Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vores datter behøvede ikke noget dyrt tøj, der blev ikke taget hensyn støjmæssigt når hun sov, for hun skulle vænne sig til at sOve trods larm. Vi behøvede ikke en dyr barnevogn, vi skulle ikke gøre dit men gøre dat og bla bla. 

ALT det skulle deres barn. Går kun i mærketøj, man må kun hviske når han sover og når han så vågner og vores stadig sover, så er der larm igen. 

Det er bare for at nævne lidt 

jeg er da godt klar over det er deres valg. Og det er jo netop det jeg er så skuffet over ! Hvorfor nu igen? JEg magter det simpelthen ikke

Kan du ikke bare købe mærketøj hvis det er det du vil?

Jeg synes dit indlæg oser af jaoluxi. Det er altså din lillebror/søster. Det er ikke nogen konkurrence med jeres børn som deltager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er i hvert fald følelsen af at de tager noget fra os, fra familien... Det er svært at forklarer. Jeg tænker hele tiden : det her er mit liv, jeg skal resten af mit liv leve med at mine børn aldrig får det forhold til mine forældre jeg ved de kunne have fået. Og det gør mig så trist at jeg tænker , så er det nemmere og skærer dem væk...... Men ja, det er jo heller ikke bare ligetil.....

Jeg forstår dig bare  godt  Du skal ikke tage dig af hvad de andre siger herinde, de har bidt mærke i at din mor har ret til flere børn, og det er bare slet ikke det din frustration handler om men mere hvordan din mor er sådan generelt om det hele  

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Ved ikke om det er egoistisk.

Men tænker at man ikke kan regne med at det som man synes er specielt for en selv,absolut er det samme for andre.

Vi har jo set utallige tråde om personer som er skuffede over deres forældres manglende begejstring over et barnebarn.

Og helt ærligt så forstår jeg slet ikke at man ikke kan se det fede i at ens barn får en jævnalderende kammerat,istedet for at se det som en konkurrent,

Og igen så står det ingen steder at bedsteforældre partou skal smide deres eget liv til siden fordi deres børn har valgt at formere sig (Skrevet med et glimt i øjet )

Der er heller ikke nogen der siger at bedsteforældrene skal smide deres liv væk, blot fordi ens børn får børn Og nej, man kan ikke forvente at alle bedsteforældre er lige begejstrede og interesserede i deres børnebørn men derfor har man al ret til at blive møghamrende skuffet når man oplever det som TS oplever. 

Tror heller ikke TS ser moderens barn som en konkurrent, men hun er irriteret over at der skal være stilhed når hendes barn skal sove, men ikke når TS's barn skal sove, moderen tager ganske enkelt ikke hensyn til andre end hendes egne små børn. 

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

mor:) skriver:

Kan du ikke bare købe mærketøj hvis det er det du vil?

Jeg synes dit indlæg oser af jaoluxi. Det er altså din lillebror/søster. Det er ikke nogen konkurrence med jeres børn som deltager.

TS forventer jo ikke at hendes mor køber mærketøj, men synes du ikke det lyder underligt at moderen siger at hendes datter ikke skal gå og købe dyre ting for det er der da ikke brug for, men selv går ud og gør det stik modsatte? Det lyder mere som om at det er moderen der går op i at konkurrere. 

Anmeld

4. februar 2014

Carina:-)

Sandratoft skriver:

Jeg forstår dig bare  godt  Du skal ikke tage dig af hvad de andre siger herinde, de har bidt mærke i at din mor har ret til flere børn, og det er bare slet ikke det din frustration handler om men mere hvordan din mor er sådan generelt om det hele  

Men det indlæg du svarer på siger ts jo at hun er trist over at hendes børn ikke ville få det forhold hun regnede med fordi moren selv har små børn.

Det ville vel ikke være anderledes hvis børnene ikke var der? Moren er jo som hun er .

Så det handler jo netop om at ts er træt af at få små søskende imens hun selv har små.

Anmeld

4. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg skriver her mine inderste følelser, og så sk*de vær med om jeg så lyder egoistisk. Jeg har intet forhold til min yngste lillebror, og ligeså vel som mine søskende på min biologiske fars side, så nej, så elsker jeg ham faktisk ikke. Jeg knuse elsker mine 2 andre brødre på 15 og 12, men jeg har intet forhold til ham, og derfor har jeg ærlig talt ikke haft kunne knytte nogen bånd til ham.... Jo jeg kan da mærke det kommer lidt nu her.... 

Hvad har du gjort for at få et forhold? Kan forholdet være farver af at du hele tiden sammenligner med dit eget barn?
Det er synd at det skal gå udover knægten. Han har intet galt gjort. Husk det.

Anmeld

4. februar 2014

Og hvor er det trist at læse at der er nogen der ville blive rasende hvis deres mødre vovede at gøre det samme 

Godt I ikke er min familie,og tænk hvis det modsatte skete?

Jeres mødre flippede ud over at I fik børn imens de stadig var unge,fordi de overhovedet ikke var med på at skulle være bedsteforældre i en ung alder?

Jeg var selv 40 da jeg fik barnebarn,og tænk hvor meget jeg kunne have såret min svigerdatter ved at brokke mig da hun kom og fortalte hun var gravid samtidig med mig.....

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Men det indlæg du svarer på siger ts jo at hun er trist over at hendes børn ikke ville få det forhold hun regnede med fordi moren selv har små børn.

Det ville vel ikke være anderledes hvis børnene ikke var der? Moren er jo som hun er .

Så det handler jo netop om at ts er træt af at få små søskende imens hun selv har små.

Ja hun er træt af at få små søskende fordi hun nok havde en drøm om at hendes mor skulle have en helt anden rolle til hendes børn end hun nu har. Tænker ikke at hun er træt af at moderen sådan generelt fik flere børn, det er mere at det så går ud over hendes egne nu. Og det er helt fair at sidde med en øv-følelse omkring det, når nu det er sådan TS har det. 

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Der er heller ikke nogen der siger at bedsteforældrene skal smide deres liv væk, blot fordi ens børn får børn Og nej, man kan ikke forvente at alle bedsteforældre er lige begejstrede og interesserede i deres børnebørn men derfor har man al ret til at blive møghamrende skuffet når man oplever det som TS oplever. 

Tror heller ikke TS ser moderens barn som en konkurrent, men hun er irriteret over at der skal være stilhed når hendes barn skal sove, men ikke når TS's barn skal sove, moderen tager ganske enkelt ikke hensyn til andre end hendes egne små børn. 

Lige præcis! Og tak for opbakningen. Og jeg ved min mor elsker mit barn, men jeg ved også hvordan deres forhold KUNNE være ( i og med at mit barn da lige nåede og blive et par mdr inden hun blev gravid) og nu får jeg aldrig lov at opleve min mor som MORMOR.. Havde faktisk set frem til at denne gang ville handle om mit barn/børn, og ikke en ny graviditet, barn og fødsel osv. Det er fandme ikke fedt 

Ja det er nok egoistisk, men det synes jeg jo også min mor og far er? 

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft skriver:

Men det er jeg også enig i er noget pjat

Og self er det trist hvis moren slet ikke er int i sine børnebørn .

Jeg knuselsker mit ,og synes det er fedt så meget glæde min den yngste og han har.

Og da vi begge ventede os,hyggede vi os med at shoppe -

Endda så meget at min store datter blev træt af os 

Men jeg er nok lidt atypisk både som farmor og svigermor 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.