Tavshed omkring et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

isabellasmor

Karina80 skriver:

Du forstår åbentbart ikke problemet.. Vi VED at der er noget omkring ham, Ellers ville han ikke have en dbobler plads!

jeg vil bare gerne, at når jeg er hos DP, at jeg kan takle ham på hans måde. Og BESKYTTE MIT EGET BARN! Jeg vil gene informere dp om MIT BARN når jeg afleverer og igen have de informationer fra DP om MIT BARN, når jeg henter MIT BARN! det kan bare nogle gange være svært, da dette barn fylder enormt meget, men vidste jeg, om jeg gjorde det bedste ved at ignorere ham eller en anden måde, så ville det bliver meget nemmere for mig! 

så hvis du mener jeg er nysgerrig eller dømmende  Så værsågod. 

Tænker bare på MIT BARN og har overskuddet til at bekymre mig om andres, der er i mit og MIT BARNS hverdag! 

Men det vedkommer ikke dig overhovedet. og om du skal ignorer ham eller ej? Er det virkelig det som dit problem er?! Være anmassende og stikke næsen i andres liv, for sådan en , øh, ting? Hvad med at gøre hvad du synes virker bedst for at kunne komme igennem til dp når du henter? At du kan bekymre dig om andres børn, ja okay, men det er jo ikke det du gør, du blander dig i noget du faktisk Er blevet bedt om at lade være med.. På en pæn måde.  Og du behøver ikke skrive stort, det er bare provokerende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Aabye

Karina80 skriver:

DP har intet sagt! 

Så skal i jo bare lade den ligge der.. I har ikke ret til at vide hvordan i skal tackle det her barn.. 
Hvis i er så bekymrede for jeres egne børn så må i jo tage jeres børn ud og finde en anden dagplejer til dem?

Jeg kan simpelthen ikke se problemet.. 
Her er et barn der kræver lidt mere.. Og så er den lukket der.. Kan ikke se hvorfor det skulle være et problem at snakke med dagplejemor omkring jeres børn når i henter/aflevere.. 

Anmeld

7. november 2013

isabellasmor

Frk. Himmelblå skriver:

Jamen, jeg tillægger slet, slet ikke TS de motiver, som du vist gør.. - Jeg tænker ikke, at det er at blande sig. - Jeg tænker, at det er oprigtig interesserethed plus måske en smule bekymring omkring samspillet i dagplejen.

Jeg har selv erfaret, hvordan det ofte har ærget mig ikke at kende til andre børns udfordringer, når jeg har hentet og bragt i specialinstitution. Fx var der startet en døv pige på stuen - den info fik jeg så først efter at eksempelvis have gået bag om hende ("jeg går lige bag om dig, Sofie") adskillige gange den første måned. Da følte jeg mig så dum og ville ønske, jeg havde kunnet agere bedre over for hende fra start.. - Bare som eksempel. 

Men du har da ret i, at hvis det bare handler om at stikke næsen i andres sager, så ER det skammeligt.

Jeg skriver kun udfra hvordan jeg læser det. Jeg VED ikke hvad grunden er, men jeg synes det lyder som ren og skær nysgerrighed.. Bedrevidende eller hvad ved jeg. Jeg ville aldrig blive ved, hvis jeg på pæn måde havde fået afvide jeg skal blande mig udenom.. Og så at kører den videre, snakke med de andre forældre om det osv, jeg synes det er totalt..... ja, jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det for ikke at få STORE bogstaver smidt i hovedet. Men synes der bliver overskredet nogle grænser! 

Anmeld

7. november 2013

Karina84

Karina80 skriver:

Du forstår åbentbart ikke problemet.. Vi VED at der er noget omkring ham, Ellers ville han ikke have en dbobler plads!

jeg vil bare gerne, at når jeg er hos DP, at jeg kan takle ham på hans måde. Og BESKYTTE MIT EGET BARN! Jeg vil gene informere dp om MIT BARN når jeg afleverer og igen have de informationer fra DP om MIT BARN, når jeg henter MIT BARN! det kan bare nogle gange være svært, da dette barn fylder enormt meget, men vidste jeg, om jeg gjorde det bedste ved at ignorere ham eller en anden måde, så ville det bliver meget nemmere for mig! 

Tænker bare på MIT BARN og har overskuddet til at bekymre mig om andres, der er i mit og MIT BARNS hverdag! 

Jamen det er vel DP's opgave at tackle ham (så der er ro) når i henter og aflevere, hvis i har behov for at snakke om hvordan dagen er gået. Det er vel ikke noget du skal bekymre dig om?

Anmeld

7. november 2013

lineog4

Karina80 skriver:

Lidt groft men det lige før jeg vil sige, det må du lære at leve med. Dit barn er nu kommet ud i den store verden, hvor han indgår i sociale sammenhænge og det kan være skræmmende for os forældre for pludselig er fokus på gruppen og ikke på barnet alene. Der er mange gange når jeg henter og bringer i diverse institutioner at der ikke er den tid til overlevering og hvor det alene bliver goddag og farvel. Det kan der være mange grunde til, børn der fylder, sygdom hos personalet, og ikke mindst at fokus er på mit barn og ikke på mig som forælder. Nogen gange vil det være mit barn der fylder så andre ikke kan få overleveringer og sådan er det bare.

I er nu bare i en situation hvor der er et specifikt barn der fylder mere end de andre, men igen sådan er livet og med den øgede inklusion vil du opleve det igen og igen og du må jo så sætte dit lid til de professionelle lige nu til dagplejeren og at han/hun ville råbe vagt i gevær hvis situationen var uholdbar. Og er du stadig utryg må det være dagplejerne du skal have møde med for det er jo egentlig hans/hendes arbejde du er utryg ved.

jeg kan godt forstå det kan være rart med viden, men lige er synes jeg ikke det handler om hvad der er rart for dig, men hvad der er bedst for den familie der står med udfordringerne og er de ikke parate til åbenhed så skal det respekteres fuldt ud.

Og så tror jeg du skal se i øjnene at der vil være mange gange i dit barns liv hvor du gerne så der var mere plads, mere fokus osv på DIT barn, men måske vælger de professionelle anderledes udfra andre præmisser. Og du skal beslutte dig for at have tillid til dem. Og du skal også acceptere der er dage hvor der ikke er tid til at tage en snak med dig selvom du har lyst, hvor man prioritere at snakkene kun er ti, det yderst nødvendige fordi sådan falder den dag ud - det kan være øv men virkelighed

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Karina80 skriver:

Det var et eksempel det med at trække i håret. 

sjovt at det med håret er det eneste du svare på.

drengen er 18måneder, en lille dreng.

han kan li opmærksomhed, og li at møde nye mennesker.

Ja, han har dobbelt plads, men du ved ikke hvorfor. måske har bare brug for mere hjælp, eller mere ro. og det kan jo være grunden til at de ikke altid kan tage i legestue, fordi det er for meget for ham.

hvis der er grund til at i skal vide det, hvis det påvirker jeres barns hverdag, skal i jo nok få det afvide, men ellers skal i blande jer udenom.

Anmeld

7. november 2013

Karina80

isabellasmor skriver:

Men det vedkommer ikke dig overhovedet. og om du skal ignorer ham eller ej? Er det virkelig det som dit problem er?! Være anmassende og stikke næsen i andres liv, for sådan en , øh, ting? Hvad med at gøre hvad du synes virker bedst for at kunne komme igennem til dp når du henter? At du kan bekymre dig om andres børn, ja okay, men det er jo ikke det du gør, du blander dig i noget du faktisk Er blevet bedt om at lade være med.. På en pæn måde.  Og du behøver ikke skrive stort, det er bare provokerende. 

Fair nok du har din mening! 

Anmeld

7. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Omg! Hvilken hønsegård er vi lige landet i ? Ts har ret til at vide hvis barnet er udadreagerende! Det vil jeg kræve hvis min søn var i risiko for at blive angrebet pludseligt. Så har jeg i det mindste et valg! Om jeg tager chancen og lader ham blive eller skifter dagpleje. I min søns vuggestue er der også et specielt barn og vi har alle fået besked på at han har en diagnose. Det er bare rart at vide.

Anmeld

7. november 2013

Kløver

Karina80 skriver:

Nu kan der være mange grunde, til at et barn tæller for 2-3 eller 4 feks, det behøver ikke være af betydning at barnet tæller for 2, det kan værelsernes er præmature og ekstra udsat for. Det kan være barnet har brug for ekstra støtte og omsorg, ekstra hjælp til motorikken eller læring så det behøver ikke have betydning barnet tæller for 2 i forhold til jer og jeres barn, og hvis dette barn fylder, kan det være en årsag til den ekstra plads, men behøver ikke have betydning, hvis du mener det er et problem, og det er så slemt at i ikke kan snakke sammen de 10 min man henter og bringer, må du finde en måde du selv kan tackle det på. Der kan jo være mange grunde til at barnet reagerer, måske den uro der bliver omkring hente/bringe situationer. Det bliver ikke bedre når de starter i bh
Jeg synes du ved at blive ved at spørge og presser på sætter ? Ved at dp har styr på det, og for dig handler alt om dit barn, men i pasning gælder det alle børnene og har jo i det her tilfælde 3 børn som skal tilgodeses, og hun kan jo ikke trykke pause når du kommer og henter DIT BARN og være på til at fortælle en heeeel masse. Vi snakker kun de dage der er tid og mulighed, og min dp fortæller hvis der er noget vigtigt ud over eet de normalt laver. Og for mig er det vigtigere børnene kommer i tøjet og kommer godt hjem end at drøfte om dagens gåtur gik i skoven eller et andet sted hen

Anmeld

7. november 2013

isabellasmor

Aisha skriver:

Omg! Hvilken hønsegård er vi lige landet i ? Ts har ret til at vide hvis barnet er udadreagerende! Det vil jeg kræve hvis min søn var i risiko for at blive angrebet pludseligt. Så har jeg i det mindste et valg! Om jeg tager chancen og lader ham blive eller skifter dagpleje. I min søns vuggestue er der også et specielt barn og vi har alle fået besked på at han har en diagnose. Det er bare rart at vide.

Hun har  da ikke ret til at vide noget som helst?! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.