Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Pikku Myy

Albertsen92 skriver:

Hvad har pressede mennesker med det at gøre?

Fordi det undrer mig at en helt almindelig (muslimsk) person, ud af den blå luft, bare går i gang med at svine et andet menneske til fordi personen ikke bærer tørklæde. Stjernehimmel får det til at lyde som om det er helt almindeligt for hende. Og så tænkte jeg bare at det kunne være at hun bevægede sig i et felt hvor folk er pressede, og derfor griber til laveste fællesnævner for at "få ret".

Jeg har aldrig nogensinde oplevet at en person sagde noget lignende til mig. Har du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

lineog4

jeg skære bestemt ikke alle muslimer over en kam. jeg pointere bare at jeg heller ikke særligt tit føler mig respekteret af nogle af dem ligesom nogle af dem heller ikke føler at de bliver det af "os".
jeg har skam også muslimske venner hvor vi har gensidig respekt overfor hinanden.

jeg ved ikke om det fordi jeg er dansker, er for bredrøvet eller har for kort hår, men jeg ved at det ikke var fordi de var uopmærksomme

da de sagde og jeg citere "du skal bare flytte din barnevogn"..hvor jeg så siger at de kunne ha' taget båsen ved siden af i stedet for at køre ind i min barnevogn når de kunne se jeg var igang med at pakke baby, vogn og vare ind i bilen..

Jeg blev en fredag eftermiddag næsten drønet ned af en firmabil sådan en af de der folkevognsrugbrød bag rettet sad en af de unge danskere med karseklippet hår og biceps der havde set det indvendige af et fitness center ced siden sad pigen med det afblegede hår og de sort malede øjne og gav mig en fuckfinger mens jeg stod og rystede og kunne se jeg havde lavet bremsespor med min jeg er hippi mor cykel - jeg kunne da godt lige der havde tænkt det også de særlige unge mennesker eller jeg kunne have tænkt det er fordi de ikke kan lide min flower Power stil og de har ingen respekt for mig - men egentlig tænkte jeg bare okay sure dumme mennesker øv øv og næste gang jeg mødte en af samme type smilede jeg som jeg plejede og havde da ikke lyst til at sidestille med de to idioter for det var jo bare dem og ikke deres stil, derés udseende, deres.... Det vAr jo bare dem....

Kunne vi ikke holde fast i det og møde hver enkelt som netop det de er mennesker og så er det da øv når vi møder idioter men de kan altså se ud på alle måder og tro på alt

Anmeld

31. oktober 2013

lineog4

1990h skriver:

jeg siger ikke at alle muslimer vil køre ind i min barnevogn.

det var et eksempel til at jeg i hvert fald heller ikke altid føler jeg bliver respekteret..ligesom de ikke altid føler at de

jeg oplever da ofte disrespekt især som mor der tillader sig at tage børn med rundt der fylder, larmer eller hvad de nu end gør. Jeg har tit oplevet jeg fik skæld ud over barnevognen fyldte, og ikke mindst min Christianiacykel jeg tillader mig at cykle på når andre skal på arbejde. Men jeg synes da ikke jeg kan sige det altid er en slags mennesker d udviser disrespekt tværtimod. Så mon ikke det bare er noget man oplever en gang imellem af forskellige mennesker sig så er den ikke længere - ærgerligt for muslimer når et lille fåtal gør lidt forkert for så kan man hove det op på et højere plan frem for at acceptere der idiotiske muslimer, idiotiske kristne, idiotiske hinduer osv

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

Pikku Myy skriver:

Fordi det undrer mig at en helt almindelig (muslimsk) person, ud af den blå luft, bare går i gang med at svine et andet menneske til fordi personen ikke bærer tørklæde. Stjernehimmel får det til at lyde som om det er helt almindeligt for hende. Og så tænkte jeg bare at det kunne være at hun bevægede sig i et felt hvor folk er pressede, og derfor griber til laveste fællesnævner for at "få ret".

Jeg har aldrig nogensinde oplevet at en person sagde noget lignende til mig. Har du?

Hver gang jeg tager snakken om religion blir den tværet i ansigtet på mig.....  Nej normalt tænkende mennesker bør ikke komme med den slags....  Men tit når man tager religions spørgsmålet mht muslim går det helt over gevind tit er man både vantro og mange andre ting.... man kan da godt svare pænt uden at flippe ud fordi man stiller ? Ved en tro, en handling eller andet.... 

Anmeld

31. oktober 2013

Pcokate

Jeg har behov for lufte nogle tanker lidt. Tanker omkring det samfund jeg er en del af. Et samfund som i dag nærmest lever af at køre hetz mod muslimer. Den ene undersøgelse efter den anden, og den ene hyldest til den anden. Ahmad Akkari som pludselig er blevet en helt i det danske samfund fordi han ser livet med nye øjne, og den unge palæstinænsiske digter Yahya Hassan, som får en kæmpe modtagelse af det danske samfund. Og ja han har da også haft en sørgelig barndom, ifølge hans udsagn. Og jeg kan da også nikke genkendende til det han nævner, da jeg har set meget af det han fortæller om hos danskere med anden etnisk baggrund, men dette eksisterer også i etniske danske hjem. Tabuer skal brydes! Etniske danske eller med anden etnisk baggrund. Men selvfølgelig , igen igen. Det er det anderledes som forarger. Og så det med, hvorvidt etniske danskere vil have os som svigerbørn, og hvor mange som egentlig helst så sig fri fra kvinder med tørklæde på i det offentlige. Alle de fordomme om at vi med tørklæde er undertrykte hvor Søster Maria med tørklæde og som er nonne, bliver betragtet som religøs kristen , og søster Fatima med tørklæde bliver betragtet som undertrykt . Jeg og mange andre er tilhænger af det frie valg til at bære tørklædet og værne om sin dyd. Ingen skal påduttes noget det ikke vil. Men ironisk nok, føler jeg mig undertrykt af det danske samfund . Skulle det forbydes hvilket det ikke gør, da grundloven vægter højt , så er jeg tvunget til at leve indendøre. Ikke kunne færdiggøre mit sidste år på udd, ikke få et arbejde, ikke hygge offentligt med familie og venner. Jeg har indset at jeg måske aldrig bliver accepteret af det danske samfund før jeg assimilere mig helt. Men gør jeg det, mister jeg mig selv, og mit selv vægter jeg højere. Jeg vil ikke være et offer for undertrykkelse i Danmark. For jeg er den jeg er. En muslimsk kvinde med tørklæde, og som vil gøre sit for at blive et godt eksempel på, at man godt kan være troende muslim og deltage i det danske samfund. Tak fordi du læste med.

Jeg er ked af du (og sikkert mange andre) har det sådan. jeg personligt er fuldkommen ligeglad med andres livsstil eller religion, så længe man gør det friviligt og ikke pådutter andre den (heri også skade andre fysisk og psykisk).

alle under 40 jeg kender har det ligesådan. 40+ er det cirka halvdelen der har det sådan og den anden er fuldkommen vildledt af div. Programmer i mine øjne (Men så længe de holder det for sig selv eller deres hjem så bevares). 

jeg har været kærester med en muslim er gift med en amerikaner uden bevidst tros retning. Min søns venner er et miks af mange religioner og "skæve" familier og det er super  

Jeg håber flere som mig åbner munden. Ekstremer findes ialt og ikke kun indenfor islam eller som værende dansker. Og det betyder ihvertfald IKKE at ALLE er. 

Anmeld

1. november 2013

Pikku Myy

stjernehimmel skriver:

Hver gang jeg tager snakken om religion blir den tværet i ansigtet på mig.....  Nej normalt tænkende mennesker bør ikke komme med den slags....  Men tit når man tager religions spørgsmålet mht muslim går det helt over gevind tit er man både vantro og mange andre ting.... man kan da godt svare pænt uden at flippe ud fordi man stiller ? Ved en tro, en handling eller andet.... 

Men du er jo sådan set også vantro (i forhold til muslimen) Jeg har en gang fået at vide af en meget nær veninde, at jeg ikke fortjente at komme i himlen fordi jeg var kristen. Og set fra hendes synspunkt er det jo bare ærlig snak.

Men at sige at ikke-troende ikke fortjener respekt "i dette liv", synes jeg lyder lidt rabiat. Hvor finder du dog disse muslimer du diskuterer religion med?

Anmeld

1. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor88 skriver:

Hvorfor ser du intet galt i r4bia?  Er det ikke det, at alle andre jo kan dø, fordi det skal være muslimerne, der ejer verden? Eller er jeg forkert på dem? Var det ikke den ekstreme muslimske tro der gjorde, at flere mennesker, der ikke havde gjort noget forkert, blev skudt i et butikscenter for nylig? Hvis du vil være så venlig at forklare mig, hvorfor der ikke er noget at frygte, så vil jeg være dig evig taknemlig 

Jeg frygter også amerikaniseringen. Jeg synes det er langt ude med alt det pjat der kommet derovrefra, men vi er så heller ilke dem der holder valentines, halloween osv.

Når man ser på religion i store træk, så ligner den kristne tro og den muslimske tro meget hinanden, altså der står meget af det samme i koranen og i bibelen, men troene er så Blevet tolket på hver deres måde. Hvorfor har muslimerne et behov for at udrydde de kristne, når de kristne ikke har et behov for at udrydde muslimerne? Amerikanerne har helt klart et mål at udrydde dem, der ikke passer ind i deres tankegang, det er så ikke kun muslimer, men mange forskellige mennesker. Vi kan dog ikke måle os med amerika.. 

Der er meget at frygte, og det er ikke kun muslimerne. Det er også Amerikanerne, nordkorea, alle der er i besiddelse af en atombombe, alle med et had imod andre mennesker. 

Jeg prøver altid at se det bedste i mennesker, og dømmer ikke på forhånd. Jeg har muslimske venner både i danmark men også i arabiske lande, og de er alle flinke mennesker.. Det er helheden, altså det der i mine øjne er ondskab, der skræmmer mig. 

Din beskrivelse er da ikke af muslimer, men af ekstremister.

Anmeld

1. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja præcist.

og jeg tror sku det de færreste af dem der selv har en skid respekt for os..i forgårs kørte et muslimsk par ind i min barnevogn da jeg stod og skulle pakke den sammen ved parkerings bås ved netto på trods af der andre parkerings pladser og de udemærket godt havde set mig da de kørte 10km i timen..så føler jeg mig i hvert fald ikke respekteret i mit eget land..

Hvad bilder de sig ind at køre ind i en ægte dansker og ovenikøbet i en ægte danskers land....de er jo bare turister.

Du bekræfter vidst lige hvad ts skriver om

Kunne det være de bare var ubehøvlet. Hvad havde du tænkt hvis en dansker havde gjort det? 

Anmeld

1. november 2013

Pikku Myy

stjernehimmel skriver:

Hov, jeg er kommet til at skrive at jeg ikke fortjente at komme i himlen fordi jeg er kristen. Jeg mener selvfølgelig fordi jeg IKKE er kristen

Anmeld

1. november 2013

Pikku Myy

Pikku Myy skriver:

Men du er jo sådan set også vantro (i forhold til muslimen) Jeg har en gang fået at vide af en meget nær veninde, at jeg ikke fortjente at komme i himlen fordi jeg var kristen. Og set fra hendes synspunkt er det jo bare ærlig snak.

Men at sige at ikke-troende ikke fortjener respekt "i dette liv", synes jeg lyder lidt rabiat. Hvor finder du dog disse muslimer du diskuterer religion med?

Jeg mener selvfølgelig at jeg IKKE er kristen ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.