Kære Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2013

A&F

Patriark skriver:

Amerikanisering? Du er godt klar over, at derer det land i verdenen der har den mest dynamiske og blandede befolkning. Desuden er Halloween en gammel hedensk, skandinavisk tradition, Samhain, så det er ikke så farligt.

Alligevel, Amerika har en stor indflydelse og påvirkning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2013

A&F

Spørgsmålet er så om tørklædet er et frit valg, eller om der følger et absolut fravalg med dette, f.eks. Familie?

"Ingen tvang i islam" er et citat oversat fra koranen . Ingen kan tvinges til noget. Hvad kulturen så gør er bare ærgerligt. Da mange tænker mere på kultur fremfor islam.

Anmeld

2. november 2013

modesty

Patriark skriver:

Spørgsmålet er så om tørklædet er et frit valg, eller om der følger et absolut fravalg med dette, f.eks. Familie?

Du vil heller ikke kunne vide om en kvinde vælger at få silikonepatter for sin egen skyld eller om hun gør det fordi hendes kæreste tvinger hende. Det betyder jo ikke at man skal forbyde silikonepatter, vel.

Anmeld

3. november 2013

A&F

Ofte er omsorgssvigtet jo en direkte konsekvens af forældrenes kultur, i denne sammenhæng islam. Det er ikke et enkeltstående tilfælde!!

Jeg giver aldrig islam skylden for problemer hos muslimer. Det er mennesket der skaber problemer, og især når man glemmer religionen men fokusere på kultur . Kultur er menneskeskabt.

Anmeld

5. november 2013

Matin3

mor88 skriver:

For mit vedkommende generer tørklædene mig ikke. Hvis nogen vil gå med tørklæde, hvad enten vedkommende er muslim, nonne eller andet, så må de gerne det for min skyld.

Det, jeg er bange for vedr. muslimer er deres ønske om at udrydde alle andre end dem selv. Jeg elsker mit barn lige så meget som en muslim elsker sit barn, og mit hjerte græder ved tanken om, at nogen har lyst til at udrydde mit elskede lille barn   Det er en del af den muslimske tro, at muslimerne skal overtage verden, og R4bia skræmmer mig fra vid og sans. 

Hvis vi alle kunne være gode ved hinanden og respektere hverandens valg, så ville det hele være godt.

Mor88 

jeg sys det er dybt fordømmende at sige, at muslimer vil udrydde alle andre end dem selv!! du skal under INGEN omstændigheder feje alle muslimer under en kam!! islam er en af de fredeligste religioner, så jeg sys at du skal pakke dine fordomme væk. Du er velkommen til at mene, at nogle indvandrer er sådan, men du skal ikk nævne islam !! Jeg sys at du skal studere islam lidt nøjere, før du udtaler dig sådan . Du har trods alt et barn som du skal lære tingene på ordentlig vis, i jeg håber virkelig ikk, at du opdrager dit barn med det indtryk, at muslimer vil udrydde andre. du siger netop selv, at du ønsker at vi skal være god ved hinanden, men i samme sætning nævner du, at vi andre vil udrydde jer. Jeg må sige, at jeg er dybt bekymret for min søn, efter at jeg har læst dit indllæg, som skal have en opvækst blandt folk, der tror han vil udrydde dem . 

LAD for gudskyld ISLAM ude af det her pjat. Det er ikke muslimer , men indvandrer !!!!!!!!!!!!!!!! alle muslimer er ikk sådan, så lad være med at karakterisere de her slags indvandrer som værende muslimer, lige som ikke alle tyskere er Nazister!!!!

Anmeld

5. november 2013

mor88

Matin3 skriver:

Mor88 

jeg sys det er dybt fordømmende at sige, at muslimer vil udrydde alle andre end dem selv!! du skal under INGEN omstændigheder feje alle muslimer under en kam!! islam er en af de fredeligste religioner, så jeg sys at du skal pakke dine fordomme væk. Du er velkommen til at mene, at nogle indvandrer er sådan, men du skal ikk nævne islam !! Jeg sys at du skal studere islam lidt nøjere, før du udtaler dig sådan . Du har trods alt et barn som du skal lære tingene på ordentlig vis, i jeg håber virkelig ikk, at du opdrager dit barn med det indtryk, at muslimer vil udrydde andre. du siger netop selv, at du ønsker at vi skal være god ved hinanden, men i samme sætning nævner du, at vi andre vil udrydde jer. Jeg må sige, at jeg er dybt bekymret for min søn, efter at jeg har læst dit indllæg, som skal have en opvækst blandt folk, der tror han vil udrydde dem . 

LAD for gudskyld ISLAM ude af det her pjat. Det er ikke muslimer , men indvandrer !!!!!!!!!!!!!!!! alle muslimer er ikk sådan, så lad være med at karakterisere de her slags indvandrer som værende muslimer, lige som ikke alle tyskere er Nazister!!!!

Jeg er ked af at høre, at dette får dig til at være bekymret for din søns fremtid, og jeg kunne have forklaret mig på en bedre måde. Jeg er bange for nogle muslimer, og som jeg også siger i et andet indlæg, så er jeg alt for uvidende overfor islam, muslimer, sharia, r4bia og andet, og jeg vil gerne lære. Hvis du læser videre kan du også se, at trådstarter kommer med en god forklaring hvortil jeg kan se, at det drejer sig om andet end det, jeg troede det gjorde.

Jeg har en oprigtig frygt for det, som du nævner "indvandrere", og indvandrerne viser sig også ofte at være af muslimsk tro, det er derfor svært for mig at finde ud af, hvordan jeg kan se forskellen på "de gode og de onde", hvis man kan sige det sådan.

Det er ofte svært for mig at forklare mig tydeligt nok på skrift, og jeg ville derfor sætte stor pris på hvis du ville have lyst til at give mig svar på nogle af mine spørgsmål, evt som pb 

Anmeld

6. november 2013

Matin3

mor88 skriver:

Jeg er ked af at høre, at dette får dig til at være bekymret for din søns fremtid, og jeg kunne have forklaret mig på en bedre måde. Jeg er bange for nogle muslimer, og som jeg også siger i et andet indlæg, så er jeg alt for uvidende overfor islam, muslimer, sharia, r4bia og andet, og jeg vil gerne lære. Hvis du læser videre kan du også se, at trådstarter kommer med en god forklaring hvortil jeg kan se, at det drejer sig om andet end det, jeg troede det gjorde.

Jeg har en oprigtig frygt for det, som du nævner "indvandrere", og indvandrerne viser sig også ofte at være af muslimsk tro, det er derfor svært for mig at finde ud af, hvordan jeg kan se forskellen på "de gode og de onde", hvis man kan sige det sådan.

Det er ofte svært for mig at forklare mig tydeligt nok på skrift, og jeg ville derfor sætte stor pris på hvis du ville have lyst til at give mig svar på nogle af mine spørgsmål, evt som pb 

jeg er helt enig med dig i, at mange af de idioter har en muslimsk baggrung, men pointen i det jeg siger er, at det ikke er islam som religion der gør, at de opfører sig som en flok aber, der er ren og skær dårlig opdragelse og manglende beskæftigelse i daglige liv, som gøre, at de er på den måde. Det eneste jeg virkelig ønsker er, at danskere dropper det der med muslim her og muslim der, det er ikk religionen der gøre at folk er sådan. Alle dem der er i min omgangskreds er præcis som jeg. De respektere alle omkring dem, da det er netop det som islam har lært os . 

Så for gudskyld ikk sig muslimer når i vil nævne nogen der gøre noget dumt. 

Anmeld

6. november 2013

mor88

Matin3 skriver:

jeg er helt enig med dig i, at mange af de idioter har en muslimsk baggrung, men pointen i det jeg siger er, at det ikke er islam som religion der gør, at de opfører sig som en flok aber, der er ren og skær dårlig opdragelse og manglende beskæftigelse i daglige liv, som gøre, at de er på den måde. Det eneste jeg virkelig ønsker er, at danskere dropper det der med muslim her og muslim der, det er ikk religionen der gøre at folk er sådan. Alle dem der er i min omgangskreds er præcis som jeg. De respektere alle omkring dem, da det er netop det som islam har lært os . 

Jeg forstår godt hvad du siger, men som uvidende kan jeg ofte have svært ved at se forskellen. TS var meget god til at forklare nogle af forskellene, og det er jeg taknemlig for. Mennesket som individ kan jo have svært ved at skelne forskel, og for mig er det svært at kende forskel på to japanesere, da jeg synes de alle ligner hinanden helt vildt meget   På samme måde har de svært ved at se forskel på lyse, blåøjede mennesker. på samme måde er det svært for mig at se, hvilke mennesker er fredelige samfundsborgere med islamsk tro og hvilke er de såkaldte indvandrere med manglende integrering. Det er ikke for at være nedværdigende, det er blot uvidenhed. Det er skam også mediernes skyld, da de "elsker" at skrive dårlige nyheder om "en muslim", uden at sige mere om personen end det faktum, at han er muslim. Hvis jeg f.eks læser en nyhed omen dansker, der har begået indbrud el lign, kan jeg derimod ikke læse noget om hans religion.

Jeg er åben for alle mennesker, der respekterer hinanden med gensidig respekt og yder noget til samfundet. Jeg har flere venner der har islamsk tro, og en i min datters dagpleje er muslim. Han er den sødeste lille dreng  

mit problem er nok i bund og grund at jeg ikke, med det blotte øje, uden at kende menneskerne, kan skelne de gode fra de onde med islamsk tro. 

Anmeld

6. november 2013

mor88

Et spørgsmål:

Muslimer skal følge islamsk lov, og ikke dansk lov, da det muslimske menneske i sig selv ikke er et individ, men del af en enhed, er det rigtigt?

hvad er forskellen på danske statsborgere med islamsk tro? Er forskellen hvordan de forskellige muslimer læser koranen, eller er der forskellige slags muslimer?

Jeg fandt f.eks. dette citat fra Hizb ut-Tahrir på wiki. Hvad betyder det? Er det noget som alle muslimer lever og ånder for skal ske, eller er det kun en lille gruppe muslimer der "reagerer med sværdet", imens de flertallet af muslimer "reagerer med tungen"? 

Muslimer skal ledes i hellig krig for Allahs sag. Vi skal have ledere i den muslimske verden, som reagerer med sværdet, før de reagerer med tungen. Rædslen vil fylde Europas hjerter.

Anmeld

6. november 2013

Matin3

mor88 skriver:

Et spørgsmål:

Muslimer skal følge islamsk lov, og ikke dansk lov, da det muslimske menneske i sig selv ikke er et individ, men del af en enhed, er det rigtigt?

hvad er forskellen på danske statsborgere med islamsk tro? Er forskellen hvordan de forskellige muslimer læser koranen, eller er der forskellige slags muslimer?

Jeg fandt f.eks. dette citat fra Hizb ut-Tahrir på wiki. Hvad betyder det? Er det noget som alle muslimer lever og ånder for skal ske, eller er det kun en lille gruppe muslimer der "reagerer med sværdet", imens de flertallet af muslimer "reagerer med tungen"? 

Muslimer skal ledes i hellig krig for Allahs sag. Vi skal have ledere i den muslimske verden, som reagerer med sværdet, før de reagerer med tungen. Rædslen vil fylde Europas hjerter.

Hmm hvor har du dog læst det ? islam er altså ikk en slags sekt . Selvfølgelig er muslimer individer som skal opføre sig ordentlig og behandle andre godt, det er det der står i koranen, alt andet er ren og skær vrøvl som folk finder på 

f.sva. Det der citat, så er det helt ude i hampen. Det er absolut ikk det der står i koranen, men desværre er der nogen der tolker koranen til deres egen fordel. 

Det du skal tage med herfra er, at islam er en fredelig og meget ren religion, som på ingen måder opfordre til krig eller noget som helst. det der blot står er, at man skal kæmpe mod den som forsøger at dræbe en, altså man skal forsvare sig selv . Tror desværre at det er det, som nogen bruger som argument til deres opførsel . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.