Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

stjernehimmel

Pikku Myy skriver:

Arbejder/bevæger du dig i et miljø, hvor du møder pressede mennesker?

Nej det gør jeg ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

A&F

Endnu et eksempel på, at muslimer altid føler sig trådt på.

Nej det er ikke endnu et eksempel. Det er mine følelser og mine tanker jeg deler. Danmark er et fantastisk land. Og jeg er selv halv dansk . Og det skal helst forblive et land man trives i. Vi vil ikke være ofre. Vi vil ikke høre om alt det negative. Men det er det der sælger, og det der også desværre påvirker mennesket.

Anmeld

31. oktober 2013

Albertsen92

Pikku Myy skriver:

Arbejder/bevæger du dig i et miljø, hvor du møder pressede mennesker?

Hvad har pressede mennesker med det at gøre?

Anmeld

31. oktober 2013

lineog4

A&F skriver:

det går jo begge veje. Og som andre nævner kan vi ikke generalisere. Hvorfor skal du decideret nævne et muslimsk par? Hvorfor ikke dansker med anden etnisk baggrund? Personligt har jeg intet imod dansker. Er selv halv dansk. Det gode ved danskere er især deres oprigtighed. Mit synspunkt er dog omkring at det nærmest kun er nyheder omkring muslimer eller danskere med anden etnisk baggrund der sælger. Jeg vil understrege at jeg ikke referere til hele den danske befolkning.

Jeg ved du vil det godt og jeg er enig med dig et meget langt stykke hen af vejen, men... 

Jeg vil bare så gerne gøre opmærksom på du (og andre) er med til stigmatiseringen, bare det at tale om danskere  som en samlet masse - vi er præcis lige så forskellige som alle andre. Fx er det ikke alle danskere der kan lide svinekød, det er ikke alle danskere der for kongehuset, det er ikke alle danskere der får deres barn døbt, det er ikke alle danskere der kan lide shubidua, det er ikke alle danskere der holder jul, det er ikke alle danskere der er oprigtige osv osv osv. 

Og nej det et ikke kun nyheder om muslimer der sælger, lige nu er det politikere ;-) og vi er faktisk en del danskere der ikke læser ekstra bladet eller bt og hvor den politiske dagsorden er fyldt af mangt og meget mere end integration selvom det selvsagt også skal have sin plads eller måske rettere hvordan vi kan få det konstruktive frem ved et mulitetnisk samfund.

hvis hver evig eneste som gerne vil væk fra racismen, stigamatiseringen mm starter med sig og nægter at tale generelt om en befolkningsgruppe så er vi kommet langt - men det starter hos en selv - også hos mig der skal lade være at blive stødt over alle ved hvem jer er bare fordi jeg er født med dansk nationalitet 

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

A&F skriver:

Jeg vil som jeg altid tænker når jeg oplever det du oplever hver dag, bare ikke i den sammenhæng, at jeg vælger at se bort fra det. Det prøver jeg ihvertfald . Beklager at du fik den kommentar. Nogle gange ved folk ikke bedre eller også kan de ikke kommunikere ordenligt.

Jeg er af den overbevisning, efter rigtig mange år, at vi alle SKAL være her.... Om vi tror på det ene eller andet, om vi har tørklæde på eller piercinger i hele hovedet... Vi bliver aldrige enige, men forhåbentlig kan vi en da acceptere at vi alle bar ikk er ens...istedet for at ty til vold som mange desværre gør hvis de ik lige bryder sig om noget, eller ik får deres vilje.... Samfundet bør behandle hinanden lige og med respekt.... Så længe at du er glad for dine valg har jeg kun respekt for det, så længe jeg ik ses ned på fordi jeg ikke har det.... Ingen bør føle elller blivet behandlet som mindre end andre....MEN Danmark er og bliver en nationalstat... Og det blandet sammen med den måde som folk er blevet egotripper på tror jeg desværre ikke at dk bliver bedre at bo i for nogen.... 

Anmeld

31. oktober 2013

stjernehimmel

Albertsen92 skriver:

Hvad har pressede mennesker med det at gøre?

Var os min tanke 

Anmeld

31. oktober 2013

1990h

Muhmi skriver:

Bliver lige nødt til at spørge...

Tror du de gjorde det bare fordi du er dansker, eller kunne det være fordi han/hun var uopmærksom?

Tvivler da på de gjorde det med vilje og hvis de gjorde havde de nok gjort det med en højere fart

Det som du gør lige nu, DET er at skære alle muslimer over én kam og det er ikke fair for dem der ikke kører ind i din barnevogn...

Det handler jo ikke om respekt for at du er indfødt, det handler om at de var uopmærksomme...

jeg skære bestemt ikke alle muslimer over en kam. jeg pointere bare at jeg heller ikke særligt tit føler mig respekteret af nogle af dem ligesom nogle af dem heller ikke føler at de bliver det af "os".
jeg har skam også muslimske venner hvor vi har gensidig respekt overfor hinanden.

jeg ved ikke om det fordi jeg er dansker, er for bredrøvet eller har for kort hår, men jeg ved at det ikke var fordi de var uopmærksomme

da de sagde og jeg citere "du skal bare flytte din barnevogn"..hvor jeg så siger at de kunne ha' taget båsen ved siden af i stedet for at køre ind i min barnevogn når de kunne se jeg var igang med at pakke baby, vogn og vare ind i bilen..

Anmeld

31. oktober 2013

Pikku Myy

stjernehimmel skriver:

Nej det gør jeg ikke 

Du lød bare som om det er noget du møder tit, og det undrer mig, for jeg har aldrig nogensinde oplevet at få at smidt i hovedet at jeg var mindre værd fordi jeg ikke går med tørklæde. Min oplevelse er at "de" er præcis lige så ligeglade med at jeg ikke har tørklæde på, som jeg er med at de har ...

Og så tænkte jeg bare at det kunne være det var fordi du arbejdede med folk der på en eller anden måde var pressede. Fx på et sygehus eller ved kommunen.

Anmeld

31. oktober 2013

1990h

lineog4 skriver:

Det kunne  jo så også være hr Jensen der gjorde der. Derinden ubetænksomme, "dumme" psykopatiske mennesker i alle religioner, i alle farver, i alle nationaliteter - det vigtige er vi holder tungen lige i munden og bliver gale på Hassan og ikke alle muslimer, på hr Jensen og ikke alle kristne osv.

jeg har oplevet den generalisering på egen krop og hadede den - havde en sundhedsplejerske der kom til sådan et før fødsel besøg da jeg var gravid med den første. Vi boede i den eneste ghetto i omådet og min mand havde et fremmedklingende navn... Da hun kom talte hun langsomt og som om jeg forstod absolut nada indtil jeg svarede på hendes spørgsmål om hvad jeg lavede: jeg skriver speciale i filosofi og pædagogiK på RUC -  skiftede stemmeføring og vokabular - øv h or blev jeg ked af det på vores alles vegne at vi i den grad stempler på navne og adresse.... Nå men det var et sidespring og alligevel ikke for kuindvi dog bare møde hinanden menneske til menneske og være åbne overfor det den anden vil os og vise os - modtage appellen og ikke på forhånd have sat den anden i en kasse. Det er skide svært og jeg gør det også selv, for sådan forstår man jo verden, men bøn hvor er det vigtigt vi er bevidste om det

jeg siger ikke at alle muslimer vil køre ind i min barnevogn.

det var et eksempel til at jeg i hvert fald heller ikke altid føler jeg bliver respekteret..ligesom de ikke altid føler at de

Anmeld

31. oktober 2013

1990h

Pikku Myy skriver:

Mener du seriøst at fordi de var muslimer og du ikke var, valgte de at køre ind i din barnevogn?

nej det mener jeg bestemt ikke.

det var et eksempel på at jeg som dansker heller ikke altid føler at respekten er gensidig..

jeg kender ikke deres motiv for at køre ind i min barnevogn men jeg ved dog at det var bevidst eftersom manden/føreren af bilen siger at jeg skal flytte min barnevogn fordi jeg spørger hvorfor han køre ind i min vogn..
hvortil jeg svare at han kunne vælge at tage en anden bås end den hvor jeg står og skal have vogn, varer og baby ind i bilen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.