Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

TNBC

Fru Hansen skriver:

Jeg spekulerer på hvad du selv arbejder med? Ville du mene at det var ok på din arbejdsplads at kunder/brugere ikke respekterede din lukketid og dermed fritid? Og tilmed at brugerne forventede at have RET til at overskride en aftale de selv har indgået som en del af en prisreduktion. Ville du mene det samme hvis det drejede sig om netto?  Eller en vuggestue?

Nej men det er et barn det handler om, der bliver hentet indenfor åbningstiderne, hun kan jo stadigvæk have børn ind til kl.16, så at et barn bliver hentet lidt senere. hun bør ikke have aftaler i sine åbningstider, for der kan ske noget akut, så forældrene bliver forsinket eller noget, og hvis hun skal noget, skal alle forældrene have det af vide, også selvom at de henter tidligt.

Ville du mene at det var ok på din arbejdsplads at kunder/brugere ikke respekterede din lukketid og dermed fritid? Det er jo ikke efter lukketid eller i hendes fritid, hun lukker kl.16, dermed er hun på arbejde ind til da.

Og tilmed at brugerne forventede at have RET til at overskride en aftale de selv har indgået som en del af en prisreduktion. Ret, hvor skriver jeg ret, jeg siger at de er fleksible med hende, hvorfor kan hun så ikke være fleksible med dem? Det handler jo ikke om en hel time, men et sted mellem 5-10(kun 20minutter denne sidste gang) Og hvis man har en aftale, holder man den, men der er forskel på et møde og på at hente et barn, indenfor åbningstider.

Ville du mene det samme hvis det drejede sig om netto? at komme efter lukketid??? Ingen er kommet efter lukketid, de kommer indenfor hendes arbejdstider. Og nej man kommer ikke efter lukketid, med mindre man har en aftale omkring det. Men igen INGEN er kommet efter lukketid, de har lavet en aftale, om et tidspunkt, men ligefrem at blive sur over det, fordi det sker en gang imellem.

Eller en vuggestue
Hvis du læser mine andre indlæg, kan du se jeg skriver om en mor, der kommer efter lukketid, to gange over kort tid, og det er så respektløst. Men nej, hvis de siger de kommer kl.15 og den så bliver 15:30, det får sku ikke mit pis i kog.

Så længe der ikke overskrider åbningstiderne, og det gør det jo ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

TNBC

Fru Hansen skriver:

Jeg spekulerer på hvad du selv arbejder med? Ville du mene at det var ok på din arbejdsplads at kunder/brugere ikke respekterede din lukketid og dermed fritid? Og tilmed at brugerne forventede at have RET til at overskride en aftale de selv har indgået som en del af en prisreduktion. Ville du mene det samme hvis det drejede sig om netto?  Eller en vuggestue?

en anden ting, jeg tror sku ikke faren kommer for sent med vilje.

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

Yurie skriver:

Nej men det er et barn det handler om, der bliver hentet indenfor åbningstiderne, hun kan jo stadigvæk have børn ind til kl.16, så at et barn bliver hentet lidt senere. hun bør ikke have aftaler i sine åbningstider, for der kan ske noget akut, så forældrene bliver forsinket eller noget, og hvis hun skal noget, skal alle forældrene have det af vide, også selvom at de henter tidligt.

Ville du mene at det var ok på din arbejdsplads at kunder/brugere ikke respekterede din lukketid og dermed fritid? Det er jo ikke efter lukketid eller i hendes fritid, hun lukker kl.16, dermed er hun på arbejde ind til da.

Og tilmed at brugerne forventede at have RET til at overskride en aftale de selv har indgået som en del af en prisreduktion. Ret, hvor skriver jeg ret, jeg siger at de er fleksible med hende, hvorfor kan hun så ikke være fleksible med dem? Det handler jo ikke om en hel time, men et sted mellem 5-10(kun 20minutter denne sidste gang) Og hvis man har en aftale, holder man den, men der er forskel på et møde og på at hente et barn, indenfor åbningstider.

Ville du mene det samme hvis det drejede sig om netto? at komme efter lukketid??? Ingen er kommet efter lukketid, de kommer indenfor hendes arbejdstider. Og nej man kommer ikke efter lukketid, med mindre man har en aftale omkring det. Men igen INGEN er kommet efter lukketid, de har lavet en aftale, om et tidspunkt, men ligefrem at blive sur over det, fordi det sker en gang imellem.

Eller en vuggestue
Hvis du læser mine andre indlæg, kan du se jeg skriver om en mor, der kommer efter lukketid, to gange over kort tid, og det er så respektløst. Men nej, hvis de siger de kommer kl.15 og den så bliver 15:30, det får sku ikke mit pis i kog.

Så længe der ikke overskrider åbningstiderne, og det gør det jo ikke.

Jeg kan godt forstå hvad du mener omkring lukketiden.  Men TS betaler jo netop ikke for en åbmingstid efter kl 15. Det gør derimod de andre forældre der ikke får prisreduktion. Jeg mener at TS i virkeligheden lukrere på en åbningstid som andre betaler for. Det er der jeg godt kan forstå at dagplejeren protestere. Kort sagt: nedsat pris - nedsat tid. Mere tid- højere pris. :-)

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

en anden ting, jeg tror sku ikke faren kommer for sent med vilje.

Det går jeg heller ikke ud fra. Men uanset årsagen så har forældrene selv valgt en model hvor de har nedsat tid. Hvis de  har behov for at have mere tid må de jo lave en fuld tids aftale til fuld pris. Dagplejeren er jo en virksomhed på linje med andre virksomheder. VDet er bl.a. det jeg forsøger at sige med min netto sammenligning:-)

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Fru Hansen skriver:

Jeg kan godt forstå hvad du mener omkring lukketiden.  Men TS betaler jo netop ikke for en åbmingstid efter kl 15. Det gør derimod de andre forældre der ikke får prisreduktion. Jeg mener at TS i virkeligheden lukrere på en åbningstid som andre betaler for. Det er der jeg godt kan forstå at dagplejeren protestere. Kort sagt: nedsat pris - nedsat tid. Mere tid- højere pris. :-)

ja, men det er jo ikke noget de gør hver uge, det er 10 gange over 6måneder, hvor faren skulle hente, som han ikke plejer, nok fordi at han arbejder til lige omkring 15, og ja det burde de nok ha sagt til dp, at han nok ikke lige kommer præcis kl.15, men ligefrem at stå og skælde en voksen mand ud og sige at han skal få nye arbejdstider, fordi at han kommer måske to gange om måneden, synes jeg altså er for meget...

I stedet for at skælde ud, kunne hun have taget en snak med dem, omkring det med at faren ikke lige kan nå det til den tid, og at dpmoren får af vide de få gange faren kommer, skal hun sige nej, at det kun er moren der kan hente, fordi faren arbejder dertil??? De er jo nød til at snakke sammen.

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Fru Hansen skriver:

Det går jeg heller ikke ud fra. Men uanset årsagen så har forældrene selv valgt en model hvor de har nedsat tid. Hvis de  har behov for at have mere tid må de jo lave en fuld tids aftale til fuld pris. Dagplejeren er jo en virksomhed på linje med andre virksomheder. VDet er bl.a. det jeg forsøger at sige med min netto sammenligning:-)

De regner jeg også med at moren henter, men nogen gange sker der noget, der ødelægger rutinen, som moren der skal til læge med datteren, det er man jo ikke selv herre over, forhindringer..
Ja tiden siger 15, men så længe der ikke er noget de gør med vilje, synes jeg at det er lige spidsnæset nok.

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

Yurie skriver:

ja, men det er jo ikke noget de gør hver uge, det er 10 gange over 6måneder, hvor faren skulle hente, som han ikke plejer, nok fordi at han arbejder til lige omkring 15, og ja det burde de nok ha sagt til dp, at han nok ikke lige kommer præcis kl.15, men ligefrem at stå og skælde en voksen mand ud og sige at han skal få nye arbejdstider, fordi at han kommer måske to gange om måneden, synes jeg altså er for meget...

I stedet for at skælde ud, kunne hun have taget en snak med dem, omkring det med at faren ikke lige kan nå det til den tid, og at dpmoren får af vide de få gange faren kommer, skal hun sige nej, at det kun er moren der kan hente, fordi faren arbejder dertil??? De er jo nød til at snakke sammen.

Selvfølgelig skal dp tale pænt og konstruktivt. Men jeg læser ikke umiddelbart at TS har givet dp et ordentligt varsel om den ændrede tid. Dertil tolker jeg TS indlæg som om hun er utilfreds med at dp ikke accepterer disse overskridelser af tiden. Det er her jeg mener at der er brug for en forventningsafstemning. Jeg mener at 10 forsi kelser på 6 mdr er for mange når forældrene ikke betaler for den tid de bruger. Men blot har en forventning om at der er i orden fordi andre forældre har længere tid.  Det kunne være interessant at vide om TS ville mene det samme hvis de var et andet barn der lulrerede på deres tid.

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Fru Hansen skriver:

Selvfølgelig skal dp tale pænt og konstruktivt. Men jeg læser ikke umiddelbart at TS har givet dp et ordentligt varsel om den ændrede tid. Dertil tolker jeg TS indlæg som om hun er utilfreds med at dp ikke accepterer disse overskridelser af tiden. Det er her jeg mener at der er brug for en forventningsafstemning. Jeg mener at 10 forsi kelser på 6 mdr er for mange når forældrene ikke betaler for den tid de bruger. Men blot har en forventning om at der er i orden fordi andre forældre har længere tid.  Det kunne være interessant at vide om TS ville mene det samme hvis de var et andet barn der lulrerede på deres tid.

altså hvis der er 5minutter der drejer sig om, synes jeg ikke man behøver at sige det, og det var jo ikke noget der var planlagt, at han ville komme efter 15, hvis det havde været det, ja så skule hun have det af vide, og så må de jo fortælle når det er far der henter. og så må de lade vær med at lægge tider ind, og bare sige, at han har de 28timer, og så kan de hente og aflevere som det passer dem, så længe det ikke overskrider timerne...

Men mit gæt kan også være at de ikke tror at hun har noget imod det, de kender hende.. Men hun synes det er irriterende, men der må næsten ligge mere end det i det, før det er en meget voldsom reaktion på kun det. Men som jeg skrev med Stumpen om, vi kender ikke til hele historien, og så synes jeg det er mærkeligt at sætte tider på, for som jeg skriver, der kan ske alt muligt, far skal hente, men han kan ikke nå det til tiden. og det ender bare med at give en dårlig stemning.

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

Yurie skriver:

De regner jeg også med at moren henter, men nogen gange sker der noget, der ødelægger rutinen, som moren der skal til læge med datteren, det er man jo ikke selv herre over, forhindringer..
Ja tiden siger 15, men så længe der ikke er noget de gør med vilje, synes jeg at det er lige spidsnæset nok.

Vi bliver vist ikke enige:-) og jeg skal sove om lidt:-) 

Hvis der sker så mange uforudsigelige ting (10 gange på 6 mdr) så skal der ikke meget til at vælte deres program.  så må forældrene da bare erkende at de har brug for en anden åbningstid. :-)

Der er mange andre forældre der kan finde ud af at få tider osv til at gå op i en højere enhed,  det burde de her forældrer også. Det kan på ingen måde være dagplejerens problem at forældrene ikke kan holde den aftale de selv frivilligt?  har indgået. 

Anmeld

28. januar 2014

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

I mit hoved er en aftale en aftale og hvis jeres tider hedder til kl 15, jamen så kan du ikke brokke dig fordi hun har åbent til kl 16 - det er nemlig ikke sådan jeg aftale er arrangeret.

Desuden, så synes jeg, at hvis man er forsinket - jamen så ringer man da og siger at man er forsinket, og nu skriver du selv at dagplejeren skulle ringe til jer. Det synes jeg faktisk er uforskammet! Og så er jeg ligeglad med om man er 2 min forsinket, man ringer stadig og siger man er forsinket og 10 gange med problemer er altså meget  Jeg forstår udemærket godt jeres dagplejemor, og jeg ville da ikke selv finde mig i sådan en opførelse, i tager hende jo forgivet og forventer hun hopper og springer for jer i et tidsrum der ligger uden for jeres aftale.

En kontrakt er til for at blive overholdt, kan i ikke holde den så må i lave den om eller finde andre alternativer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.