Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2014

Lullaby

helle85 skriver:

jeg kommer hverken med pædagogiske forklaringer eller noget, jeg er slet ikke uddannet pædagog eller noget så det vil jeg slet ikke ind på, men jeg ved forskellige børn er (feks kan jeg bare se på mine egne)

men ja alle børn skal overholde reglerne, men det jeg vil frem til er, skal alle så også have den samme straf???

Ja det er man jo nødt til. Hvis alle elever ved, at ved glemt tøj, skal man ud, så husker de deres tøj men hvis man giver forskellige straf så vil alle da udnytte det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2014

lineog4

Så læser du mine indlæg forkert.

der er ingen individder der er ens - MEN - vi skal alle overholde de samme regler - længere og dybere er den altså ikke... Og så kan man komme med nok så mange fortolkninger af pædagogiske teorier for at bøje reglerne, et samfund er bygget op af regler og normer som vi alle skal overholde... 

Jeg begynder at se et billede af hvorfor vi har så mange utilpassede unge

Alle skal overholde de samme regler ingen tvivl om det, men når de så ikke overholder de gældende regler kan der så være forskel på konsekvensen? Kan der være formildende omstændigheder?

I min optik kan der være forskel på konsekvensen. Hvis Ib som har en masse støtte hjemme fra hver evig eneste uge glemmer idrætstøj vil jeg tage alvorsord med forældre, måske sætte Ib i et hjørne og vise min utilfredshed. Hvis Bo som jeg ved mangler støtten hjemme og hvor der måske kører en sikkerhedsplan og det er op af bakke med det meste, glemmer sit idrætstøj hver uge, så vil jeg have ekstra tøj liggende så han ikke blev udstillet, ville sende en reminder SMS aller helst til ham selv.