lottemusen skriver:
Jeg er pt. i praktik i en vuggestue, og der er der mange forskellige holdninger til, om pædagoger og medhjælpere må kysse børnene.
Jeg har selv en dreng i DP, og dagplejemoren kysser ham på kinden eller i panden ind i mellem. Det synes jeg er helt i orden, og faktisk synes jeg, at det er dejligt, at han får kys og kram, når jeg eller hans far ikke er der. Munden synes jeg er no go.
Jeg er nysgerrig på, hvad tænker i om dette? Er det i orden, at jeres børn bliver kysset af de voksne, der tager sig af dem i hverdagen?
Jeg erindrer ikke jeg selv har har kysset nogen af de efterhånden mange børn jeg har passet
nusset, siddet tæt, kind mod kind ja - men erindrer ingen kys - og tænker dermed ikke at det er noget jeg gør og at der går min faglige og personlige grænse. Men at nogen pædagoger der passer mit barn kysser på kinden eller på panden syntes jeg til gengæld ikke der er noget i vejen for. Men munden - det er no go for mit og farens vedkommende (ja, tror det - har lige spurgt men tror ikke han har tænkt over det og så ser han fodbold lige nu, så fik et mmm.. og løften på skulderen
)
Vores dagplejemor gjorde ikke, hun havde en regel med at munden var no go men kind og pande måtte børnene gerne kysse på. Hun gjorde det bare ikke selv.
Faktisk et rigtig godt spørgsmål, har ikke tænkt over det
Tak for det.
Jeg bliver dog dagligt mysset på i mit barns børnehave når der bliver afleveret, har åbenbart børnetække i den stue
Sætter jeg mig ned har jeg de første 4 foruden mit barn siddende på og omkring mig, og der bliver krammet og mysset. Simpelthen så hyggeligt og så kan de andre pædagoger lige få styr på blebørnene imens - win/win
Og så snakker jeg med dem om deres fine tøj hvis de kommer for at vise mig det eller en bog de har fundet, en bil de leger med eller har med. Særligt en polsk dreng er helt vild når jeg kommer
Anmeld