Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
mor:) skriver:

Øv det er da ikke særlig rart

nej...

men når man accepterer det inden man spørger om noget så bliver man positivt overrasket når det de siger faktisk passer og virker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

Rødhætte

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Jeg er pædagog i en vuggestue og kunne personligt aldrig finde på at kysse børnene. Jeg giver masser af kram og omsorg, men kys er efter min mening for personligt. Jeg oplever ofte at børnene vil kysse os voksne og det må de også gerne på kinden

Anmeld

28. februar 2014

JH12

SELVFØLGELIG må de det..
Hvis de er så glade for min datter at de gerne vil vise det ved mys og kram, så skal de være velkommen.. Jeg ved min datter forbinder det med noget godt og med tryghed, så selvfølgelig..

på munden ved jeg ikke.. Men umiddelbart genere tanken mig ikke.. Har ikke set det, så ved ikke hvordan min fornemmelse ville være ved det.. Men Farmor og Farfar mysser hende da også på munden..

Hun er fast barn i et gæstehus, med 3 faste pædagoger, og jeg ved de alle sammen er helt vilde med hende.. Så for mig ville det være vildt underligt og sårende hvis de afviste hende.. For hun opsøger det selv ved folk hun er rigtig glade for..

Anmeld

1. marts 2014

lottemusen

Tak for jeres svar! Det er bare rigtig spændende at læse alle jeres holdninger til emnet! 

Og jeg havde egentlig ikke set det fra børnenes perspektiv, hvis de gerne vil give et kys... 

Jeg tror jeg vil tage diskussionen op til et møde med de andre i vuggestuen. Det er jo et ret relevant emne, da jeg mener, at pædagoger ikke bare er professionelle men også omsorgsgivere.

Tak for input og inspiration! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.