A&F skriver:
det går jo begge veje. Og som andre nævner kan vi ikke generalisere. Hvorfor skal du decideret nævne et muslimsk par? Hvorfor ikke dansker med anden etnisk baggrund? Personligt har jeg intet imod dansker. Er selv halv dansk. Det gode ved danskere er især deres oprigtighed. Mit synspunkt er dog omkring at det nærmest kun er nyheder omkring muslimer eller danskere med anden etnisk baggrund der sælger. Jeg vil understrege at jeg ikke referere til hele den danske befolkning.
Jeg ved du vil det godt og jeg er enig med dig et meget langt stykke hen af vejen, men...
Jeg vil bare så gerne gøre opmærksom på du (og andre) er med til stigmatiseringen, bare det at tale om danskere som en samlet masse - vi er præcis lige så forskellige som alle andre. Fx er det ikke alle danskere der kan lide svinekød, det er ikke alle danskere der for kongehuset, det er ikke alle danskere der får deres barn døbt, det er ikke alle danskere der kan lide shubidua, det er ikke alle danskere der holder jul, det er ikke alle danskere der er oprigtige osv osv osv.
Og nej det et ikke kun nyheder om muslimer der sælger, lige nu er det politikere ;-) og vi er faktisk en del danskere der ikke læser ekstra bladet eller bt og hvor den politiske dagsorden er fyldt af mangt og meget mere end integration selvom det selvsagt også skal have sin plads eller måske rettere hvordan vi kan få det konstruktive frem ved et mulitetnisk samfund.
hvis hver evig eneste som gerne vil væk fra racismen, stigamatiseringen mm starter med sig og nægter at tale generelt om en befolkningsgruppe så er vi kommet langt - men det starter hos en selv - også hos mig der skal lade være at blive stødt over alle ved hvem jer er bare fordi jeg er født med dansk nationalitet
Anmeld