Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.459 visninger
149 svar
277 synes godt om
4. februar 2014

Anonym trådstarter

Og det er jeg også. Vi har prøvet at få nummer 2 i 2 år og 1 år i behandling. Men det er ikke første gang! Nej, da vi fik vores første, det blev hun sørme også gravid, og fik sig en lille efternøler som nu er 1 år (vores barn er 2) . Ja, og nu igen!!! Hun er 42 år, og min far lidt ældre. Jeg er SÅ vred! Hun benægter det, men har funder ud af at hun har droppet noget skole værk, efteruddannelse, pga "nyopdaget graviditet" og udover det så kan jeg bare SE og HøRER hun er gravid. Æder mærkelige ting osv. 

Jeg er vred, såret og skuffet! Hvad i alverden skal jeg gøre? Kan næsten ikke forholde mig til min lillebror (efternøleren) fordi vi jo bare ikke har samme forhold som jeg har med mine andre brødre, fordi vi aldrig har boet sammen og jeg jo selv har barn og familie.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Hvis ikke det var for vores datter tror jeg ikke jeg ville kunne have dem i mit liv mere 

Anmeld

4. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg kan desværre ikke hjælpe med hvad du kan sige, men jeg ville ikke gå uden lige at give dig en kram og sige at jeg godt kan forstå dig...

Det er lidt som om hun ikke er villig til at acceptere at hun er "gammel", for det er også synd for de(n) yngste... Det er ikke sjov at være tættere aldersmæssigt på sine niecer/nevøer som søskende... jeg ved det fra egen krop...

Anmeld

4. februar 2014

BabyMus

Ehm, nu kan det godt være jeg spørger enormt dumt, men hvad er det du helt præcis er sur og skuffet over?

Hvis jeg fik en bror eller søster mere som er efternøler, så ville jeg da bare blive super glad uanset hvor mange år der måtte være i mellem os, og uanset om jeg selv havde et barn eller ej (og selvom jeg meget gerne vil have et barn, men ikke har noget endnu).

Så ja, måske det bare er mig, men jeg kan ikke helt se problemet.

Anmeld

4. februar 2014

LMX

Ej undskyld, men måske tolker jeg dit indlæg helt forkert. Og så beklager jeg!

Men gud hvor virker dit indlæg egocentreret. (dermed ikke sagt at DU er)

Personligt ville jeg da glæde mig på mine forældres vejne. Hvad de gør i deres voksne liv rager da i bund og grund ikke andre end dem selv tænker jeg.

Hvis jeg var din mor ville jeg godt nok blive ked af din udmelding 

Når det er sagt så tillykke med din graviditet. 

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

BabyMus skriver:

Ehm, nu kan det godt være jeg spørger enormt dumt, men hvad er det du helt præcis er sur og skuffet over?

Hvis jeg fik en bror eller søster mere som er efternøler, så ville jeg da bare blive super glad uanset hvor mange år der måtte være i mellem os, og uanset om jeg selv havde et barn eller ej (og selvom jeg meget gerne vil have et barn, men ikke har noget endnu).

Så ja, måske det bare er mig, men jeg kan ikke helt se problemet.

Jeg tror det er meget svært at sætte sig ind i når man ikke står i det. Havde du spurgt mig for 2 år siden, ja og endda også bare sidst hun var gravid, fedt, det bliver da hyggeligt. Men virkeligheden er bare noget HELT andet. Desværre! 

Anmeld

4. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Kan sagtens se at det rykker ved forholdene og generationerne  bliver blandet sammen. Men. Hun er 42. Det er altså ikke så vildt. Ville rynke panden lidt hvis hun var 50, men 42? Hmm. Ej. Kender op til flere der har fået efternølere i start 40'erne eller endda først er begyndt pb1 sidst i 30'erne. 

Jeg ville også have det sært ved første indskydelse, men ville ikke lade det påvirke mig ret længe. De er voksne og det er i  også.

kan du ikk se dig selv og dine små søskende som en moster-relation? Det gør de veninder jeg har, hvor der er efternølere med 17-20års mellemrum. det fungerer godt

Anmeld

4. februar 2014

BabyMus

Anonym skriver:

Jeg tror det er meget svært at sætte sig ind i når man ikke står i det. Havde du spurgt mig for 2 år siden, ja og endda også bare sidst hun var gravid, fedt, det bliver da hyggeligt. Men virkeligheden er bare noget HELT andet. Desværre! 

Ja det er det nok så. Jeg ville da bare synes det var dejligt (tænker jeg nu), men ja, det kan da godt være det pludselig er noget andet når man står i det. Håber det bedste for jer, trods alt.

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Og det er jeg også. Vi har prøvet at få nummer 2 i 2 år og 1 år i behandling. Men det er ikke første gang! Nej, da vi fik vores første, det blev hun sørme også gravid, og fik sig en lille efternøler som nu er 1 år (vores barn er 2) . Ja, og nu igen!!! Hun er 42 år, og min far lidt ældre. Jeg er SÅ vred! Hun benægter det, men har funder ud af at hun har droppet noget skole værk, efteruddannelse, pga "nyopdaget graviditet" og udover det så kan jeg bare SE og HøRER hun er gravid. Æder mærkelige ting osv. 

Jeg er vred, såret og skuffet! Hvad i alverden skal jeg gøre? Kan næsten ikke forholde mig til min lillebror (efternøleren) fordi vi jo bare ikke har samme forhold som jeg har med mine andre brødre, fordi vi aldrig har boet sammen og jeg jo selv har barn og familie.  

Hvad er det lige det du er sur over??? hvordan kan du være sur, det er sku da deres valg, og hun er kun 42, det er jo ikke gammelt endnu.

min tanke er at du er ked af at hun kan blive let gravid, når I skal kæmpe for det, men det er jo ikke hendes skyld. men hun vil jo nok ikke bekræfte hende, fordi hun ved at I kæmper med det, og ved at det vil gøre dig ked af det.

Anmeld

4. februar 2014

jydeinden

ja jeg synes personligt din mor er for gammel til flere børn, MEN når det så er sagt så er det hendes eget valg, og jeg kan på ingen måder sætte mig ind i dine tanker om at cutte kontakten til hende fordi hun tager det valg. i mit hoved virker det ikke kun lidt men meget ekstremt overdrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.