Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

TNBC

Carina:-) skriver:

Og hvor er det trist at læse at der er nogen der ville blive rasende hvis deres mødre vovede at gøre det samme 

Godt I ikke er min familie,og tænk hvis det modsatte skete?

Jeres mødre flippede ud over at I fik børn imens de stadig var unge,fordi de overhovedet ikke var med på at skulle være bedsteforældre i en ung alder?

Jeg var selv 40 da jeg fik barnebarn,og tænk hvor meget jeg kunne have såret min svigerdatter ved at brokke mig da hun kom og fortalte hun var gravid samtidig med mig.....

Og at de mener at 42 er for gammelt at få børn, bare fordi man har ældre børn..

Bare fordi man selv har mindre børn, kan man da godt få et godt forhold til sine børnebørn, (hvilket ts får det til at lyde som om) det er vel det samme som hvis søskende får børn på samme tid, kan man så heller ikke blive en god moster/onkel, fordi man selv har fået et barn? (hvilket mine brødre gjorde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Carina:-)

Anonym skriver:

Lige præcis! Og tak for opbakningen. Og jeg ved min mor elsker mit barn, men jeg ved også hvordan deres forhold KUNNE være ( i og med at mit barn da lige nåede og blive et par mdr inden hun blev gravid) og nu får jeg aldrig lov at opleve min mor som MORMOR.. Havde faktisk set frem til at denne gang ville handle om mit barn/børn, og ikke en ny graviditet, barn og fødsel osv. Det er fandme ikke fedt 

Ja det er nok egoistisk, men det synes jeg jo også min mor og far er? 

Men hvorfor møder du ikke din mor på ½ vejen?

I stedet for at se alle begrænsningerne og tab-så se muligheder og gevinster-

Få det bedste ud af det,og glæd dig over at dine børn har jævnalderene at lege med

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Men det er jeg også enig i er noget pjat

Og self er det trist hvis moren slet ikke er int i sine børnebørn .

Jeg knuselsker mit ,og synes det er fedt så meget glæde min den yngste og han har.

Og da vi begge ventede os,hyggede vi os med at shoppe -

Endda så meget at min store datter blev træt af os 

Men jeg er nok lidt atypisk både som farmor og svigermor 

Du siger også selv du nok er lidt atypisk, og det gætter jeg på betyder at du er mere frisindet end os andre Det er bare nogen ting nogen af os har det mere stramt med end du ville have.

Jeg er f.eks. aldrig jaloux eller mistænksom mod min kæreste, men derfor kan jeg da godt sætte mig ind i at andre kan være det

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvad har du gjort for at få et forhold? Kan forholdet være farver af at du hele tiden sammenligner med dit eget barn?
Det er synd at det skal gå udover knægten. Han har intet galt gjort. Husk det.

Sammenligner med mit eget barn? Det gør jeg bestemt ikke. De er som nat og dag, forskellige køn, og med 1 år imellem (hvilket er meget i den alder) så nej, jeg sammenligner overhovedet ikke, og jeg ser heller ikke min bror som en konkurrent . Mine forældre overbeskytter ham, og derfor er der faktisk ikke andre end dem derhjemme som har et forhold til ham. Heller ikke andre i familien. Der er ikke nogen der må passe ham, lave ting med ham osv. 

Anmeld

4. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Lige præcis! Og tak for opbakningen. Og jeg ved min mor elsker mit barn, men jeg ved også hvordan deres forhold KUNNE være ( i og med at mit barn da lige nåede og blive et par mdr inden hun blev gravid) og nu får jeg aldrig lov at opleve min mor som MORMOR.. Havde faktisk set frem til at denne gang ville handle om mit barn/børn, og ikke en ny graviditet, barn og fødsel osv. Det er fandme ikke fedt 

Ja det er nok egoistisk, men det synes jeg jo også min mor og far er? 

Hvorfor er de egoistiske? 

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Yurie skriver:

Og at de mener at 42 er for gammelt at få børn, bare fordi man har ældre børn..

Bare fordi man selv har mindre børn, kan man da godt få et godt forhold til sine børnebørn, (hvilket ts får det til at lyde som om) det er vel det samme som hvis søskende får børn på samme tid, kan man så heller ikke blive en god moster/onkel, fordi man selv har fået et barn? (hvilket mine brødre gjorde)

Man kan sagtens både være en god mor og mormor, men i det her konkrete tilfælde lyder det bare ikke til at det er sådan det er, og det synes jeg er skide ærgeligt for ts. 

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Men hvorfor møder du ikke din mor på ½ vejen?

I stedet for at se alle begrænsningerne og tab-så se muligheder og gevinster-

Få det bedste ud af det,og glæd dig over at dine børn har jævnalderene at lege med

Jamen det er jo også hva jeg er tvunget til På sigt. Det har jeg også gjort med min bror. Men lige NU, der vil jeg gerne have lov at være vred og skuffet. 

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

Sandratoft skriver:

Ja hun er træt af at få små søskende fordi hun nok havde en drøm om at hendes mor skulle have en helt anden rolle til hendes børn end hun nu har. Tænker ikke at hun er træt af at moderen sådan generelt fik flere børn, det er mere at det så går ud over hendes egne nu. Og det er helt fair at sidde med en øv-følelse omkring det, når nu det er sådan TS har det. 

Hun må godt være træt af det, men hun kan ikke være sur over det. for det er ikke hendes beslutning, ikke hendes liv. Hendes mor er 42, og føler sig måske ikke klar til at stoppe med at få børn, og det er hendes(og mandens) valg.
Og hvis hun er træt af hvad moren siger, så luk ørerne, men at vælge sin mor fra, på grund af uenigeheder, hun siger jo selv at hun gerne vil have at hendes datter får et forhold til moren, men det er sku lidt svært, hvis hun vælger at de ikke skal være i deres liv.

Man kan godt være en god bedste med små børn.

Anmeld

4. februar 2014

modesty

Og hvor er det trist at læse at der er nogen der ville blive rasende hvis deres mødre vovede at gøre det samme 

Godt I ikke er min familie,og tænk hvis det modsatte skete?

Jeres mødre flippede ud over at I fik børn imens de stadig var unge,fordi de overhovedet ikke var med på at skulle være bedsteforældre i en ung alder?

Jeg var selv 40 da jeg fik barnebarn,og tænk hvor meget jeg kunne have såret min svigerdatter ved at brokke mig da hun kom og fortalte hun var gravid samtidig med mig.....

Det er jo ikke dét det handler om. TS' mor råber og skriger af hende fordi hun vil købe en ny barnevogn, og kalder hende snotdum fordi hun vil have en babyindsats til sin trip trap stol. WTF? Og for lige at sætte prikken over i'et, går hun så selv ud og køber ny barnevogn og babyindsats til trip trap stolen. Hun lyder ærligt talt som et temmelig rædselsfuldt menneske. Bare det at en mor kalder sin datter for snotdum, det er da for langt ude.

TS er måske ikke den bedste til at formulere sig klart, men hvis man læser alle hendes indlæg, danner der sig et billede af en temmelig rædselsfuld mor/mormor.

EDIT: Hov, jeg skulle have citeret et af dine andre indlæg...

Anmeld

4. februar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

Og det er jeg også. Vi har prøvet at få nummer 2 i 2 år og 1 år i behandling. Men det er ikke første gang! Nej, da vi fik vores første, det blev hun sørme også gravid, og fik sig en lille efternøler som nu er 1 år (vores barn er 2) . Ja, og nu igen!!! Hun er 42 år, og min far lidt ældre. Jeg er SÅ vred! Hun benægter det, men har funder ud af at hun har droppet noget skole værk, efteruddannelse, pga "nyopdaget graviditet" og udover det så kan jeg bare SE og HøRER hun er gravid. Æder mærkelige ting osv. 

Jeg er vred, såret og skuffet! Hvad i alverden skal jeg gøre? Kan næsten ikke forholde mig til min lillebror (efternøleren) fordi vi jo bare ikke har samme forhold som jeg har med mine andre brødre, fordi vi aldrig har boet sammen og jeg jo selv har barn og familie.  

Må ærlig indrømme, jeg vil heller ikke synes det ville være fedt !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.