Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

Fuglemor

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Jeg er selv dp og jeg kysser ikke de børn jeg passer. Men de får selvfølgelig kram. For mig er kys personligt og jeg bryder mig ikke om at kysse andres børn. Og bryder mig heller ikke om at andre kysser mine børn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Isabel85

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Nu er vi stadig hjemme på barsel, men når tiden kommer har jeg samme holdning som dig  kan ikke se noget problem i at de bliver kysset på kinden, det viser bare at personen er omsorgsfuld over for mit barn. Men på munden ville jeg ikke være så glad for. Det er kun mor og far der må det 

Anmeld

26. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Pikku Myy skriver:

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg misforstår dit indlæg:

Har I bedt pædagogerne om konsekvent at stoppe de andre børn når de gerne vil give din søn et kys?

Nej den udvikling har de selv valgt af at vi fortalte at vi ikke ville have at de kyssede ham og at han generelt ikke bryder sig om at blive kysset...

Anmeld

26. februar 2014

Aabye

lottemusen skriver:

Bum bum.. Jeg synes den er svær.. 

Min ældste dreng går pt i privat dagpleje. Og ham og dagplejemor har et utrolig stærkt bånd til hinanden.. 
Da Marcus engang kyssede hende på munden (og i øvrigt er fortsat med det) kom dagplejemor og spurgte om det var i orden.. Lige hende har jeg absolut ingen problemer med at hun kysser ham på munden.. Men det er på grund af det særlige bånd hun har.. Dagplejemor har føltes som en slags ekstra familie for os i nogle af de svære tider vi har haft.. 

Den yngstes dagplejemor kysser på kinden og i panden, og det ser jeg heller ikke noget problem i.. 

Havde det været i børnehaven så havde jeg nok haft det lidt strammere med det, for man får ikke det samme forhold til en børnehave pædagog som man får til sin dagplejemor.. I hvert fald ikke lige i mit tilfælde..

Anmeld

26. februar 2014

mpr

Har godt nok ikke børn endnu og har svaret nej det er kun mor og far - manglede nok en med at det var familien men ja. 

Men NEJ pædagoger skal ikke kysse mine evt kommende børn, og ville også løfte meget øjenbryn over det hvis en pædagog kyssede min bonusdatter... De er fag personer og kys kommer kun familien ved! Kram kan jeg gå med til men ingen kys o_O Og pædagogerne ville også få afvide at jeg ikke accepterede det hvis det endelig skete! 

Anmeld

26. februar 2014

MorDk

Det er fint med kys på kinden og panden, hånden. MEN på munden? NEJ der sætter jeg grænsen. 

Anmeld

26. februar 2014

CarinaSB

Pædagogerne i mine børns vs og bh må gerne mysse mine børn .. :) den ældste gider ikke så det gør de så ikke .. Min mindste elsker at dele mysser og krammer ud ... så det må de hellere end gerne .. han vil gerne mysse på munden men med sut i .. så de får mysser med en sut i munden :)

Anmeld

26. februar 2014

Fine_007

lottemusen skriver:

De ansatte i min søns vuggestue må meget gerne give min søn kys jeg ville personligt heller ikke rynke på panden, hvis han fik et kys på munden, men jeg kan sagtens forstår, hvis nogle ville.

Anmeld

26. februar 2014

Pikku Myy

Wampires skriver:

Nej den udvikling har de selv valgt af at vi fortalte at vi ikke ville have at de kyssede ham og at han generelt ikke bryder sig om at blive kysset...

Det synes jeg umiddelbart virker lidt underligt.

Selvfølgelig skal et barn have lov til at sige fra, men ville det ikke være bedre at lære ham netop det, frem for at komme rendende og sige "nej, man må ikke kysse x". Jeg tænker at det skaber en meget negativ følelse omkring det at kysse - både for dit barn, men også de andre.

Og så tvivler jeg et eller andet sted på at et vuggestuebarn har kapaciteten til at sige "jo, idag vil jeg faktisk gerne kysses". Det er da lidt ærgerligt hvis man fratager ham muligheden for at ændre holdning ...

Anmeld

26. februar 2014

Mortil223

Kys løs

Her må de kysse, kramme og nusse alt det de  orker

Det er bare hyggeligt, og jeg vil hellere have de er "personlige" med børnene end de bare betrakter dem som et job så kys og kram alt de i orker

Jeg gør det selv, når jeg får sådan en lille lækkermås på skødet, det kan man dag ikke lade vær med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.