Stumpen skriver:
Vi er til dels enige.. Men det lød (hvis jeg husker rigtigt) til at faren altid henter for sent.. Jeg vil bestemt også mene at det burde være 28 timer indenfor hendes åbningstid, men hvis aftalen lyder på 8-15, så er det vel aftalen?
Jeg synes bare at dp (generelt) får mange hug, men for dælen de arbejder også mange timer hver uge og skal du være fleksibel overfor alle forældre kan du jo risikere at arbejde 10-30 min ekstra hver dag, hvem vil det når de i forvejen arbejder 48 timer?? Dermed ikke sagt at det ikke er rart at dp er fleksibel og mange gudskelov er det, men det skal jo heller ikke misbruges og hvis det er hver gang far henter og aftalen lyder på 8-15 så er det i mine øjne misbrug... også selvom dp en morgen har bedt om et par timer fri - hun kunne jo have taget hele dagen...
Hun arbejder jo ikke mere, hvis han henter kl.15:20 og hendes lukketid er kl.16. hvis det var efter kl.16, så er det fair nok. men når det er indenfor de åbningstider hun har, er det vel ikke overarbejde?
I torsdags var det fordi tiden løb fra ham.. Vi ved ikke hvad han arbejder med, det er ikke normalt ham der henter, igen 10gange på 6måneder, det er ca.2 gange om måneden.
Jeg er enig med dig i at det er misbrug, hvis forældre bare skider på aftalen, men sådan læser jeg det ikke her, og igen 10 gange på 6måneder, det er altså ikke noget at fare op over og forlange at han får nye arbejdstider, få de enkle gange han henter.
Og som sagt moren, henter kl.14:30 normalt, og der er jo andre børn end deres søn, bliver de altid hentet før kl.15? (ja de har kun 28timer) men selvom at deres søn bliver hentet 1430-15, kan der jo stadigvæk godt være et barn tilbage, og så er hun jo stadigvæk på arbejde.
Hun har åbne og lukketider, der skal hun kunne modtage og aflevere, og så længe at drengen ikke er der i flere timer end de betaler, så synes jeg ikke hun kan brokke sig.