Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Eller at ts ikke har økonomien til det. Det er jo kun en side af sagen

Vi har udemærket økonomi til det.... Det er da utroligt som folk skal tolke og gætte...... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg skriver om det du skriver.... det du skriver nu har intet at gøre med det jeg skev.. du skrev at du ikke fik et forhold til din bror men det er jo dit valg og ikke din mors.... og du skrev om at dine børn ikke fik mormor tid men mormor tid er forskelligt... jeg forstår slet ikke det du lige skrev....

Nej det er ikke bare mit valg.... Jeg har også er liv, og jeg har ikke tid eller overskud til at kæmpe mod mine forældres beskytter trang, osv osv.... Men det er jo nemt at sige når man ikke selv står i det. 

Anmeld

5. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det har du helt ret i, og så går jeg et skridt videre og tolker på TS' følelser, for jeg tror ikke at katten ligger begravet dér.

Nej det har hun ikke helt ret i. Min mor var fantastisk de første mdr af vores barns liv. Men så snart min bror kom ændrede det sig drastisk, ikke bare pga de naturlige forandringer der ligesom ikke kan undgås, men til det meget negative. 

Anmeld

5. februar 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Nej det er ikke bare mit valg.... Jeg har også er liv, og jeg har ikke tid eller overskud til at kæmpe mod mine forældres beskytter trang, osv osv.... Men det er jo nemt at sige når man ikke selv står i det. 

Lig det har jeg ikke stået i men jeg har stået i så meget andet... og Jaa det er nemt at sige for ligegyldig hvad så er det dig der bestemmer om du vil se dem eller ej!!! Nej det er ikke nemt men hvis du vil have et forhold til dine søskende så må du kæmpe...

Anmeld

5. februar 2014

Frk. Himmelblå

Har ikke læst tråden, men vil sige, at jeg virkelig godt kan forstå dig.

Du er din mors datter, og du har selvfølgelig (haft) nogle forestillinger om, hvordan jeres forhold skulle udvikle sig med tiden. I vores kultur er det normen, at man skiftes til at få børn, - først forældrenes tur og så senere tager børnene over og giver børnebørn osv.. Så billedet af din mor i bedsteforældrerollen må være blevet kraftigt udfordret af hendes graviditet. Og jeres roller er blevet påvirkede heraf.

Selvfølgelig er I begge voksne mennesker, der selv kan bestemme over eget liv, men det fritager jo ikke dig for at blive følelsesmæssigt påvirket af det hele. Hun er jo din mor! Jeg kender ingen, som evner at opføre sig 100% rationelt i relationen til deres mor. Og det skal man da heller ikke. Sådan er familier jo ikke. 

Jeg ønsker, I finder ud af det på bedst mulig måde. Om ikke andet: Kommer tid, kommer råd.

Tillykke med graviditeten.

Anmeld

5. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi har udemærket økonomi til det.... Det er da utroligt som folk skal tolke og gætte...... 

Jeg siger ikke det er sådan, men der er altid to sider af sagen.

Anmeld

11. februar 2014

raca

din mor er mor på hendes måde... længre er den vel ikke

måske overbeskytter hun, måske er der en grund til det. som hun ikke har luftet med dig, dels har du jo fordømt hendes måde at være på, evt kun indirekte.. men du finder hende ikke god nok som mor..

at skabe et forhold til et barn kræver tid og at barnet har overskud til at indgå i realtioner med andre på det tidspunkt du ønsker at skabe en relation..

hvis han er sensetiv eller hyper sestiv, så er det der med at sidde på skød være i færest mulige hænder og RO når man sover alfa og omaga.. eller det var det ihverfald her..

om hun er 35 eller 45 når hun får det sidste det er heller ikke dit bord.

ligeså tøj og barnevogn... lad hende da købe hvad hun vil..

at din datter ikke får mormor tid tja... sådan er det jo bare. der kan være 1000000 årsager til at børn ikke har et nært forhold til dennes bedste..

din mor er ung, lad hende da leve det liv hun vil på den måde hun ønsker det.

men du kan uden fordømmelse godt sprøge ind til hvorfor de har behov for at skærme den lille...

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

raca skriver:

din mor er mor på hendes måde... længre er den vel ikke

måske overbeskytter hun, måske er der en grund til det. som hun ikke har luftet med dig, dels har du jo fordømt hendes måde at være på, evt kun indirekte.. men du finder hende ikke god nok som mor..

at skabe et forhold til et barn kræver tid og at barnet har overskud til at indgå i realtioner med andre på det tidspunkt du ønsker at skabe en relation..

hvis han er sensetiv eller hyper sestiv, så er det der med at sidde på skød være i færest mulige hænder og RO når man sover alfa og omaga.. eller det var det ihverfald her..

om hun er 35 eller 45 når hun får det sidste det er heller ikke dit bord.

ligeså tøj og barnevogn... lad hende da købe hvad hun vil..

at din datter ikke får mormor tid tja... sådan er det jo bare. der kan være 1000000 årsager til at børn ikke har et nært forhold til dennes bedste..

din mor er ung, lad hende da leve det liv hun vil på den måde hun ønsker det.

men du kan uden fordømmelse godt sprøge ind til hvorfor de har behov for at skærme den lille...

Nu er det min mor vi snakker om.... Ikke et fremmed menneske.. Ergo siger og gør jeg hvad jeg føler og føler præcis hvad jeg føler. Og jeg har ikke i sinde at få dårlig samvittighed over at jeg er vred og synes det er noget mærkeligt noget. 

Og igen, jeg lader hende da gøre hvad hun vil, og bestemmer ikke hvad hun skal gøre... Hvis jeg skulle bestemme, så fortæl mig gerne hvordan?

min lillebror er ikke sensetiv, og der står ikke noget mellem linjerne. Der er ikke nogen fornuftig forklaring på deres overbeskyttende adfærd, heller ikke noget de bare ikke har "delt" ... 

Og ja, der kan være 1000000 årsager til at børn ikke har et nært forhold til deres Bedster , men derfor kan jeg vel godt være vred og skuffet over det??? Bare fordi der er andre i samme båd? 

Anmeld

12. februar 2014

raca

Anonym skriver:

Nu er det min mor vi snakker om.... Ikke et fremmed menneske.. Ergo siger og gør jeg hvad jeg føler og føler præcis hvad jeg føler. Og jeg har ikke i sinde at få dårlig samvittighed over at jeg er vred og synes det er noget mærkeligt noget. 

Og igen, jeg lader hende da gøre hvad hun vil, og bestemmer ikke hvad hun skal gøre... Hvis jeg skulle bestemme, så fortæl mig gerne hvordan?

min lillebror er ikke sensetiv, og der står ikke noget mellem linjerne. Der er ikke nogen fornuftig forklaring på deres overbeskyttende adfærd, heller ikke noget de bare ikke har "delt" ... 

Og ja, der kan være 1000000 årsager til at børn ikke har et nært forhold til deres Bedster , men derfor kan jeg vel godt være vred og skuffet over det??? Bare fordi der er andre i samme båd? 

forældre handler som de bedst kan.. og hvis din mor ønsker at være hvad du kalder overbeskyttende så lad hende..

mit det ene barn var på og virkede veltilpas og på når vi var i byen, eller når vi havde gæster... lige intil vi var tilbage i vante rammer.. så skreg barnet sov dårligt i 3-4 nætter osv... det var et helvede.. mest af alt folk fordømmende holdning.. der lignede din..

de er overbeskyttende de ved ikke bedre de begår en mega fejl.. blablabla....

og med den forståelse og rummelighed du udviser i første indlæg.. tja så regner jeg ikke med din mor ville lufte sådanne ting med dig.. hvorfor skulle hun du er jo hendes datter.

og jo man kan godt få et godt forhold til børn selvom de ikke fra spæde behandles som vandrepokaler eller legetøj der bliver sendt rundt og sidder på skødet og dikkedikkes af hele familien...

Anmeld

13. februar 2014

Levi&LilysMor

Måske du tænker lidt at hun er 42 og har fået de børn hun måske ville have og nu er det din tur til at have opmærksomheden ? 

Men jo jeg synes også der er en grænse , men vi har hver vores mening med det... Men hun er et voksent mennesker der bestemmer over sit eget liv og det synes jeg heller ikke andre behøver at blande sig i... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.