Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

lineog4

A&F skriver:

Hvor jeg har sagt at jeg vil ændre noget? Jeg kom bare med Eks på at hvis jeg skulle og ikke kunne, så ville jeg respekter det. Altså  forstår du? Jeg et klar over at alt det du nævner eksisterer, har tilmed selv gået på en muslimsk friskole. 

Nej forstår egentlig ikke helt. Du skriver tidligere du vil ændre, men kan du ikke vil du respektere du ikke kan. Dog hvis feks tørklædeforbud vil du opgive den rolle du pt har i samfundet og blive inden døre. 

Jeg kan læse du ønsker ændringer, men respekterer hvis de ikke kommer. Men jeg kan jo se alle mulighederne for at være udøvende muslim i DK på lige fod med at være udøvende kristen. 

Jeg kan forstå kampen for en moske, en muslimsk gravplads for der bremses man for at være udøvende og den ændring er jeg helt for og råber gerne højt om retten til at have en moske, et budhistisk tempel Og og og men jeg ser ikke andre steder hvor man begrænses i sin tro i DK. jeg ser nogen der bruger tro ti, at udelukke deres børn fra fx lejrskoler og der stiller jeg spørgsmålstegn ved om det er religionen eller slet og ret noget andet, og vil meget gerne debattere. 

Men nej jeg tror ikke jeg forstår - men vil meget gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

A&F

mor:) skriver:

Så du er statsløs? Muslim er jo ikke en nationalitet men en tro. En tro burde kunne praktiseres samtidig med at man kan være en samfundsborger.
Lige interessespørgsmål:
hvordan vil du have det ved at din datter eller din dreng fik en dansk kæreste?
Du skriver du vil forbyde at din datter overnatter ude? Hvorfor? Hvor i koranen står der at det er forbudt. Jeg er bare nysgerrig.

Læser du mellem linjerne? Jeg skrev når det kommer til stykket så er jeg muslim og ikke dansk mm. Og hvem siger det? En menneskabt regl. Fordi en muslim er enhed i et samfund. Men da det ikke forholder sig sådan i vores tid er man fx dansk muslim. Intet kæresteri som muslim sådan er det om han/hun er muslim eller ej. Og vil ikke tænke på hvis og hvis som du snakkede om mht skrækscenarier. Og sove ude er nævnt i koranen mht at piger og kvinder ikke er ude uden deres far, bror, mand eller nærbeslægtet familiemedlem som kan beskytte pigen/kvinden og varetage hendes behov. Og især mht børn. De er forældres ansvar og ingen andres. Have venner ja, besøge dem ja, og få besøg ja. Men alt det her bliver lært på en børnevenlig og imødekommende måde. Ikke hårdt på hårdt. Min datter er mit ansvar. Jeg vil opdrage hende bedst muligt. Men der er ingen tvang i islam. Og hun skal selv søge "viden" når hun kan og jeg vil være der for hende som mor.'Når hun er voksen er hun ansvarlig for sig selv. Men jeg vil altid være der til at vejlede og hjælpe. Vi vil alle det bedste for os børn. 

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Det er ikke det mit indlæg handler om. Og jeg er ikke i gang med et essay eller phd siden du efterlyser en rød tråd tak. Muslimer er bare omtalt meget i medierne og dem der frafalder bliver modtaget som helte. Det er hvad jeg opLever. Beklager hvis det støder dig, det er ikke min hensigt. Og ligeledes  skal jeg ikke forsvare mig over for dig eller andre der finder mit indlæg upassende? Hvor bliver ytringsfriheden af? 

Ytringsfrihed?? Hvor kom det fra? Du har lagt op til debat, henvendt dig til bl.a. mig - "Kære Danmark" - og jeg spørger til det, jeg ikke forstår. Jeg finder ikke dit indlæg upassende, men forstår det ikke - og spørger dig til meningen. 

Jeg vil frygteligt gerne forstå det, jeg ikke kender eller ikke kan se, og derfor er jeg på en debatside. Vil du kun have skuldertræk og skulderklap, eller må man i ytringsfrihedens navn bede dig uddybe, hvad man ikke forstår? 

Anmeld

2. november 2013

A&F

lineog4 skriver:

Nej forstår egentlig ikke helt. Du skriver tidligere du vil ændre, men kan du ikke vil du respektere du ikke kan. Dog hvis feks tørklædeforbud vil du opgive den rolle du pt har i samfundet og blive inden døre. 

Jeg kan læse du ønsker ændringer, men respekterer hvis de ikke kommer. Men jeg kan jo se alle mulighederne for at være udøvende muslim i DK på lige fod med at være udøvende kristen. 

Jeg kan forstå kampen for en moske, en muslimsk gravplads for der bremses man for at være udøvende og den ændring er jeg helt for og råber gerne højt om retten til at have en moske, et budhistisk tempel Og og og men jeg ser ikke andre steder hvor man begrænses i sin tro i DK. jeg ser nogen der bruger tro ti, at udelukke deres børn fra fx lejrskoler og der stiller jeg spørgsmålstegn ved om det er religionen eller slet og ret noget andet, og vil meget gerne debattere. 

Men nej jeg tror ikke jeg forstår - men vil meget gerne

Dette er hvad du henviser til " Og nej, jeg flytter ikke. Jeg vil ændre der hvor ændres kan, og respektere hvis det ikke kan og finde på noget andet." Det her drejer sig om hvis jeg fx mente at muslimske kvinder kunne have brug for et eller andet. Hvad ved jeg ikke. Men hvis det ikke blev positivt modtaget så flytter jeg ikke, men respektere afslaget. Er det forstået nu?? 

Anmeld

2. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Læser du mellem linjerne? Jeg skrev når det kommer til stykket så er jeg muslim og ikke dansk mm. Og hvem siger det? En menneskabt regl. Fordi en muslim er enhed i et samfund. Men da det ikke forholder sig sådan i vores tid er man fx dansk muslim. Intet kæresteri som muslim sådan er det om han/hun er muslim eller ej. Og vil ikke tænke på hvis og hvis som du snakkede om mht skrækscenarier. Og sove ude er nævnt i koranen mht at piger og kvinder ikke er ude uden deres far, bror, mand eller nærbeslægtet familiemedlem som kan beskytte pigen/kvinden og varetage hendes behov. Og især mht børn. De er forældres ansvar og ingen andres. Have venner ja, besøge dem ja, og få besøg ja. Men alt det her bliver lært på en børnevenlig og imødekommende måde. Ikke hårdt på hårdt. Min datter er mit ansvar. Jeg vil opdrage hende bedst muligt. Men der er ingen tvang i islam. Og hun skal selv søge "viden" når hun kan og jeg vil være der for hende som mor.'Når hun er voksen er hun ansvarlig for sig selv. Men jeg vil altid være der til at vejlede og hjælpe. Vi vil alle det bedste for os børn. 

Jeg har ikke nævnt noget omkring skrækscenarier?
Så du brokker dig over at man ikke vil have en dansk svigerdatter men fortæller samtidig at det ikke er en mulighed?
Jeg kan jo ikke forstå hvordan man skal kunne finde en mand man skal være sammen med resten af livet uden at få lov til at være kærester først?
Mine forældre er muslimer, min søster er moderat muslim og jeg er ateist. Jeg kender til mange muslimer og hvad troen indebærer, men mange ting mener jeg helt bestemt er op til hvordan den enkelte tolker koranen og endnu flere ting er kulturbestemte.

Anmeld

2. november 2013

A&F

Mor og meget mere skriver:

Ytringsfrihed?? Hvor kom det fra? Du har lagt op til debat, henvendt dig til bl.a. mig - "Kære Danmark" - og jeg spørger til det, jeg ikke forstår. Jeg finder ikke dit indlæg upassende, men forstår det ikke - og spørger dig til meningen. 

Jeg vil frygteligt gerne forstå det, jeg ikke kender eller ikke kan se, og derfor er jeg på en debatside. Vil du kun have skuldertræk og skulderklap, eller må man i ytringsfrihedens navn bede dig uddybe, hvad man ikke forstår? 

Ja, du søger en tråd i mit indlæg hvor jeg vælger at ytrer min oplevelse, og takker dem som læste med. Så laver du det om til et essay. Meningen må du , hvis du vil finde et sted i debatten. Vil ikke gentage mig selv igen og igen. Det er situationer og oplevelser og undersøgelser som fik mig til at skrive . Lige så vel  som andre lufter deres tanker omkring deres frustationer, glæder mm, irritationer over at muslimer får for mange rettigheder osv.  Længere er den ikke  

Anmeld

2. november 2013

A&F

Så du brokker dig over at man ikke vil have en dansk svigerdatter men fortæller samtidig at det ikke er en mulighed?
Jeg kan jo ikke forstå hvordan man skal kunne finde en mand man skal være sammen med resten af livet uden at få lov til at være kærester først?
Mine forældre er muslimer, min søster er moderat muslim og jeg er ateist. Jeg kender til mange muslimer og hvad troen indebærer, men mange ting mener jeg helt bestemt er op til hvordan den enkelte tolker koranen og endnu flere ting er kulturbestemte.

Det er da en mulighed hvis han er konverteret til islam  . Altså jeg mødte min mand, vi lærte hinanden at kende uden fysisk berøring. Han friede til mig, og vi var forlovet og hyggede som du ville med en kæreste bortset fra at vi ventede med samleje. Og så giftede vi os . Man kan indlede forhold på mange måder også arrangerede, ikke tvang. Men som muslim ved man hvordan man skal bære sig an. 

Anmeld

2. november 2013

A&F

mor:) skriver:

Beklager, det må have været en anden der nævnte det med skrækscenarier

Anmeld

2. november 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Ja, du søger en tråd i mit indlæg hvor jeg vælger at ytrer min oplevelse, og takker dem som læste med. Så laver du det om til et essay. Meningen må du , hvis du vil finde et sted i debatten. Vil ikke gentage mig selv igen og igen. Det er situationer og oplevelser og undersøgelser som fik mig til at skrive . Lige så vel  som andre lufter deres tanker omkring deres frustationer, glæder mm, irritationer over at muslimer får for mange rettigheder osv.  Længere er den ikke  

Rød tråd = pointe, sammenhæng, mening. Jeg ved ikke, hvorfra du har den ide, at det hører essay-genren til, og jeg synes virkelig, det er ærgerligt, at du ikke vil i debat og forklare dig. Dialog kan skabe forandring og bygge bro- det gør monologen sjældent. 

Anmeld

2. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er da en mulighed hvis han er konverteret til islam  . Altså jeg mødte min mand, vi lærte hinanden at kende uden fysisk berøring. Han friede til mig, og vi var forlovet og hyggede som du ville med en kæreste. Og så giftede vi os . Man kan indlede forhold på mange måder også arrangerede, ikke tvang. Men som muslim ved man hvordan man skal bære sig an. 

Med din første sætning tabte du min sympati. Du vil have lige behandling, respekt for den du er men det gælder ikke den anden vej? Hvorfor synes du overhovedet den undersøgelse så var relevant at nævne hvis du ikke vil byde en dansk mand velkommen?
Men i de her arrangerede/ og ikke arrangeret ægteskaber...når man ses skal en af hankøn fra kvindens familie være deltagende? Jeg er ligeglad med berøring, men det er hele aspektet af at man ikke må være alene jeg ikke forstår? Hvis man er muslimsk kvinde vil man vel heller ikke have sex udenfor ægteskab alligevel, så hvorfor denne kontrol med kvinden men ikke med manden? Manden må jo heller ikke have sex udenfor ægteskabet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.