikke så lille, hvis han havde været 6-7år, havde der været en anden sag, men 10år. De kan altså godt tænke over hvad man skal have på når det er koldt. Jeg har set børn i mindre tøj på skaterbaner og rundt omkring i byen. 

Mine nevøer på 6år ved hvad de skal have på når det er rigtig koldt. godt med varmt tøj og overtøj og ikke kondisko. 

Anmeld

17. marts 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Btw så havde JEG ikke løbet rundt i skolegården for at få varmen! Ikke om keg sku rende og ligne en idiot imens skolens andre elever sidder og glor i vinduerne!

De har jo time.. de sidder nok ikke og glor ud af vinduet. Og hvad er forskellen ved at løbe rundt for at få varmen og løbe rundt og lege. Jeg tror ikke en tiårig tænke på om de andre tænker han ligner en idiot fordi han løber rundt. Det håber jeg i hvert fald ikke. Han kunne også have leget..det er jo for f... en skolegård.. ikke en fængselgård.

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Læreren kan da ikke spørge hver dag om eleverne har det rigtige overtøj og sko på. Det er da noget de regner med at forældrene sørger for at deres børn har tøj på der passer til vejret. Og han er ti år gammel, ikke så lille, hvis han havde været 6-7år, havde der været en anden sag, men 10år. De kan altså godt tænke over hvad man skal have på når det er koldt. Jeg har set børn i mindre tøj på skaterbaner og rundt omkring i byen. 

Mine nevøer på 6år ved hvad de skal have på når det er rigtig koldt. godt med varmt tøj og overtøj og ikke kondisko. 

Aaaaahh synes stadig læren sku tjekke inden børn blir sendt ud!

Anmeld

17. marts 2014

helle85

fo82 skriver:

Det mener jeg nu ikke... Regler skal overholdes af alle... Det har intet med inklusionspædagogik at gøre, det er to forskellige ting...

inklusionspædagogik går jo ud på at anerkende og værdsætte individet, og behovet for at være en del af fællesskabet.

i fællesskabet er der nogle regler der skal overholdes, og bryder man reglerne har det en konsekvens. En aktion har en reaktion... 

Det er simpel stimuli/respons teori (hvis vi da absolut skal ud i læringsteoretiske floskler) 

inklusionsteorien har efter min mening taget total overhånd og er så overfortolket og jeg vil nærmest kalde det misbrugt på en måde at der bliver taget overhensyn til børnene så det bliver skadeligt - de lærer ikke modgang, de lærer ikke at deres aktioner medfører reaktioner og har en konsekvens. Medinddragelse og medindflydelse er så overdrevet at børn skal træffe beslutninger på et plan deres hjerne endnu ikke formår. 

Teorier er gode, men når det når til fanatisme så er statistikken at teorien ender med at være skadelig 

mener du virkelig at alle børn er ens og skal have den samme "straf"?

for nå jeg læser dine kommentar eller hvad det hedder, så virke det til at alle børn er ens og man ikke tager hensyn til det enkelte barn

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

De har jo time.. de sidder nok ikke og glor ud af vinduet. Og hvad er forskellen ved at løbe rundt for at få varmen og løbe rundt og lege. Jeg tror ikke en tiårig tænke på om de andre tænker han ligner en idiot fordi han løber rundt. Det håber jeg i hvert fald ikke. Han kunne også have leget..det er jo for f... en skolegård.. ikke en fængselgård.

På min gamle skole vender klasseværelserne direkte til skolegården og er sikker på folk havde kigget! OG jeg ved at JEG ik havde gjort det... Ti år eller ej...
Men helt ok, at dine børn må sendes ud sådan. MIT barn sku ikke..

Anmeld

17. marts 2014

modesty

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Jeg synes overhovedet ikke at det er okay. Drengen har glemt sit gymnastiktøj? Jeg kunne måske forstå det hvis han havde talt grimt til en lærer eller noget i den stil, men nej, heller ikke dér ville jeg synes at det var okay. Det handler ikke om at "ingen har taget skade af en gåtur", det handler om at det er ydmygende. Man udstiller og peger fingre på en ubehagelig måde.

Tag en alvorlig snak med drengen, ring hjem til hans forældre, send ham på kontoret, sig at han skal deltage i gymnastik i sit almindelig tøj, sig at han skal lave lektier i et hjørne af gymnastiksalen imens. Det andet er sgu uværdigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.