Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det i orden at pædagoger kysser jeres børn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.265 visninger
83 svar
111 synes godt om
26. februar 2014

lottemusen

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Mathilde

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Jeg er helt enig med dig Men ikke ok med kys på munden. Det er kun mor og far der må det

Anmeld

26. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Her har vi faktisk snakket om det med VS da vi oplevede det i den gamle VS..

og svaret er nej...

kys er ikke noget der skal gives af pædagogerne...

Indtil nu virker det til at de rent faktisk på det område respekterer det og også stopper de andre børn da vores søn ikke kan lide det rent generelt...

Anmeld

26. februar 2014

L&V

lottemusen skriver:

Nej det syntes jeg er en grænse man ikke bør krydse.. Vores dagplejemor kysser os vores datter og det har været en kæmpe kamel jeg har måtte sluge..

Jeg ville aldrig selv gøre det på mit arbejde da det er for personligt og jeg syntes at man overskrider sin professionelle grænse.

Anmeld

26. februar 2014

Mettefpigen

Jaa så længe at han selv er med på den så må de gerne kysse ham på kinden eller panden :-)

Anmeld

26. februar 2014

lineog4

For mig må de kysse - kommer sørme selv til at sende et kys på håret hvis jeg får en lille skat på skødet. Og en lille fis der græder tror jeg ville gøre det helt refleks agtigt.

munden, hmm er ikke så vild selv med at kysse på munden men det er min lille trold og skulle en pædagog komme til at gengælde ja så sker det jo....

Anmeld

26. februar 2014

-Sigrid-

Jeg kommer, ligesom Line, også til at kysse på småbørn som kommer lidt for tæt på 

Nethe dagplejemor kysser hende på håret en gang imellem når hun lige giver hende sko af/på, og helt ærligt syntes jeg det er skønt at min datter får en masse kys - og jeg kan jo godt forstå Pia, Nethe er jo bare svær ikke at kysse på 

Da jeg selv arbejdede i VS måtte vi ikke, og så længe at det er en generel regel at man ikke må det syntes jeg det er i orden, havde det været sådan at der var nogle børn som blev kysset på og andre ikke ville jeg godt nok ikke have været glad for det, men så længe der ikke bliver forskelsbehandlet syntes jeg det er ok.

Nethes mund er og forbliver min og kun min (næsten, hun har vist også den der far), men det er heller ikke mange kys vi får lokket ud af hende der alligevel 

Anmeld

26. februar 2014

TNBC

lottemusen skriver:

Ja, jeg synes bare det viser at de holder af de børn de har.. de er sammen med de børn 5dage om ugen, i 2-3år, i flere timer. Det er bare et enkelt lille kys, ligesom kram.. De er en stor del af børnenes liv, og der er bare nogen der ser det som noget naturligt, og ikke ser noget galt i det.

Hvis barnet vil give sin pædagog/dpmor et kys på kinden, skal pædagogen så sige nej, det er forkert/det må du ikke?

Jeg vil da hellere have en der viser at de holder af mit barn, end at de bare behandler mit barn som en del af deres arbejde.

Jeg ender altid med at holde af de børn jeg passer, og ja et kys på panden ser jeg ikke noget galt i.

Anmeld

26. februar 2014

Tvebakken

Vores datter kysser og krammer glad på alt og ale (specielt hvis der skal siges farvel eller godnat) - og jeg vil ærlig talt hellere at folk gengælder hendes glade kærtegn, end at de afviser hende.

I starten havde vores dp-mor noget svært ved det - men efterhånden så er det vist blevet naturligt (tror så faktisk, hun plejer at kysse på kinden, selvom datteren sidder med trutmund).

Men så længe barnet initierer, så er min holdning, at hellere gengælde end afvise (så længe man ikke skal gøre vold på sig selv selvfølgelig, det er noget andet..)

Anmeld

26. februar 2014

san

Kysser ikke på munden, kunne jeg aldrig finde på.. men et kys på panden eller kinden, har jeg gjort da jeg arbejdet i vuggestuen.. var svært ikke at give de små pus et kys på kinden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.