rygning.. farlig debat :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Min var rigtig god Jeg hakkede og hostede ikk!!

man behøver skam heller ikke at hoste og hakke. Men synes du smagen var god, efter ikke at have røget 10 mdrs tid?

Hvad med alle første gang du lærte at ryge- hvis du kan huske det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg vat stoppet men startede igen da min datter var kolik og ørebarn. De lange nætter uden søvn gjorde mig desværre lidt svag i viljen. Arbejder dog på stop igen ;-)

Jeg håber at det lykkedes for dig!

Anmeld

15. september 2013

Diana2013

Anonym skriver:

man behøver skam heller ikke at hoste og hakke. Men synes du smagen var god, efter ikke at have røget 10 mdrs tid?

Jeg hadet feta og broccoli, men tvang mig til at smage på det og nu elsker jeg det. Mener man skal smage på det 15 gange og så vænner smagsløgene sig til det....

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Jeg hadet feta og broccoli, men tvang mig til at smage på det og nu elsker jeg det. Mener man skal smage på det 15 gange og så vænner smagsløgene sig til det....

Anmeld

15. september 2013

Laulund87

maria_wlt skriver:

Jeg stoppede med at ryge da jeg ventede mit første barn - Jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til at tvinge min søn til at ryge - Og aller værst NEDSÆTTE HANS ILT MÆNGDE..

Det er nok det der får mig til at krumme tær - Man NÆGTET sit barn ilt  Håber at alle kunne se det og stoppe når de er gravide - ØV for børnene 

Anmeld

15. september 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Kan ikk huske første gang, men jaa jeg synes det var godt

Anmeld

15. september 2013

wamse

Jeg røg da jeg ventede mine to ældste på 20 og 17 år, og stoppede da jeg smed p-pillerne ved min yngste. Jeg var ryger i 17 år og har nu været røgfri i 8 år.

Jeg ville ønske at jeg for mit vedkommende havde stoppet med at ryge, da jeg ventede de to ældste, men det gjorde jeg ikke. Jeg kan ikke læne mig tilbage og sige, at jeg jo heldigvis har to sunde børn, for jeg kan jo ikke se indeni dem, og se om der skulle være skader, som man bare ikke har opdaget endnu.

Jeg valgte at forblive røgfri fordi jeg er pisse stædig, jeg gad ikke ryge mere, og det handlede hverken om sundhed eller andet, jeg gad bare ikke mere, og jeg har ikke røget selvom der har været masser af grunde til at gøre det da

Men jeg vil på ingen måde sidde her og fordømme andres valg, for det første har jeg ingen ret til at dømme andre, for hvem er jeg til det, og hvis jeg gjorde, så ville jeg for mit vedkommende turde stå ved mine egne fejl og mangler................

Anmeld

15. september 2013

Dorthe1986

Jeg stoppede med at ryge 15. Marts 2010, fordi vi var indkaldt til samtale på fertilitetsklinikken i april måned. Og vidste jo de gerne så et rygestop. Så jeg var røgfri da jeg blev økogravid i juli 2010

Jeg er stadig røgfri, eller har røget to gange til noget fest. Men ellers slet ikke :-) Kunne ikke drømme om at starte fast igen, og der er ingen fare for at mit festrygning bliver til noget fast, for jeg er i byen 1 gang om året

Personligt kunne jeg aldrig ryge under graviditet eller amning. At ændre gør det er jo deres valg, men der hvor jeg står af er når der kommer en masse latterlige undskyldninger, for at ryge under graviditet/amning, ala "jeg bliver stresset uden", "man skal ikke blive for fanatisk", "min mor røg og jeg fejler intet" osv osv. Altså det giver jeg ikke en hattefis for...

Anmeld

15. september 2013

baby012

Uha, et meget følsomt emne :/ 

personligt er jeg ved at brække mig hvis jeg ser en kvinde ryge eller drikke med mave på, eller et lille spædbarn ved siden af sig .. Det er dybt uansvarligt! Klamt! og i min verden er stoffer og rygning under graviditet det samme, man udsætter begge steder sit barn for en kold tyrker man ikke selv var villig til at tage  Det så ulækkert at tænke på at nogen udsætter sine børN for det når de ikke engang selv kan holde det ud ! 

Har mistet en svigermor til lungekræft (PGA. RYGNING!!) hun efterlod 3 børn i 20.erne og en mand på 49 .. ALT FOR TIDLIGT !! Alt for tidligt at midte mor, og kone! 

Miste min morfar da han var 52 .. Igen (RYGNING(KOL) igen ALT FOR TIDLIGT !! 

Det er bare så egoistisk! I min verden også efter graviditet, børnene bliver stadig udsat for røg partikler som er skadelige, og man vælger samtidig at forlade børnene før tid, hvis man ryger, 

herhjemme er det derfor vigtigt at vi holder os sunde, kost træning og ikke mindst, minimere skadeligt stoffer, både for os og vores børn ! 

Stakkels børn der bliver udsat for de skadelige stoffer, havde mine forældre røget, og fik jeg en følge sygdom, ville jeg for evigt bebrejde dem!

Anmeld

15. september 2013

Faith

DianaRJS skriver:

jeg har røget under alle mine graviditeter....

dog skåret rigtig meget ned så det ikke har været mere end 5 smøger om dagen max.

men for mig har det været mit frirum, hvor jeg kunne slappe af og lidt lukke alt ude......

og jeg har 2 sunde og friske drenge på 3 og 5 år, selvom jeg har røget

Du skrev på et tidspunkt at dine børn er født for tidligt og at du denne gang er i stor risiko for at gå for tidligt i fødsel.

Har du overvejet at der reelt kan være en sammenhæng mellem rygning og for tidlig fødsel?

Det er virkelig ikke for at kritisere dig, det er dit eget valg. Jeg undrer mig bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.