Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

Stumpen

Yurie skriver:

Jo selvfølgelig skal hun kunne holde fri.. men tænker bare med forældrenes arbejde, det går jeg jo ud over det, men hvis det kun sker sjældent.

Vælger du privat dp, så ved du også at ved ferier, sygdom og fridage at du selv skal finde pasnings-løsninger, så det synes jeg ikke man kan mugge over medmindre det sker ofte at hun lige skal have fri...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Chris86

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Kan da absolut ikke se, hvorfor hun himler sådan op når hun først lukket kl fire?!? Og det havde jeg skisme fortalt hende...

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Chris86 skriver:

Kan da absolut ikke se, hvorfor hun himler sådan op når hun først lukket kl fire?!? Og det havde jeg skisme fortalt hende...

Fordi de -som jeg læser det- er en sær plads på 28 timer, særpris  og en aftale om at barnet hentes kl 15 

Anmeld

27. januar 2014

Carina:-)

Stumpen skriver:

Kontakte kommunen?

det lyder til at ts får særlig pris og har 28 timer i ugen samt lyder det til at barnet efter aftale skal være hentet kl 15.. Så er det ikke 15.05, det er kl 15.. Det kan forhåbentlig gå et par gange at man bliver forsinket, men gang på gang er ikke i orden..

Men hvis man betaler for 28 timer ,og dpmor åbenbart har ret til at gå til møde så må de timer barnet den dag ikke er afsted kunne ligges de dage hvor der kan være brug for 10 min mere i den anden ende.

Så længe man ikke overskrider den samlede tid man betaler for og er inden for dpmors arbejdstid skal hun bare samarbejde.

For ellers må man jo kontakte kommunen som har tilsyn med både de kommunale og de private

Anmeld

27. januar 2014

Carina:-)

Stumpen skriver:

Kontakte kommunen?

det lyder til at ts får særlig pris og har 28 timer i ugen samt lyder det til at barnet efter aftale skal være hentet kl 15.. Så er det ikke 15.05, det er kl 15.. Det kan forhåbentlig gå et par gange at man bliver forsinket, men gang på gang er ikke i orden..

Men hvis man betaler for 28 timer ,og dpmor åbenbart har ret til at gå til møde så må de timer barnet den dag ikke er afsted kunne ligges de dage hvor der kan være brug for 10 min mere i den anden ende.

Så længe man ikke overskrider den samlede tid man betaler for og er inden for dpmors arbejdstid skal hun bare samarbejde.

For ellers må man jo kontakte kommunen som har tilsyn med både de kommunale og de private

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Carina:-) skriver:

Ja men modsat de kommunale, så er det forældrene der ansætter en privat dp.. Man skal klart være large.. Men er det gang på gang når far henter at barnet hentes for sent, så ville jeg også brokke mig... 

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Stumpen skriver:

Fordi de -som jeg læser det- er en sær plads på 28 timer, særpris  og en aftale om at barnet hentes kl 15 

Ja men hvis det ikke overskrider de 28timer om ugen, så er det vel lige meget om han bliver hentet kl.15 eller 15.20.. moren henter ham kl.14.30 når hun henter, og han går der fire dage om ugen, det er syv timer om dagen, så hvis hun aflevere ham kl. 8 hver dag, er han der kun. Seks en halv time om dagen, og de er fleksible, hvorfor kan hun så ikke. Ja det er privat, men hvis hun kan holde fri om morgenen, kan hun vel overleve at faren lige komme lidt senere, og de ændre gang har det måske kun været 5-10minutter, hvilket måske ikke er hans skyld. Vi ved ikke hvad han arbejder med, hvor langt han har til dagplejen.

Men de betaler for 28timer og så længe det ikke overskrider det, synes jeg ikke hun kan brokke sig. Hun har åben til kl.16, der kan jo stadigvæk være nogle af de andre børn der ikke er blevet hentet endnu.

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Carina:-) skriver:

Det kan jo være at deres tid hedder 8-15 man-tors.. Og så er det 8-15..

Alle har vel fra tid til ande  fri til et møde, en lægetid eller lignende og arbejder ikke nødvendigvis længere i den anden ende...

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Yurie skriver:

Ja men hvis det ikke overskrider de 28timer om ugen, så er det vel lige meget om han bliver hentet kl.15 eller 15.20.. moren henter ham kl.14.30 når hun henter, og han går der fire dage om ugen, det er syv timer om dagen, så hvis hun aflevere ham kl. 8 hver dag, er han der kun. Seks en halv time om dagen, og de er fleksible, hvorfor kan hun så ikke. Ja det er privat, men hvis hun kan holde fri om morgenen, kan hun vel overleve at faren lige komme lidt senere, og de ændre gang har det måske kun været 5-10minutter, hvilket måske ikke er hans skyld. Vi ved ikke hvad han arbejder med, hvor langt han har til dagplejen.

Men de betaler for 28timer og så længe det ikke overskrider det, synes jeg ikke hun kan brokke sig. Hun har åben til kl.16, der kan jo stadigvæk være nogle af de andre børn der ikke er blevet hentet endnu.

Kan jo være de har en fast tid der hedder 8-15.. Må der jo næsten være ellers kan dp jo ikke tillade sig at blive sur..

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Stumpen skriver:

Kan jo være de har en fast tid der hedder 8-15.. Må der jo næsten være ellers kan dp jo ikke tillade sig at blive sur..

Ja men når mor som regel henter ham kl.14:30 og det kun er far der på 6måneder har hentet ham efter 15 10gange, så synes jeg det er ret små sko hun går i. Jeg kunne forstå hvis det var en eller flere gange om ugen med det er 10gange på 6måneder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.