Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Miin'Baby'Mus

Carina:-) skriver:

Netop

Flexibilitet fra både dpmor og forældre.

Hvis hun forventer forståelse for at hun tager til møde i arbejdstiden,så må hun også forvente at forældrene vil have noget for de penge de har betalt i den anden ende.

Mine ansatte må hjertens gerne gå til møde eller andet .Men enten så afspaserer de eller også giver de timerne en anden gang -

Jeg betaler ikke for noget jeg ikke får

Og så længe det holdes inden for hendes normale arbejdstid kan jeg slet ikke forstå hendes usamarbejdsvilje

Du skriver selv "Jeg betaler ikke for noget jeg ikke får"

Nej, men dagplejemoren skal jo så her give noget hun ikke får noget for. Hun skal arbejde for dem uden at få ekstra løn da deres aftale lyder på nedsat tid og derfor mindre løn. Er det fair?

Ud over det fortæller de jo, ikke, at de kommer for sent hvilket jeg synes er uforskammet. Synes du selv det er i orden at folk bare gør som de har lyst til? 

Kan de ikke overholde aftalen, og det lyder jo til at det ofte går galt (for jo jeg synes 10 gange er galt, her har vi aldrig gjort sådan), så må de give den ekstra sum penge i dagplejetimer og så lave kontrakten om. Det handler vel om at have en fornuftig tankegang, og forældrene her forventer åbenbart at få en masse arbejdskraft gratis, men de giver jo ikke igen den anden vej.

Vil du selv arbejde gratis? Og så er jeg ligeglad med om dagplejeren har åbent til kl 16, hun får ikke penge af forældrene til at passe barnet til kl 16.

Jeg forstår i hvert fald godt dagplejemoren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Mor til Majbørn

Jeg ville bare ændre betingelser, og så betale fuld pris (den mulighed nævner TS selv)

Så kan I hente og bringe som det passer jer, og DP-mor kan ikk brokke sig, medmindre I dukker op udenfor hendes arbejdstid.

Anmeld

28. januar 2014

Carina:-)

Du skriver selv "Jeg betaler ikke for noget jeg ikke får"

Nej, men dagplejemoren skal jo så her give noget hun ikke får noget for. Hun skal arbejde for dem uden at få ekstra løn da deres aftale lyder på nedsat tid og derfor mindre løn. Er det fair?

Ud over det fortæller de jo, ikke, at de kommer for sent hvilket jeg synes er uforskammet. Synes du selv det er i orden at folk bare gør som de har lyst til? 

Kan de ikke overholde aftalen, og det lyder jo til at det ofte går galt (for jo jeg synes 10 gange er galt, her har vi aldrig gjort sådan), så må de give den ekstra sum penge i dagplejetimer og så lave kontrakten om. Det handler vel om at have en fornuftig tankegang, og forældrene her forventer åbenbart at få en masse arbejdskraft gratis, men de giver jo ikke igen den anden vej.

Vil du selv arbejde gratis? Og så er jeg ligeglad med om dagplejeren har åbent til kl 16, hun får ikke penge af forældrene til at passe barnet til kl 16.

Jeg forstår i hvert fald godt dagplejemoren.

Det gør hun jo ikke ,når de jo netop har tiden fra mødet hun var til i børnehaven.

Den må de jo så kunne bruge til de 10 min de skulle bruge den dag.

Jeg synes hun er emsig.

Og jeg er selvstændig,så arbejder tit gratis -da jeg slet ikke skal begynde at tænke i timer kontra min løn 

Anmeld

28. januar 2014

LBK

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Jeg kan godt nok heller ikke se hvad problemet er??

Hun har fri kl 16 . Længere er den ikke.

Jeg kan godt forstå at de ca gerne vil vide hvornår børnene bliver hentet CA.!

Det vil vores dagplejer også gerne, specielt fordi jeg arbejder alle døgnets 24 timer så vi har ikke en fast rutine morgen og eftermiddag.

Inden jeg hiver barnet ud dagplejen ville jeg spørge hende "hvad problemet er"?

held og lykke

Anmeld

28. januar 2014

lineog4

Det handler jo om en usikkerhed på aftalen. Også for os der svarer, er aftalen 28 timer eller aftalen 8-15?

Hvis den er 8-15 har man fra familiens side overskredet aftalen 10 gange på et halvt år og jo det er egentlig meget i min verden, kom jeg for sent på arbejde 10 gange på et halvt år ville det da blive påtalt og nok med store ord hvis jeg ikke ændrede mønstret (som jeg læser er det blevet påtalt tidligere af DP).

Rigtig nok DP har så selv ændret på tiden om morgenen - og igen der må man jo se på aftalen, er det en aftale når man har privatdagplejer at hun må det? Er det så aftalen man får tiden på et andet tidspunkt eller...? 

Ja hendes åbningstid er til 16, dvs der potentielt er børn til KL 16, men hvem ved måske har alle familier nedsat tid og hun har måske ingen børn der har mere tid end til 15.

Jeg synes man som minimum når man bliver 20 minutter forsinket ringer og siger det. Det kan godt være man som dagplejer ikke bør lave aftaler i sin åbningstid, men jeg kan se en situation: alle børn minus ts barn er blevet hentet før 14.30. Man ved ts barn bliver hentet senest 15 for det er aftalen (det de betaler for), man har tandpine ringet til tandlægen og får en akut til KL 15.30. Lige den dag løber tiden fra farmand, han er der først 20 minutter over, har ikke en gang taget sig tiden til at ringe og sige det, så man selv kunne ringe videre til tandlægen. Jeg ved jeg kunne sgu nok også komme til at skælde ud lige der....

Jeg aldrig været dagpleje, men har mødt et par stykker. De elskede arbejdet med ungerne, men den disrespekt nogle forældre udviste netop ved at komme 15 minutter over: det er jo kun et kvarter og du er alligevel hjemme, så.... Kendte en der var pædagog i vuggestue og da hun fik sit andet barn valgte hun at blive dagpleje, hun stoppede efter 6 mnd og sagde aldrig igen netop pga den holdning

Anmeld

28. januar 2014

Miin'Baby'Mus

Det gør hun jo ikke ,når de jo netop har tiden fra mødet hun var til i børnehaven.

Den må de jo så kunne bruge til de 10 min de skulle bruge den dag.

Jeg synes hun er emsig.

Og jeg er selvstændig,så arbejder tit gratis -da jeg slet ikke skal begynde at tænke i timer kontra min løn 

Tiden fra da de var i børnehave ? Hvad mener du  ?

Nej nej, men det har du jo så selv valgt  

Anmeld

28. januar 2014

Miin'Baby'Mus skriver:

Tiden fra da de var i børnehave ? Hvad mener du  ?

Nej nej, men det har du jo så selv valgt  

Ja og hun har selv valgt at være privat

Klager skam ikke ,er glad for mit arbejde,men nu spurgte du jo om jeg ville arbejde gratis og det svarede jeg på.....

Da hun var til møde i hendes barns børnehave om formiddagen måtte forældrene jo blive hjemme med børnene indtil hun var hjemme igen.

De timer må vel kunne ligges et andet sted.

Anmeld

28. januar 2014

Miin'Baby'Mus

Ja og hun har selv valgt at være privat

Klager skam ikke ,er glad for mit arbejde,men nu spurgte du jo om jeg ville arbejde gratis og det svarede jeg på.....

Da hun var til møde i hendes barns børnehave om formiddagen måtte forældrene jo blive hjemme med børnene indtil hun var hjemme igen.

De timer må vel kunne ligges et andet sted.

Det er fint hvis de timer kan lægge et andet sted  . Men der er forskel! Dagplejemoren har FORTALT at hun skulle noget hvorimod at moren og faren her jo bare gør som det passer dem og FORVENTER at hun gør som det passer ind i deres tidsplan endda imod deres kontrakt der lyder på at barnet skal hentes inden kl 15 og så uden at ringe - det synes du ikke er uforskammet?

I vores kontrakt lyder det at vores dp godt må ændre tider hvis hun skal noget, hvis det er fortalt på forhånd, og det vil jeg gå ud fra at det også gør i deres. Men vores kontrakt siger ikke at vi må hente vores datter som det passer os uden for tidsrum der ikke er aftalt i kontrakten. 

STOR FORSKEL  Og så er det jo lige meget om hun er privat eller ej, der er stadig en kontrakt? Kontrakter er til for at blive overholdt, specielt når vi har med forældre at gøre der ikke engang gider og ringe for, at fortælle at de bliver forsinket og så bare bliver sure over at dp ikke gider danse deres dans.

Så du siger, at fordi man er privat så skal man bare trampes på og tage imod hvad alle andre vil og siger man skal? Du må VIRKELIG elske dit arbejde hvis du lader andre hundse rundt med dig på den måde 

Anmeld

28. januar 2014

Det er fint hvis de timer kan lægge et andet sted  . Men der er forskel! Dagplejemoren har FORTALT at hun skulle noget hvorimod at moren og faren her jo bare gør som det passer dem og FORVENTER at hun gør som det passer ind i deres tidsplan endda imod deres kontrakt der lyder på at barnet skal hentes inden kl 15 og så uden at ringe - det synes du ikke er uforskammet?

I vores kontrakt lyder det at vores dp godt må ændre tider hvis hun skal noget, hvis det er fortalt på forhånd, og det vil jeg gå ud fra at det også gør i deres. Men vores kontrakt siger ikke at vi må hente vores datter som det passer os uden for tidsrum der ikke er aftalt i kontrakten. 

STOR FORSKEL  Og så er det jo lige meget om hun er privat eller ej, der er stadig en kontrakt? Kontrakter er til for at blive overholdt, specielt når vi har med forældre at gøre der ikke engang gider og ringe for, at fortælle at de bliver forsinket og så bare bliver sure over at dp ikke gider danse deres dans.

Så du siger, at fordi man er privat så skal man bare trampes på og tage imod hvad alle andre vil og siger man skal? Du må VIRKELIG elske dit arbejde hvis du lader andre hundse rundt med dig på den måde 

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at fordi hun er privat skal hun bare trampes på.

Lad være med at læse noget imellem linierne,der ikke står der....

Men være fleksibel især når vi snakker om at det stadig var inden for hendes åbningstid.

Og igen så er jeg selvstændig -så der er ingen der hundser med mig -JEG hundser med mine ansatte 

Og ja jeg ELSKER mit arbejde,og mine dejlige fleksible ansatte der har fattet at hvis man gir lidt kan man altid også tage lidt....

Tror bare vi lader den ligge -

Vi bliver ikke enige.

Anmeld

28. januar 2014

Chevro

Anonym skriver:

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Hvis hun lukker kl 15, kan jeg godt forstå hende! Men hvis hun ikke har lukket der, kan hun på ingen måde tillade sig at kontakte jer :O !!!

Havde promte kontaktet områdelederen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.