Jeres mening - dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hun skal da slet ikke blande sig i hvornår I henter jeres søn, så længe I henter ham indenfor åbningstiderne. Så skal hun bare passe børnene.. Ja I har en aftale om kl.15, men der kan jo ske ting og hun skal bestemte ikke fortælle din mand at han skal få andre arbejdstider, han henter jo før hun lukker.
Hun lukker nu også meget tidligt, de fleste plejer at lukke ved 17tiden

Det andet med torsdag, i kunne først afevere kl.9:30, hvad gør de forældrene der møde tidligere og ikke har nogen der kan hjælpe om morgenen?

Er glad for det ikke bare er mig, der synes det er for meget.

Vi var så heldige at det var en dag min mor møder sent, så hun kunne aflevere ham. Ellers ved jeg heller ikke lige hvad vi havde gjort. Men sådan er det jo lidt når man vælger privat dagpleje.
Jeg har her i weekenden skrevet ham op til vuggestue, men der kan jo desværre gå lang tid før han får en plads.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2014

Mamalou

Er der en særlig grund til at I har en aftale omkring afhentning? Ellers ville jeg bestemt tage den med hende. Hun skal ikke blande sig i afhentningstider med mindre det er uden for åbningstid eller går ud over jeres barn.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

NØJ jeg var blevet tosset!!

Nej hun kan da absolut ikke tillade sig det der - hun har åbent til kl 16, og sådan er det..

Jeg ville ringe til dagpleje kontoret og informere dem..

Er i / jeres søn ellers glade for hende ?

Ja, vi er glade for hende og vores søn er tryg ved hende. Han har aldrig grædt når jeg har afleveret ham. Hun har haft lidt mange indkøringer, men nu er det kommet ro på gruppen.
Hun har godt nok haft lidt travlt med om min søn skulle have mælkeallergi, fordi han laver en virkelig stor lorteble om dagen. Men sådan har det altid været, så det er hun stoppet med igen.

Men i fredags skrev jeg min søn op til vuggestue. Men der går jo nok lang tid før han får en plads.

Anmeld

26. januar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Er glad for det ikke bare er mig, der synes det er for meget.

Vi var så heldige at det var en dag min mor møder sent, så hun kunne aflevere ham. Ellers ved jeg heller ikke lige hvad vi havde gjort. Men sådan er det jo lidt når man vælger privat dagpleje.
Jeg har her i weekenden skrevet ham op til vuggestue, men der kan jo desværre gå lang tid før han får en plads.

Jamen hun har vel en mand, der kan gå til mødet. Der er forældre der er afhængig af hende, så de kan komme på arbejde eller skole, ellers må hun tage til møde efter kl.16, de fleste børnehaver har åben efter 16.

Men lige i det her tilfælde er vs bedre, for hvis hun brokker sig over det der, hvad kan hun ellers brokke sig over. bare fordi man siger man henter kl.15, behøver man jo ikke ligefrem stå på trappetrinnet kl.15

Anmeld

26. januar 2014

trunte89

Selvfølgelig skal hun ikke blande sig eller blive sur. Så længe i henter inden hun lukker.
Tror jeg havde sagt, at i fremtiden så blev barnet nok henter 15.45.
Så henter i self bare som i plejer, men så kan hun da ikke blive sur over det.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Michella2 skriver:

Uden at skrive en længere roman, så synes jeg ærlig talt din dagplejemor skal tage sig sammen! Jeg var også blevet fornærmet hvis det havde været mig!

Det er lige lovlig små sko hun går i! Men tag en snak med hende, og fortæl at det synes du ikke er ok, eftersom i også er fleksible med hende.. Vice verca er min tanke!

kunne forstå det, hvis det var efter lukketid, eller at man var mere end en halv time forsinket.

Lige præcis eller det sker hver dag. Men han bliver næsten altid hentet omkring 14.30. Hvor han tit stadigvæk sover.
Har også tænkt mig at tage en snak med hende i morgen.

Anmeld

26. januar 2014

modesty

Jeg har altså lige brug for, at høre andres mening. Nu har jeg gået og irriteret mig over det siden i torsdags og tænker om det bare er mig der er for nærtagende.

Sagen er den, at vi har en aftale om at vores søn bliver hentet kl. 15 i dagplejen. Han bliver så som regl hentet før. I torsdags havde jeg brug for, at min mand hentede ham så jeg kun skulle hente vores datter i børnehaven. Min mand har så først fri fra arbejde kl. 15, men var lige i nærheden af dagplejen så den ville kun blive et par minutter over 15 før han hentede. Tiden var så bare løbet fra ham og kl. 15.10 ringer dagplejemoren og spørg hvor vi bliver af. Jeg fortæller at det er farmand der henter og jeg egentligt troede han var der. Hun bliver så lidt smådyr og siger at det altid er et problem når far henter og at hun vil tage en snak med ham. Jeg siger at det behøver hun ikke, vi skal nok selv finde ud af det i familien. Hun når lige at oplyse mig om, at min søn stadigvæk sover.
Da min mand så kommer 15.20 får han en balle og hun siger til ham, at så må han få lavet sin arbejdstid om når det altid er et problem når han henter (han har måske hentet 10 gange på de 6 måneder min søn har været i dagplejen)
jeg har som regl altid sendt hende en SMS hvis det er far der pludselig er blevet nødt til at hente fordi jeg fx har været nødt til at tage til lægen med storesøster, så hun vidste den måske blev lidt over 15.
Hun har altså åbent til kl. 16, så det er jo ikke fordi vi henter uden for åbningstiden.
I torsdags kunne vi så oven i købet først aflevere børn kl. 9.30 fordi hun skulle til møde i hendes søns børnehave, så lige netop i torsdags tænkte jeg at så var hun nok lidt fleksibel med at vi ikke lige hentede kl. 15, når nu vi havde været fleksible om morgen, men nej.

Hvad tænker i? Er det mig der har forkerte forventninger til dagplejen eller er det dagplejemoren der er noget galt med?

Jeg har virkelig lyst til at sige min søns plads op, men jeg har jo ikke noget alternativ.
Hvis hun har ringet fordi min søn har været ked eller andet, har jeg altid smidt alt hvad jeg har i hænderne og skyndt mig at hente ham. Lige sådan hvis hun har skulle noget, har jeg altid hentet ham tidligere. Han holder så også altid fri om fredagen.

Jeg kan altså slet ikke se hvad problemet er, når han så oven i købet ligger og sover og stadigvæk gjorde det da han blev hentet.

Hvad mener I?

Hvis hun har åben til kl. 16, virker det overdrevet at reagere sådan. MEN i vores VS skal man altid ringe hvis man bliver mere end 15 minutter forsinket i forhold til aftalen. For børnenes skyld - så pædagogerne ikke siger "mor kommer om lidt" og mor så ikke kommer. Så hvis han har hentet for sent alle 10 gange og ikke har ringet og sagt det, så kan jeg godt forstå at hun bliver irriteret. Men under alle omstændigheder skal hun da ikke give en balle, I må kunne snakke om det som voksne mennesker.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg forstår det ikke helt. Skal i hente senest kl. 15. Altså betaler I kun til kl 15?

Nå men jeg synes det er frækt af dp mor.
Og bemærkningen om at far må lave sin arbejdstid om....Så må hun da tage til møde med børnehaven efter kl 16 når hun har lukket. Det lyder som om hun har lavet en aftale og derfor blev irriteret over forsinkelsen.

Men jeg ville ikke trække mit barn ud hvis I ellers har er godt samarbejde, dit barn er glad for hende og trives der. Jeg ville blot tage en snak med hende og forklarer at hun har åbent til kl 16.

Vi har fået en vennepris hos hende fordi min mor kender hende lidt. Men det var hende selv der satte prisen og min søn er der max 28 timer på en uge. Derfor var aftalen at han skal hentes kl. 15.
Har tænkt mig at høre hende om hvor mange timer hun regner med at han er der også må vi lave et skema hvor vi skriver hvornår han er kommet og gået hvis det er det hun vil. Det er også irriterende at far aldrig kan hente. Ellers må jeg jo sige til hende at vi vil betale fuld pris, så hun ikke har noget at skulle havde sagt så længe han bliver hentet inden kl. 16.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Er der en særlig grund til at I har en aftale omkring afhentning? Ellers ville jeg bestemt tage den med hende. Hun skal ikke blande sig i afhentningstider med mindre det er uden for åbningstid eller går ud over jeres barn.

Hun har selv sat prisen lidt under den normale fordi han maks er der 28 timer på en uge. Og holder fri fast om fredagen.
Han bliver bare altid hentet omkring 14.30, så fordi det en enkelt gang sker at klokken bliver lidt over 15 kan jeg ikke lige se og slet ikke når vi lige den dag først kunne aflevere kl. 9.30.

Anmeld

26. januar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jamen hun har vel en mand, der kan gå til mødet. Der er forældre der er afhængig af hende, så de kan komme på arbejde eller skole, ellers må hun tage til møde efter kl.16, de fleste børnehaver har åben efter 16.

Men lige i det her tilfælde er vs bedre, for hvis hun brokker sig over det der, hvad kan hun ellers brokke sig over. bare fordi man siger man henter kl.15, behøver man jo ikke ligefrem stå på trappetrinnet kl.15

Ja, det har hun, men de skulle åbenbart begge med til mødet. Hun har sjællent børn efter kl. 15, så det havde fint kunne ligge om eftermiddagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.