mor88 skriver:
Det er nok der frygten kommer ind, for mit vedkommende. Jeg er ikke bange for de muslimer som jeg omgås, jeg er ikke bange for de muslimer jeg møder i bilka, på gaden, i skolen, på vejene el. andet. De er vældig flinke mennesker, og jeg synes ofte de er flinkere end de etniske danskere kan være. F.eks. skal der til tider ikke meget til, før man får sendt rullende øjne fra en etnisk dansker, da jeg har en 2 årig pige, der er meget selvstændig og ved hvad hun vil
Et eksempel, for nogle dage tilbage stod jeg og datteren og ventede på det blev grønt lys så vi kunne komme over vejen. Der stod en mand ved siden af os, som jeg 99% vil sige var muslim(uden at vide det, kun ud fra beklædning/udseende) og imens min datter skreg og råbte, fik jeg kun rolige, smilende blikke fra ham. Jeg har prøvet det samme med en etnisk dansker, hvor vedkommende kiggede ondt på os og syntes at være irriteret over lyden af et skrigende barn. Muslimsk tro lærer måske at man skal være overbærende, flink? Næstekærlighed?
Det jeg har en frygt for er dem der, som du hentyder til, har misforstået noget vedr. islam, og udøver vold imod dem der ikke tror det samme.
Jeg tænkte ikke på, at islam er en sekt, men når nu alle muslimer ikke tyder koranen på samme måde, tænkte jeg at det måske var fordi der var forskellige slags muslimer. Altså ligesom der er forskellige slags kristne. Der er kirken, babtistkirken, frikirken osv.
Det har du ret i, Muslimer er meget tålmodige og overbærende, hvilket vi har lært fra koranen. Af alle de muslimer der findes i verden, er ca 10 % dem du er bange for, hvorfor det kan gøre mig sur, når folk betegner dem som muslimer og dermed ødelægger det for os andre, som er fredelige, flinke mv. Det er simpelthen så irriterende at jeg gang på gang skal høre, at muslimer er sådan og sådan .... Det er som sagt kun en meget lille procentdel der er sådan, og de der er sådan er ikke muslimer i den forstand, at det er ikke det der står i koranen, hvorfor disse mennesker ikke har ret til at ødelægge islams rygte.
Du er som en uvidende selvfølgelig fristet til at sige "de her muslimer", men som jeg har nævnt tidligere, har deres opførsel intet med vores religion at gøre, og i koranen bliver der på ingen måder opfordret til den slags.
Jeg håber at du har fået et andet indtryk af muslimer, og fremover ikke nævner dem som muslimer, da det ikke er religionen, men bare nogle mennnesker der opfører sig dårligt og imod det der står i koranen