Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

lineog4

Først tænkte jeg: det er slet ikke dagplejers bord, hvis man betaler for en åbningstid til kl 16 så kan det jo ske man bliver forsinket, men så længe man holder sig inden for åbningstid og det ikke er specifik aftale med dagplejemor fordi hun så kan nå noget. 

Men forstår jo så I ikke betaler for mere end til kl 15, og din mand derfor jo har hentet en del over åbningstid, og så forstår jeg egentlig godt hun bliver irriteret. Og ja hvad gør det når han alligevel sover - ikke noget med mindre han var sidste barn og hun måske havde en sjælden mulighed for at hente sit eget barn tidligt. Men det betyder alligevel noget, for det betyde en disrespekt for hendes arbejde og arbejdsforhold.

Synes I skal tage en afklarende snak om forståelsen af jeres særordning, betyder den x antal timer på ugen som I må placere som I vil, eller betyder det et tidsrum jeres søn kan være der. Lyder som hun tænker tidsrum og du tænker timer og så er det klart i går skævt af hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

Mum33

Yurie skriver:

ja men det gør jo ud over alle børnene, at hun går til møde kl.9:30 om formiddagen, og hvis man sætter en halv time af til det og hun så skal hjem igen, så de kan først aflevere deres børn efter kl.10, nok nærmere 10:30.

Det er ret sent at aflevere sit barn, hvis man skal på arbejde eller i skole.

Helt sikkert. Tænker bare det godt kan være, at de if deres overenskomst har ret til at holde fri til fx møder vdr egene børn eller lign så kan man jo ikke sige noget til det. Men har hun ikke det, så kan man vel ikke kræve at de skal komme senere  Tænker jeg 

Anmeld

27. januar 2014

C8

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Jeg havde taget en snak med hende. Hun skal da på ingen måder blande sig i hvornår i henter jeres barn så længe det bliver gjort inden lukke tid. Hold da op hvor var jeg blevet rasende!

Anmeld

27. januar 2014

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Når hun har åbent til kl. 16 og i kommer indenfor tiden har hun intet at blive irriteret over. Og synes i skal tage en alvorlig snak med hende om det.. Det er trods alt jer som betaler hende.. Ellers må kommunen rykke ind og tale med hende omkring hendes opførsel overfor andre forældre... 

Anmeld

27. januar 2014

Carina:-)

Kontakt kommunen.

Og det er de her indlæg der gør at jeg aldrig som i aldrig vil vælge dagpleje....

Anmeld

27. januar 2014

Laulund87

SomViSerDet skriver:

Hvorfor er dagplejemor hysterisk når de betaler en nedsat pris med aftale om afhentning senest kl. 15? 

Fordi det sker så få gange og det er ellers kun er sjældent far henter. Det var noget helt andet hvis det skete én gang om ugen. Alle kan komme 10-15 min for sent! Det er jo ikke engang fordi hun lukker kl 15. Synes godt nok det er at gå i små sko..

Desuden kan man tage en stille, rolig og i hvert fald professionel snak, i stedet for at give "en balle".

Jeg synes det skriger af at være hysterisk.

Anmeld

27. januar 2014

Laulund87

Carina:-) skriver:

Kontakt kommunen.

Og det er de her indlæg der gør at jeg aldrig som i aldrig vil vælge dagpleje....

SÅ enig

Anmeld

27. januar 2014

VIPpigen

Nu er jeg nysgerrig. For en ting er i har en tid som siger i sjældent henter efter 15.00. Af en eller anden grund er det, det som alle går op i.

Det vigtige for mig er mere, hvornår afleveres barnet. I betaler for en 28 timers plads. 4 dage i ugen. Det er 7 timer om dagen. Bliver barnet afleveret kl 8 hver dag, mandag til torsdag, så hedder det afhentning senest kl 15.

Men for mig er det altså vigtigt at sammenregne, aflevering kl 8, afhentning (han lyder næsten som et produkt) kl 14.30. På 3 dage har du sparet 1.5 time sammen. Og ja, så syntes jeg fanme os dp går i små sko... 

Aflevere du efter kl 8. Feks 8.30 jamen så skal du hente senest 15.30 HVER DAG... 

Drop den der kl 15, for der er ikke en aftale (som jeg læser det) om at hente inden kl 15. Det er en luksus dp pludselig forventer. De betaler for en 28 timers plads. Så det er den de skal holde sig inden for.

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Carina:-) skriver:

Kontakt kommunen.

Kontakte kommunen?

det lyder til at ts får særlig pris og har 28 timer i ugen samt lyder det til at barnet efter aftale skal være hentet kl 15.. Så er det ikke 15.05, det er kl 15.. Det kan forhåbentlig gå et par gange at man bliver forsinket, men gang på gang er ikke i orden..

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Abemor skriver:

Helt sikkert. Tænker bare det godt kan være, at de if deres overenskomst har ret til at holde fri til fx møder vdr egene børn eller lign så kan man jo ikke sige noget til det. Men har hun ikke det, så kan man vel ikke kræve at de skal komme senere  Tænker jeg 

Jo selvfølgelig skal hun kunne holde fri.. men tænker bare med forældrenes arbejde, det går jeg jo ud over det, men hvis det kun sker sjældent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.