Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2014

MorDk

Børn kan da sagtens sige fra hvis de ikke vil kysses. 

Og ja mange børn har en fase hvor de synes det er sjovt at give kys og hvorfor skal de dog afvises i denne fase? 

Hvad mener du med fremmede børn? Pædagogerne/dp mor ser børnene ret mange timer hver dag. 

Ja men derfor synes jeg ikke det er ok at en pædagog kysser mit barn på munden. Jeg synes man bør trække en grænse. Barnet "dør" ikke af at deres pædagoger afviser et kys. De har deres forældre til at give dem alle de kys på munden de vil. Mit barn må hjertens gerne modtage kys (på kinden) og en masse kram og nærvær. Men "fremmede" skal ikke kysse mit barn på munden. Det er også at lærer børn hvad man gør og ikke gør i offentligt rum. Men vi ser forskelligt på det og fred være med det. Men jeg kommer aldrig til at synes det er OK at kysse børn på munden, som man ikke er i tæt/privat relation til. 

Kysser du bekendte på munden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

MorDk

Og selvom at pædagoger/dp'ere ser barnet mange timer hver dag giver det dem ikke ret til at kysse barnet på munden eller "blande sig" i opdragelse f.eks.

Anmeld

27. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Ja men derfor synes jeg ikke det er ok at en pædagog kysser mit barn på munden. Jeg synes man bør trække en grænse. Barnet "dør" ikke af at deres pædagoger afviser et kys. De har deres forældre til at give dem alle de kys på munden de vil. Mit barn må hjertens gerne modtage kys (på kinden) og en masse kram og nærvær. Men "fremmede" skal ikke kysse mit barn på munden. Det er også at lærer børn hvad man gør og ikke gør i offentligt rum. Men vi ser forskelligt på det og fred være med det. Men jeg kommer aldrig til at synes det er OK at kysse børn på munden, som man ikke er i tæt/privat relation til. 

Kysser du bekendte på munden? 

Jeg kan slet ikke se hvorfor voksne syn skal påduttes børn

Anmeld

27. februar 2014

mommy1991

MorDk skriver:

Hygiejne ja men skam også intimitet... Synes et kys på munden er en intim og mere privat ting.

Helt enig 

Anmeld

27. februar 2014

MorDk

mor:) skriver:

Jeg kan slet ikke se hvorfor voksne syn skal påduttes børn

Det er meget muligt du ikke kan se det. Men jeg ser det ikke som du gør. Jeg synes bare ikke det er ok. Jeg synes det er grænseoverskridene. Det er heller ikke alle familie medlemmer jeg ønsker skal kysse vores børn på munden. 

For mig er det naturligt at man IKKE kysser gud og hver mand på munden (fordi det er hyggeligt)

Anmeld

27. februar 2014

Benjamins'mor

Vi er alle forskellige, og derfor med forskellige holdninger.
I min verden er det no-go uanset hvor det er. Jeg personligt synes det er noget mærkeligt noget, jeg ville heller aldrig selv kysse en anden persons barn, hverken hvis det var en ven eller jeg selv var pædagog.

Anmeld

27. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Det er meget muligt du ikke kan se det. Men jeg ser det ikke som du gør. Jeg synes bare ikke det er ok. Jeg synes det er grænseoverskridene. Det er heller ikke alle familie medlemmer jeg ønsker skal kysse vores børn på munden. 

For mig er det naturligt at man IKKE kysser gud og hver mand på munden (fordi det er hyggeligt)

Ja jeg synes også det er naturligt ikke at kysse gud og hver mand. Og det skal min dreng nok også finde ud af, uden at jeg behøver fortælle ham hvem han må og ikke må kysse, eller fortælle andre at de ikke må kysse mit barn.

Min dreng syntes i en periode det var ret sjovt at kysse sin farmor, farfar og sine mostre. Han gik jo ikke og kyssede fremmede på gaden. Pædagoger/medhjælper er sammen med vores børn de meste af deres vågne tid og ser dem dagligt. Jeg kan slet ikke se hvordan de kan blive betegnet som gud og hver mand. 

Idag gider min dreng ikke kysse. Han siger selv fra. Det er også helt fint 

Anmeld

27. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

De går jo ikke og kysser fremmede menneske,r men voksne de kender og tilbringer meget tid med hver eneste dag.

Hvis mit barn gik hen og kyssede en fremmed på gaden, ville jeg nok også sige nej og fortælle at det gør man ikke.

Men pædagoger/dagpleje er jo kendte mennesker i børnenes liv.

Anmeld

27. februar 2014

MorDk

Yurie skriver:

De går jo ikke og kysser fremmede menneske,r men voksne de kender og tilbringer meget tid med hver eneste dag.

Hvis mit barn gik hen og kyssede en fremmed på gaden, ville jeg nok også sige nej og fortælle at det gør man ikke.

Men pædagoger/dagpleje er jo kendte mennesker i børnenes liv.

En ting er at barnet kysser pædagogen .... men pædagogen kysser barnet på munden.... der er foreskel

Anmeld

27. februar 2014

TNBC

MorDk skriver:

En ting er at barnet kysser pædagogen .... men pædagogen kysser barnet på munden.... der er foreskel

Jeg gør det ikke selv, men jeg ville ikke flejne ud hvis det skete. Der sker jo ikke noget ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.