Det handler jo om en usikkerhed på aftalen. Også for os der svarer, er aftalen 28 timer eller aftalen 8-15?
Hvis den er 8-15 har man fra familiens side overskredet aftalen 10 gange på et halvt år og jo det er egentlig meget i min verden, kom jeg for sent på arbejde 10 gange på et halvt år ville det da blive påtalt og nok med store ord hvis jeg ikke ændrede mønstret (som jeg læser er det blevet påtalt tidligere af DP).
Rigtig nok DP har så selv ændret på tiden om morgenen - og igen der må man jo se på aftalen, er det en aftale når man har privatdagplejer at hun må det? Er det så aftalen man får tiden på et andet tidspunkt eller...?
Ja hendes åbningstid er til 16, dvs der potentielt er børn til KL 16, men hvem ved måske har alle familier nedsat tid og hun har måske ingen børn der har mere tid end til 15.
Jeg synes man som minimum når man bliver 20 minutter forsinket ringer og siger det. Det kan godt være man som dagplejer ikke bør lave aftaler i sin åbningstid, men jeg kan se en situation: alle børn minus ts barn er blevet hentet før 14.30. Man ved ts barn bliver hentet senest 15 for det er aftalen (det de betaler for), man har tandpine ringet til tandlægen og får en akut til KL 15.30. Lige den dag løber tiden fra farmand, han er der først 20 minutter over, har ikke en gang taget sig tiden til at ringe og sige det, så man selv kunne ringe videre til tandlægen. Jeg ved jeg kunne sgu nok også komme til at skælde ud lige der....
Jeg aldrig været dagpleje, men har mødt et par stykker. De elskede arbejdet med ungerne, men den disrespekt nogle forældre udviste netop ved at komme 15 minutter over: det er jo kun et kvarter og du er alligevel hjemme, så.... Kendte en der var pædagog i vuggestue og da hun fik sit andet barn valgte hun at blive dagpleje, hun stoppede efter 6 mnd og sagde aldrig igen netop pga den holdning
Anmeld