Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

Stumpen

Yurie skriver:

Noget af det vigtigste mellem forældre og dagplejer er jo god kommunikation.
Men jeg tror ikke at Ts og hendes mand har tænkt over at det var så slemt, når det ikke var mere(de 20minutter var jo kun den her gang, vi ved ikke hvor længe efter 15 det har været de andre gange. ) efter 15.

Det har sikkert ikke været noget problem med den store pige, og så tænker man heller ikke at det er et problem med den næste, og så glemmer man ting. Men vi ved jo så heller ikke hvordan aftalen lyder..

Jeg var et sted hvor der var en mor der inden for nogle uger(en måned omkring tror jeg det var), kom efter lukketid, fordi at hun ikke tog et tog i god tid(hun kører den tur hver dag) men den ene dag sad en pædagogen til kl.18 med drengen(lukker kl.17:30), anden gang ringede hun lidt i 17 og sagde at hun ville tage det næste tog, og turen tager 40minutter, plus ca.5-10 fra stationen til vuggestuen. Det fik hun altså af vide, for man følte lidt at var lidt ligeglad med tiderne, for hun nåede det jo alle de andre gange. Hun endte med flytte sit barn..

Mht. dp, så tænker jeg lidt at det er forkert at man ikke tænker shit jeg når det ikke til kl 15, så jeg ringer lige på forhånd og beklager.. Godt nok er dp på arbejde og man ved hun ikke skal noget, men er tiden til kl 15, så er den jo til 15.. plus netop denne dag kan hun jo have bedt de andre forældre om fri kl 15, pga et møde, men ikke sagt det til de her forældre, da deres tid er opbrugt kl 15, men ja, det kan vi tygge halm på længe og vi kender ikke alle fakta og vi er i bund grund enige..

Det andet du fortæller om er også dybt respektløst i mine øjne, der sidder en pædagog som har fri kl X og så er det altså kl X - langt de fleste af os vil også have fri når vi har fri.. Nogen gange tror jeg lidt man ser folk indenfor omsorgsfagene som "de skal nok være der" og ikke som nogen som også har en familie ved siden af og som også skal have deres hverdag til at hænge sammen og det er ikke nemt når nogen kommer for sent..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

TNBC

Stumpen skriver:

Mht. dp, så tænker jeg lidt at det er forkert at man ikke tænker shit jeg når det ikke til kl 15, så jeg ringer lige på forhånd og beklager.. Godt nok er dp på arbejde og man ved hun ikke skal noget, men er tiden til kl 15, så er den jo til 15.. plus netop denne dag kan hun jo have bedt de andre forældre om fri kl 15, pga et møde, men ikke sagt det til de her forældre, da deres tid er opbrugt kl 15, men ja, det kan vi tygge halm på længe og vi kender ikke alle fakta og vi er i bund grund enige..

Det andet du fortæller om er også dybt respektløst i mine øjne, der sidder en pædagog som har fri kl X og så er det altså kl X - langt de fleste af os vil også have fri når vi har fri.. Nogen gange tror jeg lidt man ser folk indenfor omsorgsfagene som "de skal nok være der" og ikke som nogen som også har en familie ved siden af og som også skal have deres hverdag til at hænge sammen og det er ikke nemt når nogen kommer for sent..

Jeg forstår godt din pointe, og ja, det er fair nok, men det er bare ikke alle der tænker det, og de kender hende, så de har nok bare ikke tænkt over det, men det giver hende ikke ret til at skælde ham ud, fordi han(hvad jeg forstår) ikke gør det med vilje.
Så må man have rene linjer om hvad folk regner med.

Ja jeg synes også hun var meget respektløs, jeg synes det er ok, hvis det sker en enkel gang, fordi togene ikke er så søde, men to gange inden for kort tid, er for meget. Jeg var heldigvis gået hjem da hun hentede(jeg var ikke ansat).

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Yurie skriver:

Jeg forstår godt din pointe, og ja, det er fair nok, men det er bare ikke alle der tænker det, og de kender hende, så de har nok bare ikke tænkt over det, men det giver hende ikke ret til at skælde ham ud, fordi han(hvad jeg forstår) ikke gør det med vilje.
Så må man have rene linjer om hvad folk regner med.

Ja jeg synes også hun var meget respektløs, jeg synes det er ok, hvis det sker en enkel gang, fordi togene ikke er så søde, men to gange inden for kort tid, er for meget. Jeg var heldigvis gået hjem da hun hentede(jeg var ikke ansat).

nej hun kommer ingen vejne med at skælde ud - måske hendes bæger var fyldt over, måske der er mere som vi ikke ved, måse måske måske, men helt klart hun burde ikke skælde ud, hun skulle falde ned og sige dagen efter at aftalen lyder på kl 15 og hvad gør vi ved denne problematik med at I ikke overholder tiden i ny og næ?

Ja det kan ske, men flere gange er ikke ok.. At et tog er forsinket er man ikke herre over, men gentagne gange at komme forsent til et tog, den dur ikke...

Anmeld

27. januar 2014

TNBC

Stumpen skriver:

nej hun kommer ingen vejne med at skælde ud - måske hendes bæger var fyldt over, måske der er mere som vi ikke ved, måse måske måske, men helt klart hun burde ikke skælde ud, hun skulle falde ned og sige dagen efter at aftalen lyder på kl 15 og hvad gør vi ved denne problematik med at I ikke overholder tiden i ny og næ?

Ja det kan ske, men flere gange er ikke ok.. At et tog er forsinket er man ikke herre over, men gentagne gange at komme forsent til et tog, den dur ikke...

de skal da i hvert fald have snakket om nogle ting

Nej, hvis man ved at toget går det og det tidspunkt, så sørge man får at tage af sted i god tid.

Anmeld

27. januar 2014

Muhmi

Hvis det er inden for hendes arbejdstid skal hun bare lukke ædespalten... Ja sorry, men jeg havde givet HENDE en balle næste gang jeg så hende og så havde jeg ledt efter en anden plads... Hvad bilder hun sig ind, at irettesætte jer mht. at hente og bringe jeres barn når i gør det indenfor åbningstiden? Grrr.....

OG når jeres barn alligevel sover kan hun da være FLØJTENDE ligeglad.. Iih... Men bliver da helt gal over sådan en gimpe!

Anmeld

27. januar 2014

Tulle28

Hvis hun har åbent til kl. 16.00, så skal hun da slet ikke blande sig i, hvornår I henter jeres søn?!
Hvad bilder hun sig ind Jeg havde helt klart påtalt det, I er kunder i hendes butik og betaler i dyre domme for den dagplejeplads!

Anmeld

27. januar 2014

Tulle28

Stumpen skriver:

Vi er til dels enige.. Men det lød (hvis jeg husker rigtigt) til at faren altid henter for sent.. Jeg vil bestemt også mene at det burde være 28 timer indenfor hendes åbningstid, men hvis aftalen lyder på 8-15, så er det vel aftalen? 

Jeg synes bare at dp (generelt) får mange hug, men for dælen de arbejder også mange timer hver uge og skal du være fleksibel overfor alle forældre kan du jo risikere at arbejde 10-30 min ekstra hver dag, hvem vil det når de i forvejen arbejder 48 timer?? Dermed ikke sagt at det ikke er rart at dp er fleksibel og mange gudskelov er det, men det skal jo heller ikke misbruges og hvis det er hver gang far henter og aftalen lyder på 8-15 så er det i mine øjne misbrug... også selvom dp en morgen har bedt om et par timer fri - hun kunne jo have taget hele dagen...

Undskyld jeg blander mig, men aftalen? Det kan man da ikke have - jo det kan man godt, men hun har åbent til kl. 16.00, ergo slutter hendes arbejdsdag kl. 16.00, det er det hun får løn for - det er det som TS (og alle os andre) BETALER for. At sige at hendes mand må lave sin arbejdstid om, synes jeg er totalt respektløst og det var ikke gået ubemærket forbi i min verden.

Ej jeg er så forarget

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Tulle28 skriver:

Undskyld jeg blander mig, men aftalen? Det kan man da ikke have - jo det kan man godt, men hun har åbent til kl. 16.00, ergo slutter hendes arbejdsdag kl. 16.00, det er det hun får løn for - det er det som TS (og alle os andre) BETALER for. At sige at hendes mand må lave sin arbejdstid om, synes jeg er totalt respektløst og det var ikke gået ubemærket forbi i min verden.

Ej jeg er så forarget

Nu kender jeg jo ikke til deres aftale, men ts skriver at de har en særlig deltidsplads som hedder 28 timer, deri må de jo have aftalt 8-15 mandag -torsdag, eftersom at dp bliver sur over at den bliver sur over at den bliver over 15... Og har begge parter sagt ok for dette skal det jo også overholdes..

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

Carina:-) skriver:

Kontakt kommunen.

Og det er de her indlæg der gør at jeg aldrig som i aldrig vil vælge dagpleje....

Bare lige for en god ordens skyld TS skriver i et andet indlæg at TS har en privat dagplejer og en aftale om nedsat pris mod at barnet hentes inden kl 15. Det er derfor TS der ikke overholder aftalen. 

Som privat dagplejer sætter man ofte rammerne i samarbejde med forældrene.  Desværre er der ingen klagemulighed andet end at udmelde sit barn når det drejer sig om privat.

En offentlig ansat dagplejer kan man altid klage over ved kommunen. Og en offentlig dagplejer kan jo blive tilrettevist af sin leder hvis hun ikke følger retningslinierne.

Der vil desværre være brådne kar, i dagplejen, så vel som andre steder. Men med de fyringrunder der har været i de sidste år så er der luget godt ud i rækkerne. Dertil er dagplejen i dag ikke den samme som tidligere.  Der er flere uddannede dagplejere og mere fokus på kvalitet.

Anmeld

27. januar 2014

Fru Hansen

Yurie skriver:

Ja men når mor som regel henter ham kl.14:30 og det kun er far der på 6måneder har hentet ham efter 15 10gange, så synes jeg det er ret små sko hun går i. Jeg kunne forstå hvis det var en eller flere gange om ugen med det er 10gange på 6måneder..

Jeg spekulerer på hvad du selv arbejder med? Ville du mene at det var ok på din arbejdsplads at kunder/brugere ikke respekterede din lukketid og dermed fritid? Og tilmed at brugerne forventede at have RET til at overskride en aftale de selv har indgået som en del af en prisreduktion. Ville du mene det samme hvis det drejede sig om netto?  Eller en vuggestue?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.