Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

1990h

twinny skriver:

Der må jeg erklære mig enig. 

Jeg synes tit at racist kortet bliver trukket fra muslimerne mod danskerne.

Ja præcist.

og jeg tror sku det de færreste af dem der selv har en skid respekt for os..i forgårs kørte et muslimsk par ind i min barnevogn da jeg stod og skulle pakke den sammen ved parkerings bås ved netto på trods af der andre parkerings pladser og de udemærket godt havde set mig da de kørte 10km i timen..så føler jeg mig i hvert fald ikke respekteret i mit eget land..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

A&F

twinny skriver:

Der må jeg erklære mig enig. 

Jeg synes tit at racist kortet bliver trukket fra muslimerne mod danskerne.

Nu er det ikke det det handler om. Jeg ytrer et synspunkt . Om hvorfor det er muslimer det hele tiden skal handle om. Der var engang hvor jøderne var et "problem". I dag er det muslimerne. Har intet imod jøder, det er bare et eksempel. Hvorfor skal alt handle om hvem man er, der er meget personfikseret. Istedet for at snakke politik, snakker vi om Helles gucci taske og Lars løkkes rejser. 

Anmeld

31. oktober 2013

Muhmi

1990h skriver:

Ja præcist.

og jeg tror sku det de færreste af dem der selv har en skid respekt for os..i forgårs kørte et muslimsk par ind i min barnevogn da jeg stod og skulle pakke den sammen ved parkerings bås ved netto på trods af der andre parkerings pladser og de udemærket godt havde set mig da de kørte 10km i timen..så føler jeg mig i hvert fald ikke respekteret i mit eget land..

Bliver lige nødt til at spørge...

Tror du de gjorde det bare fordi du er dansker, eller kunne det være fordi han/hun var uopmærksom?

Tvivler da på de gjorde det med vilje og hvis de gjorde havde de nok gjort det med en højere fart

Det som du gør lige nu, DET er at skære alle muslimer over én kam og det er ikke fair for dem der ikke kører ind i din barnevogn...

Det handler jo ikke om respekt for at du er indfødt, det handler om at de var uopmærksomme...

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

A&F skriver:

Nu er det ikke det det handler om. Jeg ytrer et synspunkt . Om hvorfor det er muslimer det hele tiden skal handle om. Der var engang hvor jøderne var et "problem". I dag er det muslimerne. Har intet imod jøder, det er bare et eksempel. Hvorfor skal alt handle om hvem man er, der er meget personfikseret. Istedet for at snakke politik, snakker vi om Helles gucci taske og Lars løkkes rejser. 

Så sent som igår fik jeg smækket i hovedet op til flere gange t jeg pga jeg var vantro, og ikke muslim fortjente jeg ikke respekt og var mindre værd end en mulism som ærede sin tro og bar tørklæde.... Kunne det evt være derfor? Når folk ytre sig, spiller i enten på offer kortet eller på at vi er mindre værd end jer? Og i ikke har respekt for os...i vores eget land....? Jeg siger ikke alle er sådan men JØSsE mange ytre sig med de kommentar 

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Ja præcist.

det går jo begge veje. Og som andre nævner kan vi ikke generalisere. Hvorfor skal du decideret nævne et muslimsk par? Hvorfor ikke dansker med anden etnisk baggrund? Personligt har jeg intet imod dansker. Er selv halv dansk. Det gode ved danskere er især deres oprigtighed. Mit synspunkt er dog omkring at det nærmest kun er nyheder omkring muslimer eller danskere med anden etnisk baggrund der sælger. Jeg vil understrege at jeg ikke referere til hele den danske befolkning.

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

stjernehimmel skriver:

Så sent som igår fik jeg smækket i hovedet op til flere gange t jeg pga jeg var vantro, og ikke muslim fortjente jeg ikke respekt og var mindre værd end en mulism som ærede sin tro og bar tørklæde.... Kunne det evt være derfor? Når folk ytre sig, spiller i enten på offer kortet eller på at vi er mindre værd end jer? Og i ikke har respekt for os...i vores eget land....? Jeg siger ikke alle er sådan men JØSsE mange ytre sig med de kommentar 

Jeg vil som jeg altid tænker når jeg oplever det du oplever hver dag, bare ikke i den sammenhæng, at jeg vælger at se bort fra det. Det prøver jeg ihvertfald . Beklager at du fik den kommentar. Nogle gange ved folk ikke bedre eller også kan de ikke kommunikere ordenligt.

Anmeld

31. oktober 2013

lineog4

1990h skriver:

Ja præcist.

Det kunne  jo så også være hr Jensen der gjorde der. Derinden ubetænksomme, "dumme" psykopatiske mennesker i alle religioner, i alle farver, i alle nationaliteter - det vigtige er vi holder tungen lige i munden og bliver gale på Hassan og ikke alle muslimer, på hr Jensen og ikke alle kristne osv.

jeg har oplevet den generalisering på egen krop og hadede den - havde en sundhedsplejerske der kom til sådan et før fødsel besøg da jeg var gravid med den første. Vi boede i den eneste ghetto i omådet og min mand havde et fremmedklingende navn... Da hun kom talte hun langsomt og som om jeg forstod absolut nada indtil jeg svarede på hendes spørgsmål om hvad jeg lavede: jeg skriver speciale i filosofi og pædagogiK på RUC -  skiftede stemmeføring og vokabular - øv h or blev jeg ked af det på vores alles vegne at vi i den grad stempler på navne og adresse.... Nå men det var et sidespring og alligevel ikke for kuindvi dog bare møde hinanden menneske til menneske og være åbne overfor det den anden vil os og vise os - modtage appellen og ikke på forhånd have sat den anden i en kasse. Det er skide svært og jeg gør det også selv, for sådan forstår man jo verden, men bøn hvor er det vigtigt vi er bevidste om det

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Du har selvfølgelig alt ret til at føle dig undertrygt og hvad du så end føler.. Men tror det måske det kunne have noget at gøre med at du gør dig selv til et offer?

Dette er selvfølgelig hverken dømmende eller negativt ment, selvom det sikkert kan lyde sådan.

Men dine indlæg emmer af selvmelidenhed og "Hvor-er-Danskerne-onde-imod-minoriteterne=mig"...

Kan godt forstå det må være hårdt, det er også hårdt at være fed og gå rundt med den marsbar man bare har haft lyst til hele dagen... Blikkene er nok nogenlunde det samme... Men hvad så? Lad da folk glo, lad dem grine, hviske og hvad de ellers kan finde på... Løft panden, ret din ryg og lad det prælle af dig..

Det gør jeg... og jeg er vild med min marsbar og har ikke tænkt mig at stoppe bare fordi folk synes jeg er klam/fed/ulækker/selvdestruktiv, når jeg æder mit slik på åben gaden... Æv bæv, glo den anden vej hvis du ikke kan tåle synet

Det er nemlig det jeg ikke vil. Vil ikke være et offer, men et eksempel på en troende muslimsk kvinde som deltager i samfundet .

Anmeld

31. oktober 2013

Pikku Myy

1990h skriver:

Ja præcist.

Mener du seriøst at fordi de var muslimer og du ikke var, valgte de at køre ind i din barnevogn?

Anmeld

31. oktober 2013

Pikku Myy

stjernehimmel skriver:

Arbejder/bevæger du dig i et miljø, hvor du møder pressede mennesker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.