Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

ano14316

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Jeg har stemt kun på kinden/panden og det er med ugangspunkt i at det må alle, så er der en af pædagogerne som jeg ikke ville have noget problem med kyssede ham på munden, hun er også den eneste som jeg tror kunne finde på det, sådan er hendes være måde, hun er meget åben ig meget kærlig og lægger ikke skjul på at hun synes vores søn er en skøn knægt..

Men min søn gav en af pædagogerne en ordentlig smasker her den anden dag da han sagde farvel hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Sitrani

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Min datter går i dagpleje hos en meget kærlig og varm kvinde Hun mysser børnene på munden, hvis det er okay med dem, og det er det med min datter, og så er det også okay med mig. Jeg kan ikke se hvad et lille mys med trutmund skulle gøre?! Jeg er selv pædagog, og kysser for det meste ikke de børn jeg passer på munden, men det er okay hvis nogen, der er tæt på min datter, vi give hende en mys! Hvis én af de unger jeg passer står og laver trutmund mod mig kan jeg altså ikke afslå, at jeg vil gi dem et kys! Det er da uimodståeligt.. Man holder jo af de unger man passer  Så ja, jeg har kysset nogen af dem på munden, men kun hvis de selv tager initiativet! Ellers er det på kinden eller i håret.... Og hvis nogen vil kysse min datter og hun er okay med det, eller hun vil kysse nogen (som vi altså kender!), så er det også okay med mig..... Det er jo bare et lille kys!

Anmeld

26. februar 2014

dorthemus

lineog4 skriver:

For mig må de kysse - kommer sørme selv til at sende et kys på håret hvis jeg får en lille skat på skødet. Og en lille fis der græder tror jeg ville gøre det helt refleks agtigt.

munden, hmm er ikke så vild selv med at kysse på munden men det er min lille trold og skulle en pædagog komme til at gengælde ja så sker det jo....

Er helt enig

Jeg er selv pædagog og det sker engang imellem, at et barn overrumpler mig og sætter et kys lige på trutten af mig og det er ok, selvom jeg aldrig selv tager initiativ til det. Kysser dog gerne på håret, på kinden og giver krammere
Håber og tror også at min datter har pædagoger der viser den slags fysisk omsorg.

Anmeld

26. februar 2014

MomInTheMaking

lottemusen skriver:

Nej, det ville jeg synes var meget grænseoverskridende. Faktisk vil vi heller ikke have familien gør det. Måske et hurtigt kys på håret af famile kunne jeg gå med til, men ellers nej, man kan i min optik sagtens vise omsorg, kærlighed og at man kan lide nogen uden at kysse dem. Det er forbeholdt os som er nærmeste familie.

Anmeld

26. februar 2014

Laulund87

Maria vil rigtig gerne kysse alle på munden

Familien vil jo gerne, men pædagogerne siger at hun kan give dem et kys på kinden. Det er selvfølgelig helt ok at DERES grænse er der, men hvis de lod hende gøre det, ville det være ok med mig. Når nu Maria så gerne vil..

Anmeld

26. februar 2014

Annette A

Når man arbejder med små børn (er selv pædagog) er det enormt svært at ligge en masse restriktioner ned over ens samvær. Jeg har arbejdet med børn der selv kom mig løbende i møde og kyssede mig på kinden og det skal de da have lov til ligesom jeg gerne krammer dem og viser dem den omsorg og nærhed jeg kan mærke de har behov for. Dog ville jeg aldrig kysse et barn på munden eller omvendt lade dem gøre det. Det gør jeg nu heller ikke med mine egne børn for det bryder jeg mig ikke om.

Man skal være kærlig på en både personlig og professionel måde når man arbejder med mennesker og det kan godt gøres på en ordentlig måde hvor det ikke bliver et problem. Det er vigtigt man snakker sammen, forældre og pædagoger/dagplejere, så alle ved hvad der forventes af samværet mellem børn og voksne, så der ikke opstår unødvendige misforståelser. Det gør personligt kun mig glad hvis mine børn viser fysisk glæde for deres pædagoger for det betyder jo at de har en tryg og kærlig relation til hinanden.

Anmeld

26. februar 2014

Kløver

Synes det er børnene og deres grænse som bestemmer. Hvis børnene synes det er fint, er det ok for mig. Vires dp kysser på vores og synes kun det er dejligt de har et godt forhold, har barnet det godt med det er det ok, bryder barnet sig ikke om det skal det selvfølgelig respekteres

Anmeld

26. februar 2014

SjeBets

Ja det er fagpersoner, men som i andre fag hvor man arbejder med mennesker ser jeg gerne at de også opfører sig som mennesker, og helst kunne få et forhold til mine børn, ville godt nok være ked at at få passet af mine børn der ikke holdte at børnene.

Lige som min bedste, dem der passede hende var også fagpersoner, men jeg ville da gerne at de også var mennesker og brugte tid på at holde hende i hånden når vi ikke var der, og var andet end bare deres fag.

nå men jow for hunde da, kram og kys hele dagen, jeg vil helst at mine børn føler sig elsker af de mennesker som der har dem i deres varetægt en stor del af dagen .

Anmeld

26. februar 2014

Lullaby

Jeg har intet problem med hverken kys på kind men heller ikke på munden.  

Anmeld

26. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Pikku Myy skriver:

Det synes jeg umiddelbart virker lidt underligt.

Selvfølgelig skal et barn have lov til at sige fra, men ville det ikke være bedre at lære ham netop det, frem for at komme rendende og sige "nej, man må ikke kysse x". Jeg tænker at det skaber en meget negativ følelse omkring det at kysse - både for dit barn, men også de andre.

Og så tvivler jeg et eller andet sted på at et vuggestuebarn har kapaciteten til at sige "jo, idag vil jeg faktisk gerne kysses". Det er da lidt ærgerligt hvis man fratager ham muligheden for at ændre holdning ...

Du har lov til din holdning

Jeg ved ikke hvordan de gør det dernede...

Men tror virkelig ikke at de ville lade det blive til en negativ ting at vores søn ikke bryder sig om at de andre børn som er større end ham kommer tæt på og påtvinger sig fysisk kontakt han ikke har lyst til...

Slet ikke efter at han blev overfaldet af et andet barn han ikke kunne skubbe væk selv men hvor der skulle en voksen til at hive barnet væk og havde svært ved det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.