Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

Carina:-)

Sandratoft skriver:

Du siger også selv du nok er lidt atypisk, og det gætter jeg på betyder at du er mere frisindet end os andre Det er bare nogen ting nogen af os har det mere stramt med end du ville have.

Jeg er f.eks. aldrig jaloux eller mistænksom mod min kæreste, men derfor kan jeg da godt sætte mig ind i at andre kan være det

Jeg kunne ihvertfald aldrig gå den vej at jeg ikke kunne glæde mig over andres lykke.

Og slet ikke over at der kom børn til .

Jeg blev selv gravid som 17 årig første gang,og hold op det gør ondt når folk ikke glæder sig på dine vegne.

Så nej er ikke stram mhs til andres valg i livet så længe det ikke går ud over nogen.

Og at "nogen" vil føle sig forsmået og overset hvis deres mor fik barn samtidig med dem,siger jo mere om deres karaktertræk end mødrene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Hvorfor er de egoistiske? 

Såvel som nogle vil mene man er egoistisk hvis man får børn som 40 årig, så synes jeg mine forældre er egoistiske at få barn samtidig med mig, IGEN.... Det er altså ikke bare 1 gang, det er 2 gange!! Muligvis mit sidste barn. Jeg synes jeg har lov og ret til at føle hvad jeg føler, uanset hvad og hvorfor andre mener andet

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Yurie skriver:

Hun må godt være træt af det, men hun kan ikke være sur over det. for det er ikke hendes beslutning, ikke hendes liv. Hendes mor er 42, og føler sig måske ikke klar til at stoppe med at få børn, og det er hendes(og mandens) valg.
Og hvis hun er træt af hvad moren siger, så luk ørerne, men at vælge sin mor fra, på grund af uenigeheder, hun siger jo selv at hun gerne vil have at hendes datter får et forhold til moren, men det er sku lidt svært, hvis hun vælger at de ikke skal være i deres liv.

Man kan godt være en god bedste med små børn.

"Og hvis hun er træt af hvad moren siger, så luk ørerne" 

Det kan nu engang være rigtig svært at høre på kritik og dobbeltmoralisme fra ens egen mor fra tid til anden, og så bare lukke ørene. Det er i hvert fald meget nemmere sagt end gjort. Jeg synes ikke TS's mor gør det nemt for hende. 

Anmeld

4. februar 2014

Muhmi

Sandratoft skriver:

Jeg synes godtnok du tolker forkert Hun skriver jo at hun synes det er forkert at hendes mor fortæller TS at TS's børn ikke behøves gå i mærketøj, men samtidig går ud og køber mærketøj til hendes egne børn. Det er dobbeltmoralen TS ikke bifalder.

Men er det forkert det moren siger?

Moren ved jo tydeligvis noget om ts økonomi som vi ikke gør og råder hende derefter.. At moren så har råd til at købe dyrt mærkevare ditten og datten tyder jo på at de har en stabil økonomi der kan klare de ekstra gode ting.

Det er dobbeltmoralsk, måske, men bestemt ikke forkert i mine øjne, hun prøver jo at passe på at hendes datter ikke laver nogle dumme fejl, ved at gøre som hun selv gjorde, men nu hvor hendes økonomi har luft til det, så er der da ingen grund til at lade være.

Jeg tror ikke jeg tolker helt forkert, men jeg tror bestemt at det er svært som datter at sætte sig ind i sin mors hovede og regne ud hvorfor de gør som de gør nogle gange.

Anmeld

4. februar 2014

modesty skriver:

Det er jo ikke dét det handler om. TS' mor råber og skriger af hende fordi hun vil købe en ny barnevogn, og kalder hende snotdum fordi hun vil have en babyindsats til sin trip trap stol. WTF? Og for lige at sætte prikken over i'et, går hun så selv ud og køber ny barnevogn og babyindsats til trip trap stolen. Hun lyder ærligt talt som et temmelig rædselsfuldt menneske. Bare det at en mor kalder sin datter for snotdum, det er da for langt ude.

TS er måske ikke den bedste til at formulere sig klart, men hvis man læser alle hendes indlæg, danner der sig et billede af en temmelig rædselsfuld mor/mormor.

EDIT: Hov, jeg skulle have citeret et af dine andre indlæg...

Men det er jo heller ikke ok-

Pointen er bare at hele startindlægget handler om børnene,og det fortsætter egentligt i mange indlæg.

Blandt andet at hun ikke mener hendes børn får et ordentligt forhold fordi der er mindre søskende-Det tror jeg ikke ville være anderledes hvis der ikke var børn.

Skulle moren så lige ændre opførsel?

Min svigermor er from hell,og det er hun altså stadig selv om hun ikke fik børn samtidig med mig.

Så skulle ts jo skrive et indlæg om hendes lorte mor-Men hun skriver et indlæg om at hun er rasende fordi moren er gravid igen.

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

Sandratoft skriver:

Man kan sagtens både være en god mor og mormor, men i det her konkrete tilfælde lyder det bare ikke til at det er sådan det er, og det synes jeg er skide ærgeligt for ts. 

men hun gør jo heller ikke noget for at være en god søster.. hun elsker sine to brødre, men den lille er der bare, og hun ønsker ikke noget forhold til ham. Så han skal straffes fordi han er efternøler, og det bliver den næste jo også. prøv at tænk på den følelse de kommer til at have, at blive svigtet af sin egen søster(Skrækkelig følelse)...

Men hun skal jo heller ikke føle sig presset, måske kommer bedste/barnebarnet om et halvt år, et år eller måske 5, men det er vigtigt at pigens mor ikke tager beslutninger for pigen, hvis hun ønsker pigen skal have en bedste.
Og der er nogen mennesker er ikke gode med andre end deres egne børn.

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Carina:-) skriver:

Jeg kunne ihvertfald aldrig gå den vej at jeg ikke kunne glæde mig over andres lykke.

Og slet ikke over at der kom børn til .

Jeg blev selv gravid som 17 årig første gang,og hold op det gør ondt når folk ikke glæder sig på dine vegne.

Så nej er ikke stram mhs til andres valg i livet så længe det ikke går ud over nogen.

Og at "nogen" vil føle sig forsmået og overset hvis deres mor fik barn samtidig med dem,siger jo mere om deres karaktertræk end mødrene 

Hun syntes jo netop det går ud over hende, og siger at hende mor slet ikke er til at tale med. Så det lyder som om moderen har alt ret til at være dum og bestemmende, men TS skal bare finde sig i alt fra hendes side af?

Anmeld

4. februar 2014

Anonym skriver:

Jamen det er jo også hva jeg er tvunget til På sigt. Det har jeg også gjort med min bror. Men lige NU, der vil jeg gerne have lov at være vred og skuffet. 

Fordi din mor er gravid igen?

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hun må godt være træt af det, men hun kan ikke være sur over det. for det er ikke hendes beslutning, ikke hendes liv. Hendes mor er 42, og føler sig måske ikke klar til at stoppe med at få børn, og det er hendes(og mandens) valg.
Og hvis hun er træt af hvad moren siger, så luk ørerne, men at vælge sin mor fra, på grund af uenigeheder, hun siger jo selv at hun gerne vil have at hendes datter får et forhold til moren, men det er sku lidt svært, hvis hun vælger at de ikke skal være i deres liv.

Man kan godt være en god bedste med små børn.

Og hvorfor må jeg ikke være vred? Det synes jeg godt nok er noget mærkeligt noget at skrive. Så hvis jeg i en senere debat er uenig med dig, så må jeg gerne fortælle dig at DET må du ikke føle???? Ej... 

Jeg kan desværre ikke styre mine følelser... De forsvinder ikke fordi du siger jeg ikke må føle sådan.. 

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Fordi din mor er gravid igen?

Netop. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.