Må pædagoger kysse jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2014

LilleMie

Jeg har set min datter kysse dagplejemoren på munden et par gange og jeg synes, det er helt ok!

Min datter er et enormt kærligt barn, der elsker at kysse og kramme sine nærmeste, og dagplejemoren er jo også en af hendes nærmeste, da de bruger mange timer sammen hver dag. Jeg synes bare det er dejligt, at hun er hos en dagplejer, hvor kærligheden er gengældt. Jeg ved også, at der bliver nusset og krammet meget derovre, og det synes jeg kun er dejligt, for så føles det mere hjemligt 

Hun er kun lige blevet 2 år og hun giver små "tantekys" med lukket mund, så det er meget uskyldigt. Men det kan være jeg ændre holdning til kysseriet, når hun kommer i børnehave og der er mange forskellige pædagoger, hun er blevet det ældre osv.

Men jeg kysser ikke selv andres børn på munden, med mindre det er familie eller andre meget tæt på os, og det er kun hvis de kommer til mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2014

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min datter går i VS (lidt endnu)
og efter vinterferien da hun skulle derned kom en af hendes pædagoger og min datter løb hende i møde og fik det største kram og møs på kinden af pædagogen.. 

Når hun skal hjem og hun giver farvel kram får hun også nogle gange et møs på kinden. 

Og det synes jeg er helt fint.  

I forhold til munden - nu er hun blevet meget glad for at give kys herhjemme på munden. Om hun også vil/gør det dernede ved jeg ikke - hvis hun gør, så er det fint med mig. 

Anmeld

26. februar 2014

FruStolpe

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Selvfølgelig må de det.

Jeg aflevere mit guld til de mennesker, som bruger langt flere timer med dem end os. Så hvis min datter skulle undvære kys, kram og nærhed ville jeg vælge en anden institution.

Jeg synes det er fantastisk at de voksne er så glad for vores unge, og de andre børn selvfølgelig.

Anmeld

26. februar 2014

AnthonsMor

lottemusen skriver:

Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.

Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.

Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?

Ja det gør ikke mig noget.. Der er vidst kun en af pædagogerne på min søns stue der kysser ungerne på kinden, og jeg synes det er helt ok!

Det viser jo også overfor børnene, at pædagogen kan lide dem  

Anmeld

26. februar 2014

Trekløver(:

lottemusen skriver:

Ja jeg syntes det er helt fint min datter får kys og krammer af andre. På munden ville jeg ikke bryde mig om, det er kun forældre og bedsteforældre der må det:-)

Anmeld

26. februar 2014

modesty

lottemusen skriver:

Ja, det er da bare så fint at pædagogerne viser min dreng omsorg og kærlighed. Også gerne på munden, det er jo helt uskyldigt når han er så lille.

Anmeld

26. februar 2014

liten-mamma

Vores dp mor kysser (på panden og kinden) og krammer vores datter og jeg synes det er helt i orden Jeg bliver så glad for at se, at hun er så vild med vores pige. 

Munden er dog no-go! Ved ikke hvorfor, men det er bare kun mor og far der gør det

Anmeld

26. februar 2014

Maja_4000

Jeg har stemt nej.. Men jeg ved ikke om de gør det.. Har aldrig snakket med dem om det :b

Har det faktisk også lidt skidt med at bedsteforældre , onkler osv. kysser hende, i hvert fald på munden! Men jeg har aldrig sagt noget til dem

Anmeld

26. februar 2014

ette1987

Vores dagplejemor gjorde også sådan nogle tante kys på håret, og det var fint for mig! Hun havde ham jo nærmest ligeså mange timer som os I mit eget job i børnehave har jeg godtnok også måttet stoppe mig selv når jeg har sat med en af de helt små. Det er bare sådan en refleks, og jo et udtryk for omsorg! Jeg har dog ikke selv praktiseret at kysse andre børn, da JEG synes det er lige over min grænse. Men nussen og dutte næse har jeg nok gjort

Anmeld

26. februar 2014

Pikku Myy

Wampires skriver:

Her har vi faktisk snakket om det med VS da vi oplevede det i den gamle VS..

og svaret er nej...

kys er ikke noget der skal gives af pædagogerne...

Indtil nu virker det til at de rent faktisk på det område respekterer det og også stopper de andre børn da vores søn ikke kan lide det rent generelt...

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg misforstår dit indlæg:

Har I bedt pædagogerne om konsekvent at stoppe de andre børn når de gerne vil give din søn et kys?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.