Jeg kan godt forstå du gerne ville have en mormor, sådan en af dem med bobbet hår, hjemmebag og oceaner af tid - sådan en hygge mormor der smider alt hvad hun har i hænderne for det elskede barnebarn.
Men din mor er kun 42 (det er altså kun 2 år ældre end mig og jeg har børn til op over begge ører og hvis manden var med på det fik jeg gerne en til) og havde hun ikke travlt med at være mor, så havde hun måske travlt med karriere, med rejser, med kærester med....? Mormoridealet er ændret fra den noget ældre hjemmegående dame, til en aktiv kvinde i sin bedste alder.
Jeg er ikke i tvivl om det er svært at drømmebilledet krakelerer og endda i den grad hvor du føler din mor har nok i sit eget mirakel og glemmer dit, men det er nu en gang sådan fakta er og i stedet for at sætte fokus på forskelsbehandlingen, på det din datter mister, på det dårlige i situationen, skulle du måske bare acceptere fakta og lade din datter få det ud af forholdet hun får og så lade det være ved det.
Og så lige en ting, hvis din mor benægter hun er gravid, kunne det jo være hun rent faktisk overvejer ikke at beholde barnet...
Havde min mor kunne få barn samtidig med mig (var nærmest et mirakel
) er jeg ikke i tvivl om jeg skulle have sunket det en ekstra gang, og jeg skulle forholde mig til mormorrollen blev forandret (gjorde den jo alligevel da hun havde fuldtidsarbejde og et aktivt liv), men jeg kunne da ikke andet end elske en lille trold som var min lillebrøster - sikke et mirakel som nok ikke ville få søskenderelation på samme måde som mine børn får det til hinanden, men stadig en som delte min mor som mor og som ville være en del af mit liv.
Det undrer mig nemlig lidt, du skriver hvis det ikke var for din datter ville du ingen kontakt have, hvad med din lillebror er han bare ligegyldig i det store billede? Tænker okay din mor har skuffet dig i sin rolle som mormor, mon ikke også du har skuffet en del i din rolle, hvis du kunne skære din lillebror ud af dit liv uden at blinke med øjnene, hvis altså ikke lige det var fordi din datter så manglede sin mormor... En kende egoisme er der vist her, en lille smule udtryk for du ikke kan se det fra andre sider end lige din og din datters.
Anmeld