Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

SanJose

Jeg er fast barnepasser for tre børn, og der kan jeg altså heller ikke lade være med at sætte små kys i håret på dem og jeg får da indimellem også kindkys af den yngste. Det har jeg absolut ingen problemer med!

Så hvis mine kommende børns passere har lyst til at kysse lidt på mit guld, skal de da være så velkomne! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

esioul

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Altså nu har jeg ikke børn . .  endnu.

Men det er ikke noget jeg ville blive sur over.

Jeg er selv pædagog studerende, og det kunne aldrig falde mig ind at kysse på andres børn.

Knus, kram og nærvær er mere mig

Anmeld

26. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu er jeg selv pædagog, og jeg ku aldrig finde på at kysse et barn på munden!

Til dagligt arbejder jeg med voksende udviklingshæmmede og i mit arbejde både får og gir jeg vildt mange knus hver dag, og det er endelig bare en naturlig del af mit arbejde.

I forhold til de fag personer der passer mine unger, så syntes jeg da bare det er helt fantastisk med knus og kram, og måske et enkelt kys på kinden/ panden, men ville ik bryde mig om at de kyssede dem på munden. Det er for familien! Vh stine

Anmeld

27. februar 2014

Pikku Myy

Wampires skriver:

Du har lov til din holdning

Jeg ved ikke hvordan de gør det dernede...

Men tror virkelig ikke at de ville lade det blive til en negativ ting at vores søn ikke bryder sig om at de andre børn som er større end ham kommer tæt på og påtvinger sig fysisk kontakt han ikke har lyst til...

Slet ikke efter at han blev overfaldet af et andet barn han ikke kunne skubbe væk selv men hvor der skulle en voksen til at hive barnet væk og havde svært ved det...

Jeg kan sagtens forstå at der er ekstra opmærksomhed på din søn, hvis han har haft nogle dumme oplevelser som han har svært ved at glemme, men målet må vel være at han kommer til at kunne kende forskel på "vold" og kærtegn.

Anmeld

27. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Pikku Myy skriver:

Jeg kan sagtens forstå at der er ekstra opmærksomhed på din søn, hvis han har haft nogle dumme oplevelser som han har svært ved at glemme, men målet må vel være at han kommer til at kunne kende forskel på "vold" og kærtegn.

Han kender også forskel på det og han bryder sig bare ikke om at få alt for meget tæt kontakt...

Heller ikke med os

Anmeld

27. februar 2014

Maja88

Som pædagog og mor har jeg stemt nej..

Vi er på arbejde som professionelle fagpersoner. Der er det vigtigt man ikke inddrager son privatsfære men holder fast i ens fagidentitet..

Kys er for mig en del af privatsfæren..

Anmeld

27. februar 2014

emsaroto

Oskar er ekstrem kærlig selv, og vil selv kysse folk på munden og sådan ..
Så pædagoger må bestemt gerne kysse ham, både på kinden, panden og munden

Anmeld

27. februar 2014

ECOchild.dk

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Hej

Jeg er også enig. Min søn som netop har forladt sin dagplejemor, som han holdt utrolig meget af - og hun af ham kyssede ham på kinden og panden og det synes vi var helt ok. Aldrig på munden - det er kun mor og far der gør det.

Venlig hilsen

Lotte

www.ecochild.dk

Basic økologisk babytøj

Anmeld

27. februar 2014

Mum33

Ja for pokker  Kram dem, kys dem, elsk dem. Jo flere jo bedre  

Anmeld

27. februar 2014

Chris86

Et bette mys på kinden er ok...
Men kan absolut ik ha at andre end far og jeg kysser på munden!
Og har desværre en svigermor der altid skal kysse farvel på munden 1-2 gange! Hader det og går bare og tager mig sammen til at sige fra :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.