Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2013

A&F

Faith skriver:

Hun skriver da intet stødende om danskere. I hvert fald ikke som jeg læser det.

Det er da et faktum at mange danskere ser det som kvindeundertrykkende at muslimer bærer tørklæder (det er der lavet undersøgelser om). Som ts skriver så er det et valg den enkelte muslimske kvinde tager. Du ser også muslimske kvinder uden tørklæder.

Og har vi ikke som danskere en tendens til at skære alle muslimer over en kam? Og råbe bål og brand når en muslim begår kriminalitet. Hvad med alle danskerne der begår kriminalitet?

Synes ts tager nogle problemstillinger op som er meget vigtige og oppe i tiden.

Tusind tak ven. Det er nemlig problemer, som bevirker til at jeg og mange andre ofte føler vi skal passe på . Det er så hårdt psykisk .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2013

mor88

A&F skriver:

Tak for dit svar og at du deler dine tanker. For mit vedkommende er det min sidste frygt at det skulle ske. Og jeg ser intet galt i R4bia, tværtimod. Men det kræver også at man forstår alt det som foregår men det er en anden debat. Jeg er tværtimod mere bange for den amerikanisering vi lever under. Halloween, Valentines day, krig mm. Altså hvilke værdier har Danmark snart tilbage? Min frygt for amerikanisering er langt større end islamisering.

Hvorfor ser du intet galt i r4bia?  Er det ikke det, at alle andre jo kan dø, fordi det skal være muslimerne, der ejer verden? Eller er jeg forkert på dem? Var det ikke den ekstreme muslimske tro der gjorde, at flere mennesker, der ikke havde gjort noget forkert, blev skudt i et butikscenter for nylig? Hvis du vil være så venlig at forklare mig, hvorfor der ikke er noget at frygte, så vil jeg være dig evig taknemlig 

Jeg frygter også amerikaniseringen. Jeg synes det er langt ude med alt det pjat der kommet derovrefra, men vi er så heller ilke dem der holder valentines, halloween osv.

Når man ser på religion i store træk, så ligner den kristne tro og den muslimske tro meget hinanden, altså der står meget af det samme i koranen og i bibelen, men troene er så Blevet tolket på hver deres måde. Hvorfor har muslimerne et behov for at udrydde de kristne, når de kristne ikke har et behov for at udrydde muslimerne? Amerikanerne har helt klart et mål at udrydde dem, der ikke passer ind i deres tankegang, det er så ikke kun muslimer, men mange forskellige mennesker. Vi kan dog ikke måle os med amerika.. 

Der er meget at frygte, og det er ikke kun muslimerne. Det er også Amerikanerne, nordkorea, alle der er i besiddelse af en atombombe, alle med et had imod andre mennesker. 

Jeg prøver altid at se det bedste i mennesker, og dømmer ikke på forhånd. Jeg har muslimske venner både i danmark men også i arabiske lande, og de er alle flinke mennesker.. Det er helheden, altså det der i mine øjne er ondskab, der skræmmer mig. 

Anmeld

31. oktober 2013

Bettina90

Faith skriver:

Hun skriver da intet stødende om danskere. I hvert fald ikke som jeg læser det.

Det er da et faktum at mange danskere ser det som kvindeundertrykkende at muslimer bærer tørklæder (det er der lavet undersøgelser om). Som ts skriver så er det et valg den enkelte muslimske kvinde tager. Du ser også muslimske kvinder uden tørklæder.

Og har vi ikke som danskere en tendens til at skære alle muslimer over en kam? Og råbe bål og brand når en muslim begår kriminalitet. Hvad med alle danskerne der begår kriminalitet?

Synes ts tager nogle problemstillinger op som er meget vigtige og oppe i tiden.

Synes bare man skal passe på med at generalisere 

Du skriver også selv "Og har vi ikke som danskere en tendens til at skære alle muslimer over en kam?" - det synes jeg er forkert at sige. Muligvis er der mange som råber højt som har det sådan, men er jo bestemt ikke alle. Kender da flere som er forstående og accepterende overfor muslimer end omvendt? 

Synes bare det er ærgerligt når man vælger kun at se det negative  Synes TS skulle fokusere på alle dem som acceptere hendes valg, og så glemme alle dem som er negative overfor det 

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

modesty skriver:

Jeg forstår godt dine tanker.

Jeg synes at Yahya Hassans historie er vigtig, på samme måde som Kim Leines historie er vigtig, og at det er vigtigt at sager som Brønderslev og Tønder ser dagens lys. Så lige med det konkrete eksempel synes jeg egentlig ikke at der bliver skelnet.

Men jeg går også ind for individets frie valg, og det indebærer også retten til at bære tørklæde, ligeså vel som det indebærer retten til at være Jehovas Vidne og stemme dørklokker, og være Hare Krishna og chante sange på Strøget.

Vi skal alle have lov til at være her, og det at en person vælger anderledes end jeg, er jo ingen trussel mod mig. På samme måde som det ikke er en trussel mod nogen hvis jeg vælger at gå i lårkort og stilletter.

Jeg er imod alle mennesker der går ind for at begrænse det frie valg og ytringsfriheden - uanset etnisk herkomst og religion.

Jeg har andre tanker omkring Yahya Hassan. Jeg mener , at han har oplevet et enormt svigt både hjemme og ude. Men vi skal have helhedssynet med ind og høre om de andre vinkler i sagen også. Jeg synes det er fint at han står frem tværtimod. Det jeg mener er, at jeg synes det er forkert at inddrage islam i dette, og at man er en helt hvis man kan bryde islam, hvorimod det er utrolig flot af ham at han kan sætte fokus på omsorgsvigt og vise, hvordan han bearbejder det med sine digte.

Anmeld

31. oktober 2013

lineog4

Uha os og dem gør mig altid bange, om det er kristne danskere der taler om sådan er muslimske danskere eller muslimske danskere der siger sådan tænker alle kristne danskere, hvad med om vi gik i dialog frem for at pege fingre - åh jo jeg læser også dit indlæg som et bud på hvordan vi kan generalisere og pege fingre af hinanden.

jeg er hverken bange for kristne, muslimer, hinduer, ateister eller.... Jeg tager afstand fra fundamentalisme uafhængig af hvad man er fundamental omkring, da der i fundementalismen ikke er rum til spørgsmålstegn og kompromiser.

Du skriver om fordomme om tørklæder - jeg har absolut ikke andre fordomme end der ødelægger håret. Men jeg har set piger der ikke kan deltage i lejrskoler og andre aktiviteter som nu en gang er en del af feks skolen, og gør de føler sig gjort til minoritet ikke af omgivelserne men af deres familier, og jeg kan fortælle de kære elever så og så meget, det er stadig møg ærgerligt at Fatima ikke kom med på den tur der bandt klassen sammen. 

Jeg møder muslimske og kristne unge mennesker som i den grad tror de er dybt forskellige og dårlig kender deres egen religion og kan blive så gal på mig når jeg forklarer kristendom og islam har samme stamfader, eller deres store chok når jeg fortæller jøder også er omskåret. Vi har en tendens til at sætte fokus på forskelle og ikke på ligheder og på hvad vi kan give hinanden og synes egentlig du er i gang med det samme og det er øv for det er ikke konstruktivt.

Jeg møder også børn af både dansk etnisk baggrund og ikke dansk etnisk som har det skidt - og jeg har faktisk den modsatte erfaring af din, jeg synes man i højt grad slår ned på de dansk etniske mens man med de ikke dansk etniske slår det hen som kulturforskelle og de skam også have lov - linen er meget længere for hvad de kan tillade sig i familierne - omvendt racisme og det er det jeg ser der nu kommer fokus på med feks. yahhia hassan selvom hans fokus var på sine forældre. Det at vi har fokus på der er noget der hedder posttraumatisk stress i 2. Led der kan ramme børn af flygtninge og vi som samfund skal yde en hjælp. Osv osv osv 

line

Anmeld

31. oktober 2013

MorTil4<3

A&F skriver:

Jeg har behov for lufte nogle tanker lidt. Tanker omkring det samfund jeg er en del af. Et samfund som i dag nærmest lever af at køre hetz mod muslimer. Den ene undersøgelse efter den anden, og den ene hyldest til den anden. Ahmad Akkari som pludselig er blevet en helt i det danske samfund fordi han ser livet med nye øjne, og den unge palæstinænsiske digter Yahya Hassan, som får en kæmpe modtagelse af det danske samfund. Og ja han har da også haft en sørgelig barndom, ifølge hans udsagn. Og jeg kan da også nikke genkendende til det han nævner, da jeg har set meget af det han fortæller om hos danskere med anden etnisk baggrund, men dette eksisterer også i etniske danske hjem. Tabuer skal brydes! Etniske danske eller med anden etnisk baggrund. Men selvfølgelig , igen igen. Det er det anderledes som forarger. Og så det med, hvorvidt etniske danskere vil have os som svigerbørn, og hvor mange som egentlig helst så sig fri fra kvinder med tørklæde på i det offentlige. Alle de fordomme om at vi med tørklæde er undertrykte hvor Søster Maria med tørklæde og som er nonne, bliver betragtet som religøs kristen , og søster Fatima med tørklæde bliver betragtet som undertrykt . Jeg og mange andre er tilhænger af det frie valg til at bære tørklædet og værne om sin dyd. Ingen skal påduttes noget det ikke vil. Men ironisk nok, føler jeg mig undertrykt af det danske samfund . Skulle det forbydes hvilket det ikke gør, da grundloven vægter højt , så er jeg tvunget til at leve indendøre. Ikke kunne færdiggøre mit sidste år på udd, ikke få et arbejde, ikke hygge offentligt med familie og venner. Jeg har indset at jeg måske aldrig bliver accepteret af det danske samfund før jeg assimilere mig helt. Men gør jeg det, mister jeg mig selv, og mit selv vægter jeg højere. Jeg vil ikke være et offer for undertrykkelse i Danmark. For jeg er den jeg er. En muslimsk kvinde med tørklæde, og som vil gøre sit for at blive et godt eksempel på, at man godt kan være troende muslim og deltage i det danske samfund. Tak fordi du læste med.

braaaa plader

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

Synes bare man skal passe på med at generalisere 

Du skriver også selv "Og har vi ikke som danskere en tendens til at skære alle muslimer over en kam?" - det synes jeg er forkert at sige. Muligvis er der mange som råber højt som har det sådan, men er jo bestemt ikke alle. Kender da flere som er forstående og accepterende overfor muslimer end omvendt? 

Synes bare det er ærgerligt når man vælger kun at se det negative  Synes TS skulle fokusere på alle dem som acceptere hendes valg, og så glemme alle dem som er negative overfor det 

I prncippet er jeg enig. Har levet med det længe, og har jo vænnet mig til det. Men lige her på der sidste, hvor det som virkelig fik det til at kulminere, var da min veninde som er mor til 2 fik revet sit tørklæde af og fik et slag. Hun var ikke det første offer, men blev måske det sidste, da manden blev anholdt. Og så så man de undersøgelser der var, hvor min måde at lette den påvirkning det har på mig, er at skrive. Så får jeg det bedre . Og ja da, etniske danskere er generelt imødekommende , men det er ikke dem som skænker en tanke nu. De er grunden til at jeg jo kan bære tørklæde

Anmeld

31. oktober 2013

A&F

MilleMus1988 skriver:

braaaa plader

Undskyld mig?

Anmeld

31. oktober 2013

Bettina90

A&F skriver:

I prncippet er jeg enig. Har levet med det længe, og har jo vænnet mig til det. Men lige her på der sidste, hvor det som virkelig fik det til at kulminere, var da min veninde som er mor til 2 fik revet sit tørklæde af og fik et slag. Hun var ikke det første offer, men blev måske det sidste, da manden blev anholdt. Og så så man de undersøger der var, hvor min måde at lette den påvirkning det har på mig, er at skrive. Så får jeg det bedre . Og ja da, etniske danskere er generelt imødekommende , men det er ikke dem som skænker en tanke nu. De er grunden til at jeg jo kan bære tørklæde

Jamen vi kan da hurtigt blive enige om at nogle mennesker er svin  Men tror ikke det har noget at gøre med om man kommer fra Danmark eller Palæstina.

Men tror stadig jeg er lidt usikker på hvad du vil med det her, men håber da i hvert fald du har fået det bedre så 

Anmeld

31. oktober 2013

mor88

A&F skriver:

I prncippet er jeg enig. Har levet med det længe, og har jo vænnet mig til det. Men lige her på der sidste, hvor det som virkelig fik det til at kulminere, var da min veninde som er mor til 2 fik revet sit tørklæde af og fik et slag. Hun var ikke det første offer, men blev måske det sidste, da manden blev anholdt. Og så så man de undersøger der var, hvor min måde at lette den påvirkning det har på mig, er at skrive. Så får jeg det bedre . Og ja da, etniske danskere er generelt imødekommende , men det er ikke dem som skænker en tanke nu. De er grunden til at jeg jo kan bære tørklæde

Nøj hvor er det langt ude! Godt at han blev anholdt! Føj for en klam

mand...

Men det er altså ikke alle danskere der går rundt med en lyst til at gøre det samme som den mand 

jeg har stor respekt for, at i er så pligtopfyldende/har så stor respekt for troen, at i kan gå med tørklæde når det er 30-35 grader  Jeg ville dø af væskemangel så meget ville jeg svede   Og når jeg så har været sydpå og har set de muslimske kvinder der, der er iklædt den sorte, heldækkende svømmedragt med hætte(jeg ved ikke hvad den kaldes), tænker jeg barn HOLD da op, du må være et fantastisk menneske   Jeg synes derimod det er uretfærdigt for kvinden, at manden kan ligge nøgen ved siden af hende, hvis han har lyst, men det er jo en del af troen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.