Tavshed omkring et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

TNBC

Frk. Himmelblå skriver:

Enig. Diagnoser er et redskab ikke en hvilepude eller en forlkaring, der retfærdiggør en eller anden form for parkering i systemet.

Men ofte er det nu også en stor lettelse for forældre endelig at kende barnets diagnose.. - (Adfærdsdiagnoser er jo altid potentielt forkerte, hvor fx en gentest oftest giver et 100% korrekt svar - i hvert fald i forhold til kategorisering af handicap, så det kommer jo fuldstændig an på, hvad udfordringen er...)

Ja rigtigt. Men man skal bare passe på. Jeg blev spurgt for nogle år siden; har du adhd?? Og lige pludselig flyver tankerne rundt...
Min lillesøster har en veninde med en lillebror med en diagnose(kan ik huske om det er adhd eller autisme) og min nevø HAVDE ALLE tegnede den dreng havde i samme alder.. så vi frygtede jo det værste.. men nej, han har ingen diagnose i dag.. men tænk hvis han var blevet stemplet med en diagnose..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Karina80

Aabye skriver:

Jeg må ærligt indrømme at jeg var blevet MEGA harm hvis der var en eller flere forældre ovre i mine ungers dagplejer der pressede på for at få at vide hvad "der var galt" med mine børn. 

Du og den anden forældre har ikke ret til at vide noget som helst omkring det her barn, hvis i har spurgt barnets forældre og de har lukket den der, så er der vel ikke mere at komme efter..

Dagplejemor må ikke udlevere nogen informationer om det gældende barn, lige som hun heller ikke må udlevere informationer om dit eller ethvert andet barn, medmindre der er givet samtygge fra familien det drejer sig om.

Noget helt andet er at i overhovedet ikke skal "tackle" barnet. 
I er der for at aflevere/hente jeres unger, så kan i jo koncentrere jer om det.?

DP har intet sagt! 

Anmeld

7. november 2013

Karina80

isabellasmor skriver:

Det var da noget mærkeligt noget. Koncentrer jer om jeres egne børn. Han er kun en stor baby??? Det kunne sagtens være min datter i perioder! Jeg var blevet stik hamrende tosset hvis der var nogle som kom og antydet der var noget galt med hende, og forøvrigt pressede på for at få afvide hvad der foregår i hendes liv?! er faktisk næsten i chok! Tænk at være SÅ nysgerrig og dømmende 

Du forstår åbentbart ikke problemet.. Vi VED at der er noget omkring ham, Ellers ville han ikke have en dbobler plads!

jeg vil bare gerne, at når jeg er hos DP, at jeg kan takle ham på hans måde. Og BESKYTTE MIT EGET BARN! Jeg vil gene informere dp om MIT BARN når jeg afleverer og igen have de informationer fra DP om MIT BARN, når jeg henter MIT BARN! det kan bare nogle gange være svært, da dette barn fylder enormt meget, men vidste jeg, om jeg gjorde det bedste ved at ignorere ham eller en anden måde, så ville det bliver meget nemmere for mig! 

så hvis du mener jeg er nysgerrig eller dømmende  Så værsågod. 

Tænker bare på MIT BARN og har overskuddet til at bekymre mig om andres, der er i mit og MIT BARNS hverdag! 

Anmeld

7. november 2013

Karina80

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var blevet tosset hvis jeg var de forældre  Synes slet ikke at I kan tillade jer at kræve et møde!! Det er for mig meget mærkeligt at I vil det?

Vi har ikke krævet et møde, men efterspurgt det Og vi kan jo ikke andet end at acceptere forældrenes svar, som også er gjort. 

Men derfor er bekymringen ikke blevet mindre, da det er en dreng, som vores søn er i tæt kontakt med i DP. 

Anmeld

7. november 2013

Karina80

hekran skriver:

Hvor gammel er din dreng egentlig? Kan godt se, at det er øv med aflyst legestue og at du tænker på, hvordan din søn omgåes drengen. Hvis du kan mærke, at det går i negativ retning er der nok ikke andet for end at skifte dagpleje, fordi mere information gør ikke nødvendigvis situationen bedre.

Min søn er 14 mdr. 

Anmeld

7. november 2013

TNBC

Karina80 skriver:

Du forstår åbentbart ikke problemet.. Vi VED at der er noget omkring ham, Ellers ville han ikke have en dbobler plads!

jeg vil bare gerne, at når jeg er hos DP, at jeg kan takle ham på hans måde. Og BESKYTTE MIT EGET BARN! Jeg vil gene informere dp om MIT BARN når jeg afleverer og igen have de informationer fra DP om MIT BARN, når jeg henter MIT BARN! det kan bare nogle gange være svært, da dette barn fylder enormt meget, men vidste jeg, om jeg gjorde det bedste ved at ignorere ham eller en anden måde, så ville det bliver meget nemmere for mig! 

så hvis du mener jeg er nysgerrig eller dømmende  Så værsågod. 

Tænker bare på MIT BARN og har overskuddet til at bekymre mig om andres, der er i mit og MIT BARNS hverdag! 

Jamen er han til fare for dit barn ??

Du skal ikke tackle ham, det skal dp. For han er hendes ansvar når han er der. Og bare fordi han har dobbelt plads, behøver han jo ikke have en diagnose, men bare har brug for at der ikke er så mange børn omkring ham.

Som du beskriver ham, lyder han som en dreng på 18måneder... han kan godt li opmærksomhed, og har svært ved et nej. At trække i håret... gør det ham unormalt?? Nej det gør mange børn..

Anmeld

7. november 2013

lineog4

bøllen skriver:

Tvivler stærkt på at du som 18 mdr får diagnosen ADHD som en dignose TS omtaler i denne tråd. Jeg ved ikke hvor mange " adfærds diagnoser der bliver stillet på SÅ lille et barn.

Selvfølgelig kan der stilles en diagnose, men mig bekendt er det meget svært at stille en diagnose på så små børn , hvis det har noget med adfærd at gøre.

Kan ikke se det er relevant for de andre at vide noget omkring drengen. De ser ham 10-15 min 2 gange dagligt.

ADHD kan ikke diagnosticeres i den alder....

Anmeld

7. november 2013

Karina80

Yurie skriver:

Jamen er han til fare for dit barn ??

Du skal ikke tackle ham, det skal dp. For han er hendes ansvar når han er der. Og bare fordi han har dobbelt plads, behøver han jo ikke have en diagnose, men bare har brug for at der ikke er så mange børn omkring ham.

Som du beskriver ham, lyder han som en dreng på 18måneder... han kan godt li opmærksomhed, og har svært ved et nej. At trække i håret... gør det ham unormalt?? Nej det gør mange børn..

Det var et eksempel det med at trække i håret. 

Anmeld

7. november 2013

Karina80

Jeg vil lige påpege, at jeg har IKKE sagt noget om, at han HAR eller BURDE få en diagnose! 

Anmeld

7. november 2013

bøllen

lineog4 skriver:

ADHD kan ikke diagnosticeres i den alder....

Det er jeg klar over . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.