Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

A&F

mor88 skriver:

Et spørgsmål:

Muslimer skal følge islamsk lov, og ikke dansk lov, da det muslimske menneske i sig selv ikke er et individ, men del af en enhed, er det rigtigt?

hvad er forskellen på danske statsborgere med islamsk tro? Er forskellen hvordan de forskellige muslimer læser koranen, eller er der forskellige slags muslimer?

Jeg fandt f.eks. dette citat fra Hizb ut-Tahrir på wiki. Hvad betyder det? Er det noget som alle muslimer lever og ånder for skal ske, eller er det kun en lille gruppe muslimer der "reagerer med sværdet", imens de flertallet af muslimer "reagerer med tungen"? 

Muslimer skal ledes i hellig krig for Allahs sag. Vi skal have ledere i den muslimske verden, som reagerer med sværdet, før de reagerer med tungen. Rædslen vil fylde Europas hjerter.

Mennesket(muslimen) skal ikke følge menneskeskabte love da Guds ord er lov. Men da muslimer bor i vesten hvor Islam ikke er lov, så er vi opfordret til af Profeten Muhammed (fred være med ham), at respektere det samfund vi er en del af. Og tage del i det. Dog er vi muslimer og skal praktisere det fuldt ud. Hizb ut tahrir er en gruppe muslimer som går ind for et khalifat, altså hvor sharia er lovgivning . Men altså , de har misforstået nogle ting inden for islam tænker jeg. Hvis vi som muslimer ikke deltager i samfundet og er med til at skabe plads til alle, så ville det se sort ud hvis vi lod være og at vi i sidste ende ikke vil kunne praktisere vores tro. Netop derfor skal vi fx stemme ved valg, selvom nogle muslimer er helt imod det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

Isabella_mor

Jeg har INTET imod muslimer.! Men jeg har noget imod de mennesker som kommer fra en muslimsk som render rundt og kræver at vi skal indordne os efter den muslimske kultur i respekt for muslimerne, og hvis vi ikke gør det, er vi racister.! 

Jeg er træt af at der findes så meget berøringsangst omkring hele denne muslimst østlig kultur vs. dansk/kristen vestlig kultur. 

I danmark er størstedelen af befolkningen ikke kristne i den forstand at de dyrker den kristne tro på højde med den måde som muslimerne dyrker islam. men vi lever i et land hvor religionsfriheden er en af de største friheder et land kan give folket.! Ydermere har vi ytringsfriheden, og selvom vi har ytringsfrihed, skal vi bruge den med respekt for det enkelte menneske. Vi skal ikke rende rundt og bruge ytringsfriheden til at svine hinanden til med vores dåelige sider. Jeg er træt af at høre sætninger som "danskerne er nogle svin, de kan ikke lide mig fordi jeg er muslim" han burde i stedet tænke "danskerne kan ikke lide mig fordi jeg opfører mig som et svin, jeg burde i stedet opføre mig som en rigtig muslim" og dansken burde stoppe med st tænke " fucking muslim, de er her bare for at stjæle vores penge, vores uddannelser, vores lejligheder, vores jul, vores julehjælp og udslætte vores kultur" han burde i stedet tænke " hvor er det fedt at bo i et land hvor der bliver gjort noget ud af at være immødekommende over for det enkelte menneskes behov uanset religion, hvor er det fedt hvis muslimerne også vil tage en af vores stolte traditioner til sig og begynde at fejre jul med sine børn og børnebørn, det er da bare et bevis på at muslimerne i Danmark gerne vil integreres og være med i det samfund vi har skabt og være med til at udvikle og være der for den danske kultur" hvorfor skulle vores kultur blive forringet af at der er en gruppe muslimer som gerne vil modtage julehjælp så de kan holde jul. Vi danskere holder jo ikke jul udfra den kristne tradition, vi holder jul ud fra en dansk tradition, jaja det kan da godt være at julen stammer fra den kristne tro og jesu fødsel og helleduseda. Men en stor procentdel ad danskerne er bare ikke kristne, incl mig selv. Jeg går kun i kirke hvis jeg skal til barnedåb, konfirmation, bryllup og begravelse. Jeg går ikke engang i kirke i julen. Og sådan tror jeg de fleste har det.! 

Hvis de muslimske kvinder vil bære tørklæde, så skal de da have lov til det. Hvorfor skal vi lige pludselig begynde at tage det fra dem. Vi skriver altså 2013. Vis lidt solidaritet og medmenneskelighed. Vi gider da ikke at have love der skal diktere hvordan folk skal klæde sig bare fordi der er en procentdel af de kvinder som bærer tørklædet, bliver tvunget til det.! Hvis størstedelen af kvinderne bærer tørklædet af egen fri vilje, så respekter det. Tænk hvis der kom en lov der hed at folk ikke måtte blive/være fede. Fedme er en større belastning for samfundet end muslimerne nogensinde vil blive. Og fedme kosger dyrt.! Det er lige så diskriminerende. 

Hvis danmark skal leve op til at være et moderne land, med plads til at omfavne hvert enkelt individ, så lad dog folk have deres religion for sig selv. De diktere jo ikke noget eller går rundt og ber danskerne om at blive muslimer. lige bortset fra hizb-ut tahrir, det er tosset. Og tosser findes også i kristendommen, så skal vi ikke bare finde den gode stemning og lade være med at være så skide bange for muslimerne.! De har trodsalt boet her i så mange år nu at vi snart må indse at de altså er kommet for at blive. Se på det som lidt kryderi.! 

Anmeld

7. november 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Jeg har ikke noget i mod kvindelige muslimer men jeg bryder mig ikke om muslimske mænd mellen 19-30år og det har de nu selv ødelagt

Fx. Mig og kæresten har lige været til køns scanning og så sætter vi os og får noget at spise for at fejre vi venter en sund og rask pige.
Da vi er halt færdige med at spise kommer der en ung muslimsk mand ind (22-25)år vil jeg tro og sætter sig lige op af os lidt træls når der så er pladser over alt ville det osse have været vis det var en dansker men så kommer der så 2 unge muslimske mænd mere ind og kort efter 2mere så er der så 5 og de er meget højrøstede så vi skynder os at spise færdig og jeg skal så lige hurtig ud at tisse inden vi går vider.
Da jeg så kommer ud står min kæreste ude forand toriletdøren da den ene muslim siger rigtig provokerene til ham lige da jeg er gået skal jeg pisse dig i hovedet min kæreste indnurere ham self men det viser sig så at den ene muslim skynder sig at gå efter mig ud til torilettet (havde ikke set det var nået at gå ind og låse døren) han går kun lige der ud og så kommer han tilbage igen så min kæreste skynder sig ud for at se til mig og det var så der idioten kom med sin latterlige kommentar. Og det er bare rigtig ubehaligt så jeg er dirakte bange for dem
Og det er ikke første gang vi prøver det og sjovt nok er det aldrig sket for os med en flok unge danskere......

Anmeld

7. november 2013

A&F

anna111 skriver:

Jeg har ikke noget i mod kvindelige muslimer men jeg bryder mig ikke om muslimske mænd mellen 19-30år og det har de nu selv ødelagt

Fx. Mig og kæresten har lige været til køns scanning og så sætter vi os og får noget at spise for at fejre vi venter en sund og rask pige.
Da vi er halt færdige med at spise kommer der en ung muslimsk mand ind (22-25)år vil jeg tro og sætter sig lige op af os lidt træls når der så er pladser over alt ville det osse have været vis det var en dansker men så kommer der så 2 unge muslimske mænd mere ind og kort efter 2mere så er der så 5 og de er meget højrøstede så vi skynder os at spise færdig og jeg skal så lige hurtig ud at tisse inden vi går vider.
Da jeg så kommer ud står min kæreste ude forand toriletdøren da den ene muslim siger rigtig provokerene til ham lige da jeg er gået skal jeg pisse dig i hovedet min kæreste indnurere ham self men det viser sig så at den ene muslim skynder sig at gå efter mig ud til torilettet (havde ikke set det var nået at gå ind og låse døren) han går kun lige der ud og så kommer han tilbage igen så min kæreste skynder sig ud for at se til mig og det var så der idioten kom med sin latterlige kommentar. Og det er bare rigtig ubehaligt så jeg er dirakte bange for dem
Og det er ikke første gang vi prøver det og sjovt nok er det aldrig sket for os med en flok unge danskere......

Sagde han at han var muslim? Kunne han ikke væren en kristen med anden etnisk baggrund eller ateist? Behøver hans tro betyde noget for hans handling? Jeg er enig i at den opførsel er så lav som det overhovedet kan være. Virkelig dum opførsel. Men at skære alle muslimske mænd mellem 19-30 over en kam er stødende. Min mand er 27 og mange andre unge jeg kender til og har kendt som opføre sig ganske fredeligt kan måske ikke ændre dit syn lidt? Ofte tænker jeg om dem som virkelig er et problem for os mennesker, der forsøger at få en normal hverdag til at fungere, at de enten er syge og har brug for hjælp, eller at de har mange barrierer de bokser méd . Så jeg har ondt af dem som individer uanset race eller religion. Det er ligegyldigt i denne sammmehæng. Hvilken religion acceptere sådan en opførsel? Så døm ikke udfra det at være muslim. Men mennesket bag handlingen. Og tillykke med den lille pige

Anmeld

7. november 2013

mor88

Matin3 skriver:

Hmm hvor har du dog læst det ? islam er altså ikk en slags sekt . Selvfølgelig er muslimer individer som skal opføre sig ordentlig og behandle andre godt, det er det der står i koranen, alt andet er ren og skær vrøvl som folk finder på 

f.sva. Det der citat, så er det helt ude i hampen. Det er absolut ikk det der står i koranen, men desværre er der nogen der tolker koranen til deres egen fordel. 

Det du skal tage med herfra er, at islam er en fredelig og meget ren religion, som på ingen måder opfordre til krig eller noget som helst. det der blot står er, at man skal kæmpe mod den som forsøger at dræbe en, altså man skal forsvare sig selv . Tror desværre at det er det, som nogen bruger som argument til deres opførsel . 

Det er nok der frygten kommer ind, for mit vedkommende. Jeg er ikke bange for de muslimer som jeg omgås, jeg er ikke bange for de muslimer jeg møder i bilka, på gaden, i skolen, på vejene el. andet. De er vældig flinke mennesker, og jeg synes ofte de er flinkere end de etniske danskere kan være. F.eks. skal der til tider ikke meget til, før man får sendt rullende øjne fra en etnisk dansker, da jeg har en 2 årig pige, der er meget selvstændig og ved hvad hun vil   Et eksempel, for nogle dage tilbage stod jeg og datteren og ventede på det blev grønt lys så vi kunne komme over vejen. Der stod en mand ved siden af os, som jeg 99% vil sige var muslim(uden at vide det, kun ud fra beklædning/udseende) og imens min datter skreg og råbte, fik jeg kun rolige, smilende blikke fra ham. Jeg har prøvet det samme med en etnisk dansker, hvor vedkommende kiggede ondt på os og syntes at være irriteret over lyden af et skrigende barn. Muslimsk tro lærer måske at man skal være overbærende, flink? Næstekærlighed? 

Det jeg har en frygt for er dem der, som du hentyder til, har misforstået noget vedr. islam, og udøver vold imod dem der ikke tror det samme.

Jeg tænkte ikke på, at islam er en sekt, men når nu alle muslimer ikke tyder koranen på samme måde, tænkte jeg at det måske var fordi der var forskellige slags muslimer. Altså ligesom der er forskellige slags kristne. Der er kirken, babtistkirken, frikirken osv.

Anmeld

7. november 2013

Matin3

mor88 skriver:

Det er nok der frygten kommer ind, for mit vedkommende. Jeg er ikke bange for de muslimer som jeg omgås, jeg er ikke bange for de muslimer jeg møder i bilka, på gaden, i skolen, på vejene el. andet. De er vældig flinke mennesker, og jeg synes ofte de er flinkere end de etniske danskere kan være. F.eks. skal der til tider ikke meget til, før man får sendt rullende øjne fra en etnisk dansker, da jeg har en 2 årig pige, der er meget selvstændig og ved hvad hun vil   Et eksempel, for nogle dage tilbage stod jeg og datteren og ventede på det blev grønt lys så vi kunne komme over vejen. Der stod en mand ved siden af os, som jeg 99% vil sige var muslim(uden at vide det, kun ud fra beklædning/udseende) og imens min datter skreg og råbte, fik jeg kun rolige, smilende blikke fra ham. Jeg har prøvet det samme med en etnisk dansker, hvor vedkommende kiggede ondt på os og syntes at være irriteret over lyden af et skrigende barn. Muslimsk tro lærer måske at man skal være overbærende, flink? Næstekærlighed? 

Det jeg har en frygt for er dem der, som du hentyder til, har misforstået noget vedr. islam, og udøver vold imod dem der ikke tror det samme.

Jeg tænkte ikke på, at islam er en sekt, men når nu alle muslimer ikke tyder koranen på samme måde, tænkte jeg at det måske var fordi der var forskellige slags muslimer. Altså ligesom der er forskellige slags kristne. Der er kirken, babtistkirken, frikirken osv.

Det har du ret i, Muslimer er meget tålmodige og overbærende, hvilket vi har lært fra koranen. Af alle de muslimer der findes i verden, er ca 10 % dem du er bange for, hvorfor det kan gøre mig sur, når folk betegner dem som muslimer og dermed ødelægger det for os andre, som er fredelige, flinke mv. Det er simpelthen så irriterende at jeg gang på gang skal høre, at muslimer er sådan og sådan .... Det er som sagt kun en meget lille procentdel der er sådan, og de der er sådan er ikke muslimer i den forstand, at det er ikke det der står i koranen, hvorfor disse mennesker ikke har ret til at ødelægge islams rygte.

Du er som en uvidende selvfølgelig fristet til at sige "de her muslimer", men som jeg har nævnt tidligere, har deres opførsel intet med vores religion at gøre, og i koranen bliver der på ingen måder opfordret til den slags. 

Jeg håber at du har fået et andet indtryk af muslimer, og fremover ikke nævner dem som muslimer, da det ikke er religionen, men bare nogle mennnesker der opfører sig dårligt og imod det der står i koranen 

Anmeld

7. november 2013

mor88

Matin3 skriver:

Det har du ret i, Muslimer er meget tålmodige og overbærende, hvilket vi har lært fra koranen. Af alle de muslimer der findes i verden, er ca 10 % dem du er bange for, hvorfor det kan gøre mig sur, når folk betegner dem som muslimer og dermed ødelægger det for os andre, som er fredelige, flinke mv. Det er simpelthen så irriterende at jeg gang på gang skal høre, at muslimer er sådan og sådan .... Det er som sagt kun en meget lille procentdel der er sådan, og de der er sådan er ikke muslimer i den forstand, at det er ikke det der står i koranen, hvorfor disse mennesker ikke har ret til at ødelægge islams rygte.

Du er som en uvidende selvfølgelig fristet til at sige "de her muslimer", men som jeg har nævnt tidligere, har deres opførsel intet med vores religion at gøre, og i koranen bliver der på ingen måder opfordret til den slags. 

Jeg håber at du har fået et andet indtryk af muslimer, og fremover ikke nævner dem som muslimer, da det ikke er religionen, men bare nogle mennnesker der opfører sig dårligt og imod det der står i koranen 

Mange tak for nogle gode svar 

Må du have en god dag, og må vores børn vokse op side om side og lære at elske hveranden uden frygt og uden fordomme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.