Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Vores datter behøvede ikke noget dyrt tøj, der blev ikke taget hensyn støjmæssigt når hun sov, for hun skulle vænne sig til at sOve trods larm. Vi behøvede ikke en dyr barnevogn, vi skulle ikke gøre dit men gøre dat og bla bla. 

ALT det skulle deres barn. Går kun i mærketøj, man må kun hviske når han sover og når han så vågner og vores stadig sover, så er der larm igen. 

Det er bare for at nævne lidt 

jeg er da godt klar over det er deres valg. Og det er jo netop det jeg er så skuffet over ! Hvorfor nu igen? JEg magter det simpelthen ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Bondo

Anonym skriver:

Vores datter behøvede ikke noget dyrt tøj, der blev ikke taget hensyn støjmæssigt når hun sov, for hun skulle vænne sig til at sOve trods larm. Vi behøvede ikke en dyr barnevogn, vi skulle ikke gøre dit men gøre dat og bla bla. 

ALT det skulle deres barn. Går kun i mærketøj, man må kun hviske når han sover og når han så vågner og vores stadig sover, så er der larm igen. 

jeg er da godt klar over det er deres valg. Og det er jo netop det jeg er så skuffet over ! Hvorfor nu igen? JEg magter det simpelthen ikke

Skal det forstås sådan at hun bruger dig som spejl så hun kan føle hun er bedre end dig?

Anmeld

4. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hvis ikke det var for vores datter tror jeg ikke jeg ville kunne have dem i mit liv mere 

Det lyder måske lidt hårdt. Men i hvilken verden har du ret til det had/vrede. 

Hun er 42 år og kan da frit vælge at få flere børn, hvis det er det hun drømmer om. 

Jeg synes du bør tale med en professionel så du kan bearbejde og forstå di e følelser

Anmeld

4. februar 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok være mest ked af at mit barn ville miste "barnebarnsstatussen" forstået på den måde, at mormor og morfar ikke har samme overskud til at være bedsteforældre og til at hygge om børnebørnene, som jo tit er "normen". De har nu deres egne små at se til, og jeg ville nok også finde det meget mærkeligt, dog ikke nok til at ville cutte forbindelsen. 

Det lyder også som om din mor gør voldsom forskel på børnene ala "du skal gøre som jeg siger, ikke som jeg selv gør" og det er altså også lidt underligt 

I bund og grund ville jeg stadig være mest ked af at mine børn ikke har samme mulighed for at lege/hygge/få et frirum hos bedsteforældrene, og jeg ville selv være ked af at miste den opmærksomhed jeg har, ved at være gravid, og ved at mine forældre interesserer sig for min graviditet

Anmeld

4. februar 2014

LMX

Anonym skriver:

Nu ER det jo så heller ikke dig der skal magte opgaven, men dine forældre.

Jeg forstår stadig ikke din vrede. Forhåbentlig bestemmer du/I selv hvad tøj jeres barn/børn går i ligesom dine forældre selv bestemmer.

Det er jo ikke nogen konkurrence I er ude i. 

Er du måske ked af at rollen som mormor lidt bliver undertrykket af at hun har børn på dine børns alder?

Nu er min egen mor godt nok aaaaaalt for gammel til flere børn, men jeg ville bestemt glæde mig på hendes vejne hvis hun valgte at blive gravid igen.

Anmeld

4. februar 2014

hekran

Skam dig - det er min umiddelbare reaktion. Hun er sådant set nok ikke gravid for at ramme dig eller fordi hun skal gøre dig vred. Du må lige komme over dig selv.
Forstår overhovedet ikke, hvorfor det er negativt eller hvorfor du er vred. Skulle det hele hellere have handlet om dig og din graviditet? Hun er helt sikkert også glad for at du er gravid og i stedet for at blive såret kan du se det som en kæmpe mulighed for at komme tættere på din mor. Ville du afbryde forholdet til dine forældre og lillesøster/lillebror og samtidig berøve dine børne deres bedsteforældre. Tænk dig nu om.
Mine forældre var 40, da jeg blev født. Det har ALDRIG været et issue, så det er absolut ikke synd for det barn.
Er der ikke noget godt, du/I kan få ud af situationen?

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg nok være mest ked af at mit barn ville miste "barnebarnsstatussen" forstået på den måde, at mormor og morfar ikke har samme overskud til at være bedsteforældre og til at hygge om børnebørnene, som jo tit er "normen". De har nu deres egne små at se til, og jeg ville nok også finde det meget mærkeligt, dog ikke nok til at ville cutte forbindelsen. 

Det lyder også som om din mor gør voldsom forskel på børnene ala "du skal gøre som jeg siger, ikke som jeg selv gør" og det er altså også lidt underligt 

I bund og grund ville jeg stadig være mest ked af at mine børn ikke har samme mulighed for at lege/hygge/få et frirum hos bedsteforældrene, og jeg ville selv være ked af at miste den opmærksomhed jeg har, ved at være gravid, og ved at mine forældre interesserer sig for min graviditet

Jamen den har jeg jo måtte sluge det sidste halvandet år, at min datter ikke får noget hygge forhold til min mor og far. Og det har hun heller ikke. Vi kan ikke engang komme på besøg hvis han sover, og skal han sove, så skal der være helt stille, og det er pænt svært med et barn på 2. Og nu, får min nummer 2 heller ikke det........ 

Anmeld

4. februar 2014

Milas14

Hmm jeg er snart 36 og min kæreste bliver 46 idag... Vi føler os på ingen måde gamle, og kan ik rigtig forstå dig!

Anmeld

4. februar 2014

TNBC

hekran skriver:

Skam dig - det er min umiddelbare reaktion. Hun er sådant set nok ikke gravid for at ramme dig eller fordi hun skal gøre dig vred. Du må lige komme over dig selv.
Forstår overhovedet ikke, hvorfor det er negativt eller hvorfor du er vred. Skulle det hele hellere have handlet om dig og din graviditet? Hun er helt sikkert også glad for at du er gravid og i stedet for at blive såret kan du se det som en kæmpe mulighed for at komme tættere på din mor. Ville du afbryde forholdet til dine forældre og lillesøster/lillebror og samtidig berøve dine børne deres bedsteforældre. Tænk dig nu om.
Mine forældre var 40, da jeg blev født. Det har ALDRIG været et issue, så det er absolut ikke synd for det barn.

Mine forældre var også over 40 da de fik mig og min søster, og jeg har den bedste far i verden... Ville ikke bytte ham for nogen.

Bare fordi ens forældre er over 40, gør det dem ikke til dårlige forældre..

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Jamen det har da intet med hendes alder at gøre, det har noget at gøre med at jeg ved hvad mit barn har mistet, og vi har ikke fået et tættere forhold da hun fik den sidste, for hun forskelsbehandler BIG time. Så meget at der har været perioder hvor hun har slået "hånden af os" fordi vi fortalte hende hun skulle blande sig uden om. vi vil gerne have ny barnevogn denne gang, en lille en der kan være i vores bil, og det resulterede i råb og skrig for vi havde jo den fra vores 1. Barn!!!!!! Og det er altså ikke hende der skal betale!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.