Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Albertsen92

Endnu et eksempel på, at muslimer altid føler sig trådt på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

lineog4

mor88 skriver:

Ok, jeg kunne hellere ikke helt forstå hvordan det gik op i en højere enhed at hun var 90% tildækket og han var 0% tildækket, men hvis der er love omkring det At han også skal dække sig til, så forstår jeg det bedre og han har også gjort noget han ikke skulle så, eller i hvert fald ikke respekteret at hans kone lå der helt tildækket.

Men uanset om man er kvinde eller mand, så kan man jo se det fornuftige i at kvinder er mere tiltrækkende end mænd, altså misforstå mig ikke, jeg mener bare med kvindens elegance, kropsform, renlighed osv, er hun en mere flot person end manden med hans ofte meget hårfyldte krop og svedlugt  Så jeg kan godt forstå at man som kvinde skal dække sig til, for at respektere sin krop og for at gemme den til den, der kan få oprigtig glæde af den. Selv om jeg ikke går med tørklæde, kan jeg ikke lide at gå udfordrende klædt. Jeg viser aldrig kavalergang og går ikke i korte kjoler fordi jeg har ikke lyst til at alle mennesker skal nyde godt af min krop. Den er forbeholdt min eneste ene 

og ja, jeg kan godt forstå at du bærer nag over dette,  når det er kommet dig så tæt ind på livet. Det er din veninde og det kunne lige så godt have været dig. Uanset hvad, så findes der altid mennesker, der vil gøre andre ondt, og da synes jeg bare det er godt at vihar et dansk retssystem, der kan give sådanne mennesker en lærestreg. Hvorvidt straffen ofte er for mild, det kan selvfølgelig diskuteres.

Jeg håber ikke at din veninde er mærket af oplevelsen, jeg håber at hun kan komme videre og stadig kan bære sit tørklæde med løftet hoved og rank ryg 

Det har jo ikke altid været kvinden der var den pyntesyge - ikke langt tid siden var det manden der gik med sminke, parykker og andet godt. Hvem der er den smukke, tiltrækkende er alene kulturbestemt ligesom hvorvidt det er tiltrækkende at vær tynd som et siv eller have former, eller virkelig godt polstret. 

Jeg synes en mand kan være præcis lige udfordrende eller sexet eller tiltrækkende som en dame (ja egentlig er mænd det nok mest set med mine øjne ), men må indrømme jeg faktisk synes det er endnu mere sexet når noget er overladt til fantasien.

hvordan vi vælger at vise os, om det er med tørklæde eller lårkort er helt vores egen sag og hvordan vi føler vi har det godt og ingen skal hverken diktere at man skal tildække sig eller at man ikke må tildække sig. De muslimske kvinder der vælger burka, tørklæde, eller... Skal gøre det fordi det er sådan de har det bedst og vi andre skal respektere, men på samme måde skal der selv sagt falde en respekt af for de som ønsker lårkort og udringet. Vi skal rumme hinanden og forstå alt er logisk og rigtigt for det enkelte individ.

Anmeld

31. oktober 2013

Muhmi

Du har selvfølgelig alt ret til at føle dig undertrygt og hvad du så end føler.. Men tror det måske det kunne have noget at gøre med at du gør dig selv til et offer?

Dette er selvfølgelig hverken dømmende eller negativt ment, selvom det sikkert kan lyde sådan.

Men dine indlæg emmer af selvmelidenhed og "Hvor-er-Danskerne-onde-imod-minoriteterne=mig"...

Kan godt forstå det må være hårdt, det er også hårdt at være fed og gå rundt med den marsbar man bare har haft lyst til hele dagen... Blikkene er nok nogenlunde det samme... Men hvad så? Lad da folk glo, lad dem grine, hviske og hvad de ellers kan finde på... Løft panden, ret din ryg og lad det prælle af dig..

Det gør jeg... og jeg er vild med min marsbar og har ikke tænkt mig at stoppe bare fordi folk synes jeg er klam/fed/ulækker/selvdestruktiv, når jeg æder mit slik på åben gaden... Æv bæv, glo den anden vej hvis du ikke kan tåle synet

Anmeld

31. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har oplevet mange ting ala det, du beskriver.

Da jeg i sin tid konveterede til Islam, blev jeg kaldt for forrædder, at jeg ikke længere var dansker (hvordan det så end kunne ændre min etnicitet, undrer jeg mig stadig over ) og diverse skældsord.

Jeg har erfaret, at mange er meget uvidende (læs: Ikke alle) overfor Islam og uvidenhed avler frygt og dermed racisme/fremmedhad.

Jeg er fra en lille by, hvor der ikke er særlig mange indvandrere, og dem, der er, taler meget lidt dansk, hvormed folk ikke kan stille spørgsmål / åbne for debat med disse individer.
Jeg flyttede tilbage til den by i 2011 i halvandet år, og efter et stykke tid begyndte folk at stoppe mig på gaden / i supermarkedet / på en cafe for at stille spørgsmål. For jeg var den første, de havde mødt, der havde mulighed for at svare på disse spørgsmål.
Igen det er en lille by, og jeg blev lagt mærke til i bybilledet, så folk så også, at jeg taler dansk uden besvær, så efter at have taget mod til sig, talte de med mig.

At møde folk i dialog er absolut den bedste måde, at komme over forskellene og i stedet fokusere på lighederne.

Jeg har været udsat for mange kommentarer og skældsord på gaden, men jeg lader det sjældent flyve. I stedet vender jeg mig om og spørger, hvorfor personen føler, han/hun syntes, det var passende at sige sådan til mig. Oftest står de helt perplekse og skynder sig væk, da de ikke havde forventet et respons. Men måske vil det gøre, de ikke siger sådan til den næste, de ser.
Derudover lærer derved mine børn, at de ikke skal finde sig i, at folk behandler dem som skidt. (Hvilket jeg synes, alle forældre burde lære sine børn).

Men åben dialog, gensidig respekt og forståelse er vejen frem til at sameksistere i denne verden - ihvertfald i mine øjne

Anmeld

31. oktober 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har aldrig forstået hadet mod Islam, dermed også muslimer, da det vel er en religion i stil med kristendommen. Der er ved gud også mange mærkelige ting i kristendommen. Det jeg har noget imod er fundamentalisme. Det findes der på begge fronter. 

Jeg har det faktisk lidt splittet med tørklæder. Jeg er tilhænger af det frie valg, hvorfor tørklæder selvfølgelig ikke burde være anderledes end en kalot eller andre religiøse/kulturelle beklædningsgenstande. I den vestlige verden er tørklædet bare blevet et symbol på kvindeundertrykkelse. Jeg kan til dels godt forstå det, for tørklædet er en metode hvor kvinden hurtig kan virke tillukket - og utilnærmelig. Jeg ved godt det formentlig ikke er sådan, men det virker sådan. Desværre. Derudover så har jeg igennem mit arbejde mødt en del undertrykte muslimske kvinder, hvor tørklædet har været et krav fra deres mands eller families side. Jeg vil dog understrege at jeg er splittet, men mener folk må vælge selv.

Anmeld

31. oktober 2013

lycly

A&F skriver:

Jeg har behov for lufte nogle tanker lidt. Tanker omkring det samfund jeg er en del af. Et samfund som i dag nærmest lever af at køre hetz mod muslimer. Den ene undersøgelse efter den anden, og den ene hyldest til den anden. Ahmad Akkari som pludselig er blevet en helt i det danske samfund fordi han ser livet med nye øjne, og den unge palæstinænsiske digter Yahya Hassan, som får en kæmpe modtagelse af det danske samfund. Og ja han har da også haft en sørgelig barndom, ifølge hans udsagn. Og jeg kan da også nikke genkendende til det han nævner, da jeg har set meget af det han fortæller om hos danskere med anden etnisk baggrund, men dette eksisterer også i etniske danske hjem. Tabuer skal brydes! Etniske danske eller med anden etnisk baggrund. Men selvfølgelig , igen igen. Det er det anderledes som forarger. Og så det med, hvorvidt etniske danskere vil have os som svigerbørn, og hvor mange som egentlig helst så sig fri fra kvinder med tørklæde på i det offentlige. Alle de fordomme om at vi med tørklæde er undertrykte hvor Søster Maria med tørklæde og som er nonne, bliver betragtet som religøs kristen , og søster Fatima med tørklæde bliver betragtet som undertrykt . Jeg og mange andre er tilhænger af det frie valg til at bære tørklædet og værne om sin dyd. Ingen skal påduttes noget det ikke vil. Men ironisk nok, føler jeg mig undertrykt af det danske samfund . Skulle det forbydes hvilket det ikke gør, da grundloven vægter højt , så er jeg tvunget til at leve indendøre. Ikke kunne færdiggøre mit sidste år på udd, ikke få et arbejde, ikke hygge offentligt med familie og venner. Jeg har indset at jeg måske aldrig bliver accepteret af det danske samfund før jeg assimilere mig helt. Men gør jeg det, mister jeg mig selv, og mit selv vægter jeg højere. Jeg vil ikke være et offer for undertrykkelse i Danmark. For jeg er den jeg er. En muslimsk kvinde med tørklæde, og som vil gøre sit for at blive et godt eksempel på, at man godt kan være troende muslim og deltage i det danske samfund. Tak fordi du læste med.

Jeg har intet problem med tørklæder eller muslimer eller andre religioner generelt. Men jeg må indrømme at jeg oplever det du beskriver bare den anden vej.
Jeg bor på Nørrebro sammen med rigtig mange med anden etnisk baggrund og jeg oplever desværre rigtig tit at mange af dem har en forudindtaget ide om at alle danskere er racister og derfor opfører dig sig derefter overfor mig. Jeg bad fx engang en muslimsk kvinde om at rykke sin barnevogn lidt og så blev jeg ellers overfuser med at jeg var racist.
Det giver selvfølgelig ikke et generelt billede af muslimer men det du beskriver og de oplevelser du har haft giver heller ikke et generelt billede af danskere.

Nu arbejder jeg i en føtex og det har indtil for nyligt ikke været tilladt at bære tørklæde som medarbejder - ligesom at det heller ikke var tilladt at bære kors eller have farvet blåt hår.
Nu er det tilladt at bære tørklæde, så jeg synes da at det er et skridt i den rigtige retning - et Danmark med mange kulturer

Anmeld

31. oktober 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MilleMus1988 skriver:

braaaa plader

Hvilke plader? 

Anmeld

31. oktober 2013

Muffinmus

Jeg er ikke racistisk som sådan. Jeg ser gerne personerne bag.
Og kan folk indleve sig på fornuftig vis i samfundet ser jeg ikke det store problem.
Problemet er fåtallet, som ødelægger det for de andre. Det fåtal som danner grupper, slås, hænger ud på gadehjørner i store flokke og råber, kræver sharialovgivning i Danmark så de kan hævde sig selv og kræve den "rigtige" straf Allah synes om. Om de få der tæver deres koner i frustrationer over de ikke er de "store" mænd når de kommer til Danmark.
I pricippet er jeg pænt ligeglad med tørklæder. Jeg ønsker bare ikke den muslimske religion i min nærhed, og jeg ønsker lige så lidt den kristne religion ...så det handler ikke om racisme, men modstand mod at lade sig styre af en tro.
Jeg har for nyligt været i praktik på sygehuset, med en muslims pige jeg fulgte ru dt der også var studerende, men længere end jeg. Hun klarede opgaverne lige som godt som enhver anden. Af en nysgerrighed spurgte jeg ind til om hun havde oplevet problemer med sit tørklæde. Svaret var nej, kun en enkelt gang havde en patient nægtet at lade sig behandle af hende. Og det kunne lige så vel ske at en mand ikke ville behandles af en kvinde.... Så der var intet problem for hende. Jeg spurgte også om hendes religion ikke blev påvirket af at hun konstant gloede på nøgne mænd...heller ikke det var et problem for muslimer gerne må se nøgne mænd så længe det er relateret til en profession.
Meget spændende. Jeg interesserer mig for div. livsstile i form at hvilke forhindringer der kan være, eller ikke er. Og så længe jeg ikke påduttes andres religiøse meninger og så længe man opfører sig pænt og gør hvad man kan for at integrere sig, så er folk velkomne.
Kunne jeg, ville jeg sende fanatiske muslimer af pommern til, de hører ikke til her så. De hører til i samfund hvor de er med artsfæller, hvor det så end måtte være henne. Ja, jeg synes det er fedt de smider kriminelle ud af landet hvis de gentagne gange ikke kan fide ud af at opføre sig pænt. Ja, jeg ville ønske man kunne gøre det samme med den slemme dansker, ud af landet, men det kan man ikke og derfor betaler vi tårnhøje skatter for at bevare de kære danske fængsler
Så der er jeg heller ikke påvirket af en racistisk holdning. Bare modviljen mod at storkriminelle ikke forstår en advarsel ved første alvorlige forseelse.
At folk vælger en religion der, set udefra, undertrykker kvinder og lader manden være den store er ikke mit problem, så længe begge parter synes det er et rasende godt liv de har med denne. At dette syn på muslimer så kan diskuteres er en anden sag. Visse kvinder ikke føler sig undertrykt og kan frit køre bil, gå i svømmehaller i badedragt, frit kan tage i byen og hygge med veninder osv er fint. Men der er forskel på muslimske hjem, lige så vel som i danske, vi har bare ikke en decideret regel om hvordan kvinder og mænd skal være og hvad kvinder må og ikke må.
Konklusionen på dette lange indlæg må være at:
Så længe menneskerne bag religionen føler de lever det bedste liv med denne, så længe de ikke føler sig undertrykt, så længe de opfører sig pænt, så længe de integrerer sig og forsøger at blive en del af den danske kultur, lige så længe vil jeg acceptere dem lige så vel som enhver anden borger i landet, russisk, dansk, svensk, afrikansk, amerikansk, jødisk, muslimsk, hindu eller noget helt syvende....

Anmeld

31. oktober 2013

twinny

Albertsen92 skriver:

Der må jeg erklære mig enig. 

Jeg synes tit at racist kortet bliver trukket fra muslimerne mod danskerne.

Anmeld

31. oktober 2013

1990h

Albertsen92 skriver:

må erklære mig enig her..jeg syntes tit det virker som om muslimer ser danskere som andenrands mennesker.. og de vil da ved gud heller ikke have af deres døtre kommer hjem med en dansk mand..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.