Så læser du mine indlæg forkert.
der er ingen individder der er ens - MEN - vi skal alle overholde de samme regler - længere og dybere er den altså ikke... Og så kan man komme med nok så mange fortolkninger af pædagogiske teorier for at bøje reglerne, et samfund er bygget op af regler og normer som vi alle skal overholde...
Jeg begynder at se et billede af hvorfor vi har så mange utilpassede unge 
Alle skal overholde de samme regler ingen tvivl om det, men når de så ikke overholder de gældende regler kan der så være forskel på konsekvensen? Kan der være formildende omstændigheder?
I min optik kan der være forskel på konsekvensen. Hvis Ib som har en masse støtte hjemme fra hver evig eneste uge glemmer idrætstøj vil jeg tage alvorsord med forældre, måske sætte Ib i et hjørne og vise min utilfredshed. Hvis Bo som jeg ved mangler støtten hjemme og hvor der måske kører en sikkerhedsplan og det er op af bakke med det meste, glemmer sit idrætstøj hver uge, så vil jeg have ekstra tøj liggende så han ikke blev udstillet, ville sende en reminder SMS aller helst til ham selv.
Hvis Gudrun har haft en skøn weekend, stor opbakning hjemme fra osv fortæller mig jeg er en dum kælling, så er der nultolerance (dog ville jeg hvis det var første gang forsøge at finde ud af hvad var baggrunden, for skindet kan jo også bedrage). Hvis Pia har været til aflastning, mor har skrevet de har haft en tur osv kalder mig en dum kælling så vil jeg vide det er et råb i frustration og vise det absolut ikke er i orden, men hjælpe med hvordan man ellers kan vise man er frustreret.
I differentieringen er der jo ikke kun fag fagliglæring, der er jo en pokkers masse læring i det sociale, i regler og så videre og der skal også differentieres. Så ja samme regler men ikke nødvendigvis samme konsekvens for der kan være formidlende omstændigheder fuldstændig på lige fod med dansk lovgivning
Anmeld