Karina80 skriver:
Hej
Jeg ved ikke hvor jeg skal sætte den her "debat/frustration" op henne men prøver her.
Der er et barn i min søns dagpleje, som vi ved at der er nogle problemer omkring. vi kan se og høre at han er "anderledes". (Han er omkring 1 1/2 år) Det er ikke sagt på nogen negativ måde og skal heller ikke forståes negativt.
Han er en rigtig sød dreng, meget ordensmenneske og fortæller gerne hvor mit barns jakke er eller skal hænge når vi kommer og går.
Og han kan så også pludselig blive en værre bisse
han må bla ikke røre mit hår, for pludselig kan han finde på at rygge helt vildt i det og vil ikke give slip Igen.
Der er 3 børn hos dagplejen og ham jeg omtaler "tæller for 2". Den anden mor og mig vil gerne vide, hvad der foregår omkring det omtalte barn, men forældrene er MEGET lukket omkring det. Dagplejemoren må ikke fortælle noget pga tavshedspligt
Fair nok, men vi har bedt om et evt møde, hvor vi stille og roligt kunne snakke om hvad der sker med ham. Der er for at vi bedre kan takle drengen og evt få en bedre forståelse for ham.
Jeg kan bare mærke at jeg bliver skide frustreret over at forældrene ikke vil snakke med det. Jeg mener at det skader både dem og ikke mindst drengen, mere end det gavner. hvis man ikke ved andet, vil man tro at det er en "møgunge" uden opdragelse! Og helt ærligt, hvem vil have at folk tænker sådan om sit barn? Hvorfor så ikke sige, at mit barne evt har en diagnose eller at han er "et anderledes barn".. Det er da noget alle kan forholde sig til og jer er ret sikker på, at mange ville ændre deres opfattelse af dette barn, hvis man fik det at vide.. Hvad tænker i og har du evt stået i samme situation eller været den forældre der tier..
Ville bare gerne forstå de forældre der tier....
med venlig hilsen
karina
Han behøver ikke at have en diagnose, og det kan de vel slet ikke se så tidligt.
der er bare nogle børn der er søde som engle og så lige pludselig ændre humør.. ja, han tager to pladser, men det kan der være flere grunde til.
og det er ikke noget i skal blande jer i. forældrene skal sikkert nok fortælle noget, når de mener der er noget at fortælle.
du er bange for din søn, men Dp er der jo, og hun ved jo hvordan hun skal tackle det. det kan da ligeså godt være det tredje barn, der gør noget mod dit barn eller den anden dreng.
og jo du stempler ham, fordi du mener at der kan være noget galt med ham, hvilket der ikke behøver at være(jeg har set det. og ved at det ikke behøver at være en diagnose, selvom at alle tegnene er der)
Hvis det bliver et problem, er jeg sikker på at I får noget af vide, men jeg synes ikke at I har pligt til at vide hvad der foregår med drengen og at forældrene har lov til at holde det for sig selv. det kan jo heller ikke være rart for dem, at I skal have møde omkring deres dreng, fordi I mener at I skal have af vide hvad der sker. der er deres søn og så længe han ikke er til fare for nogen, så er det ikke jeres sag.