Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

Kløver

Ja jeg er meget delt

Jeg har intet imod muslimer eller tørklædet, jeg har noget imod den burka(tror jeg det hedder) hvor man er 100% dækket på nær et lille "gitter" for øjnene. Bryder mig ikke om ikke at kunne se en anden person.
Det jeg kan blive stødt over er de muslimer, som vil have en masse hensyn, dette ser man ikke i mange andre religioner, bla her hvor jeg bor er der mange religioner og de lever i fred og ro, de eneste der har været problemer med, har desværre været muslimer men det er jo langt fra alle muslimer der er sådan, det gør bare noget i en når det er folk fra samme gruppe, der konstant vil have noget lavet om

Amerikaniseringen synes jeg er som man vælger den, vi holder ikke valentine, og indtil videre ikke Halloween og synes det er fjollet. Græskarerne synes jeg er hyggelige og det stammer faktisk tilbage fra Norden/Danmark, hvor man dengang lavede roelygter

Synes vi har meget dansk tilbage og alle danskere skal jo være med til at gøre Danmark dansk og til det Danmark vi ønsker at leve i, for mit vedkommende hvor der er plads til alle, hvor man på tværs af kulturer og religioner kunne være sammen, og ikke gå op i leverpostej, og tørklæder
Hvor der er plads til de kvinder som ønsker at bære tørklæde, og plads til at der fælles kan laves mad hvor der er noget for alke uden nogen behøver feks at undvære. Hvor vi alle kan have et fredeligt Danmark hvor folk generelt tager ansvar, deltager i et fællesskab. Om at gøre Danmark trygt for alle vores børn, og der er job om man hedder vatjavosky, Hansen eller Abdullah. Så længe man kan dansk de. Gælder jo også begge veje da jeg netop har oplevet racisme eller beskyldninger om racisme blot fordi jeg sagde noget og vedkommende feks var muslim. Og lige så ubehagelig den er for muslimer, lige så ubehagelig er den, den anden vej

Men dansheden er i mange ting hvis man vil se det, og alt det gode ved Danmark

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

modesty

mor88 skriver:

Hvorfor ser du intet galt i r4bia?  Er det ikke det, at alle andre jo kan dø, fordi det skal være muslimerne, der ejer verden? Eller er jeg forkert på dem? Var det ikke den ekstreme muslimske tro der gjorde, at flere mennesker, der ikke havde gjort noget forkert, blev skudt i et butikscenter for nylig? Hvis du vil være så venlig at forklare mig, hvorfor der ikke er noget at frygte, så vil jeg være dig evig taknemlig 

Jeg frygter også amerikaniseringen. Jeg synes det er langt ude med alt det pjat der kommet derovrefra, men vi er så heller ilke dem der holder valentines, halloween osv.

Når man ser på religion i store træk, så ligner den kristne tro og den muslimske tro meget hinanden, altså der står meget af det samme i koranen og i bibelen, men troene er så Blevet tolket på hver deres måde. Hvorfor har muslimerne et behov for at udrydde de kristne, når de kristne ikke har et behov for at udrydde muslimerne? Amerikanerne har helt klart et mål at udrydde dem, der ikke passer ind i deres tankegang, det er så ikke kun muslimer, men mange forskellige mennesker. Vi kan dog ikke måle os med amerika.. 

Der er meget at frygte, og det er ikke kun muslimerne. Det er også Amerikanerne, nordkorea, alle der er i besiddelse af en atombombe, alle med et had imod andre mennesker. 

Jeg prøver altid at se det bedste i mennesker, og dømmer ikke på forhånd. Jeg har muslimske venner både i danmark men også i arabiske lande, og de er alle flinke mennesker.. Det er helheden, altså det der i mine øjne er ondskab, der skræmmer mig. 

Kan vi ikke måle os med Amerika? Hvorfor er vi så med i deres krige?

Anmeld

31. oktober 2013

Faith

MilleMus1988 skriver:

braaaa plader

Vældigt konstruktivt og modent.

Anmeld

31. oktober 2013

lineog4

Forresten en af mine kæpheste jeg gad godt man i debatten ikke satte danskere mod muslimer, for muslimer er ikke en nationalitet men en religiøs overbevisning og dansker er ikke en religiøs overbevisning men en nationalitet - det er hvad der står i dit pas og som dansker har man ret til at tro på hvad man vil.

Derudover mener jeg målet må være vi møder hinanden som et individ (jo med en rygsæk men den er jo for mange også neget individuel og ja i rygsækken er måske en tro, en forhistorie i et andet land osv men der er mangt og meget mere). Når jeg møder børn i skolen glemmer jeg ofte at der skulle være en forskel på Hassan og Bo, jeg skal jo nok huske det i forhold til noget sprogligt, men der er det altså ligegyldigt om det er Hassan fra Tyrkiet eller Bragi fra Island, jeg skal også forholde mig til deres virkelighed og selvsagt giver det at Hassans forældre kommer fra Tyrkiet noget jeg skal medtænke, men det gør det altså også at Bos kommer fra indre Nørrebro og nu er flyttet til provinsen. Eller at Pias mor er fra Hellerup eller.... Vi er unikke individer alle sammen og kunne vi have fokus på det og ikke mindst på at alle skal behandles godt og overholde de sociale og nationale spilleregler uafhængig af navn, kultur osv så behøvede vi slet ikke diskutere tørklæder. 

og det er rigtigt integration er for nogen blevet lig assimilation,men det sjove er bare ingen rigtig kan definere hvad man skal assimileres ind i for selvom vi har rødbedefarvede pas og hedder Jensen til efternavn så er vi forskellige - bare læs debatter om børneopdragelse, om hvordan man fejrer jul, hvordan man laver en brun sauce eller hvad det kan være... 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

modesty skriver:

Kan vi ikke måle os med Amerika? Hvorfor er vi så med i deres krige?

Ja, det forstår jeg så ikke, og jeg støtter ikke op om at danmark er med Amerika. Jeg har set begge sider af krigen, og har f.eks. mødt muslimer der skulle i krig imod Amerika. De var rædselsslagne, og helt overbevidste om at de skulle dø. Deres erfaring med krigen var, at Amerikanerne skulle dræbe så mange som muligt.

Jeg støtter slet ikke op om krig overhovedet, og jeg tror på at alle problemer kan løses ved at man snakker fornuftigt sammen, og tager hensigt for den anden person/dem der har en anden holdning.

Danmark er så langt fra Amerkia på så mange punkter at jeg ikke synes at vi kan måle os med dem. Der tænker jeg f.eks. politisk og på det danske velfærdssystem. Amerikanerne betaler mindre i skat, men de får derimod ingen personlige goder ud af de.

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Bettina90 skriver:

Jamen vi kan da hurtigt blive enige om at nogle mennesker er svin  Men tror ikke det har noget at gøre med om man kommer fra Danmark eller Palæstina.

Men tror stadig jeg er lidt usikker på hvad du vil med det her, men håber da i hvert fald du har fået det bedre så 

Ville blot ytre nogle tanker. Og dem der ville læse det er velkommen, dem, der ikke vil kan lade være. Dem der vil spørge kan skrive, dem der intet positivt har, at skrive kan lade være

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

mor88 skriver:

Nøj hvor er det langt ude! Godt at han blev anholdt! Føj for en klam

mand...

Men det er altså ikke alle danskere der går rundt med en lyst til at gøre det samme som den mand 

jeg har stor respekt for, at i er så pligtopfyldende/har så stor respekt for troen, at i kan gå med tørklæde når det er 30-35 grader  Jeg ville dø af væskemangel så meget ville jeg svede   Og når jeg så har været sydpå og har set de muslimske kvinder der, der er iklædt den sorte, heldækkende svømmedragt med hætte(jeg ved ikke hvad den kaldes), tænker jeg barn HOLD da op, du må være et fantastisk menneske   Jeg synes derimod det er uretfærdigt for kvinden, at manden kan ligge nøgen ved siden af hende, hvis han har lyst, men det er jo en del af troen 

Haha jeg fik griner på der . En mand skal også tildækkes( ikke med tørklæde og kjole). Så det er træls når de ikke efterkommer det, men har så travlt med at deres dame skal. 

Nej selvfølgelig ikke alle danskere!. Men det her kom bare så tæt på, min veninde, hvis du forstår? 

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

mor88 skriver:

Hvorfor ser du intet galt i r4bia?  Er det ikke det, at alle andre jo kan dø, fordi det skal være muslimerne, der ejer verden? Eller er jeg forkert på dem? Var det ikke den ekstreme muslimske tro der gjorde, at flere mennesker, der ikke havde gjort noget forkert, blev skudt i et butikscenter for nylig? Hvis du vil være så venlig at forklare mig, hvorfor der ikke er noget at frygte, så vil jeg være dig evig taknemlig 

Jeg frygter også amerikaniseringen. Jeg synes det er langt ude med alt det pjat der kommet derovrefra, men vi er så heller ilke dem der holder valentines, halloween osv.

Når man ser på religion i store træk, så ligner den kristne tro og den muslimske tro meget hinanden, altså der står meget af det samme i koranen og i bibelen, men troene er så Blevet tolket på hver deres måde. Hvorfor har muslimerne et behov for at udrydde de kristne, når de kristne ikke har et behov for at udrydde muslimerne? Amerikanerne har helt klart et mål at udrydde dem, der ikke passer ind i deres tankegang, det er så ikke kun muslimer, men mange forskellige mennesker. Vi kan dog ikke måle os med amerika.. 

Der er meget at frygte, og det er ikke kun muslimerne. Det er også Amerikanerne, nordkorea, alle der er i besiddelse af en atombombe, alle med et had imod andre mennesker. 

Jeg prøver altid at se det bedste i mennesker, og dømmer ikke på forhånd. Jeg har muslimske venner både i danmark men også i arabiske lande, og de er alle flinke mennesker.. Det er helheden, altså det der i mine øjne er ondskab, der skræmmer mig. 

Mht R4abia, det er der Morsi tilhængerene samlede sig på gaden. Gaden hedder R4abia aladawie tror jeg. Derfor tallet 4. Det er et symbol på massakren der fandt sted mod Morsi tilhængerne i Egypten.  Det muslimske broderskab. Det andet der med at nogle muslimer vil dræbe ikke muslimer osv, de er efter min mening langt fra pædagogisk rækkevide.

Muslimer blev i sin tid dræbt af kristne og jøder, og Profeten fik accept til at forsvare sig og forsvare muslimerne hvortil Allah nedsendte ham koranvers, som til den grad i dag desværre bliver misbrugt. Jeg er af den tro at lade Allah / Gud om tingene. 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

A&F skriver:

Haha jeg fik griner på der . En mand skal også tildækkes( ikke med tørklæde og kjole). Så det er træls når de ikke efterkommer det, men har så travlt med at deres dame skal. 

Nej selvfølgelig ikke alle danskere!. Men det her kom bare så tæt på, min veninde, hvis du forstår? 

Ok, jeg kunne hellere ikke helt forstå hvordan det gik op i en højere enhed at hun var 90% tildækket og han var 0% tildækket, men hvis der er love omkring det At han også skal dække sig til, så forstår jeg det bedre og han har også gjort noget han ikke skulle så, eller i hvert fald ikke respekteret at hans kone lå der helt tildækket.

Men uanset om man er kvinde eller mand, så kan man jo se det fornuftige i at kvinder er mere tiltrækkende end mænd, altså misforstå mig ikke, jeg mener bare med kvindens elegance, kropsform, renlighed osv, er hun en mere flot person end manden med hans ofte meget hårfyldte krop og svedlugt  Så jeg kan godt forstå at man som kvinde skal dække sig til, for at respektere sin krop og for at gemme den til den, der kan få oprigtig glæde af den. Selv om jeg ikke går med tørklæde, kan jeg ikke lide at gå udfordrende klædt. Jeg viser aldrig kavalergang og går ikke i korte kjoler fordi jeg har ikke lyst til at alle mennesker skal nyde godt af min krop. Den er forbeholdt min eneste ene 

og ja, jeg kan godt forstå at du bærer nag over dette,  når det er kommet dig så tæt ind på livet. Det er din veninde og det kunne lige så godt have været dig. Uanset hvad, så findes der altid mennesker, der vil gøre andre ondt, og da synes jeg bare det er godt at vihar et dansk retssystem, der kan give sådanne mennesker en lærestreg. Hvorvidt straffen ofte er for mild, det kan selvfølgelig diskuteres.

Jeg håber ikke at din veninde er mærket af oplevelsen, jeg håber at hun kan komme videre og stadig kan bære sit tørklæde med løftet hoved og rank ryg 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

A&F skriver:

Mht R4abia, det er der Morsi tilhængerene samlede sig på gaden. Gaden hedder R4abia aladawie tror jeg. Derfor tallet 4. Det er et symbol på massakren der fandt sted mod Morsi tilhængerne i Egypten.  Det muslimske broderskab. Det andet der med at nogle muslimer vil dræbe ikke muslimer osv, de er efter min mening langt fra pædagogisk rækkevide.

Muslimer blev i sin tid dræbt af kristne og jøder, og Profeten fik accept til at forsvare sig og forsvare muslimerne hvortil Allah nedsendte ham koranvers, som til den grad i dag desværre bliver misbrugt. Jeg er af den tro at lade Allah / Gud om tingene. 

Hvorfor kan alle muslimer ikke være ligesom dig 

Tak for forklaringen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.