Det passer jo ikke, at det er din eneste dagsorden - du vil også fortælle rygere, at vi ikke kan lide at ryge, og netop der mister du mig. Jeg har som nævnt ikke røget som gravid, jeg synes også, rygning er tåbeligt - men jeg ved, at jeg kan lide at ryge.
Fortæller du også en fartsynder, at han slet ikke kan lide at køre stærkt? En veninde i et dårligt forhold, at hun ikke elsker kæresten? En overvægtig, at hun ikke kan lide fed mad? Det er både arrogant og helt ødelæggende for muligheden for at hjælpe andre - eller blot blive lyttet til.
I øvrigt kunne jeg heller ikke lide radiser, lakrids eller østers, da jeg smagte det de første gange, men jeg VED, at jeg kan nu.
du tror simpelthen at folk der kører for stærkt, nyder det? Eller er det noget de gør ubevidst. Tror absolut ikke det er alle der "nyder" at kører for stærkt, og racerkører og andet i den dur. Er pga. adrenalin. Hvilket du jo ikke kan sammenligne med at ryge en cigaret. Eller spise mad.
Men så har du vel også lært dig selv at spise radiser og andet, såvel som du har lært at ryge..så du nu både kan lide smagen af radiser osv. samt cigaretter, det jo dejligt.
Og en veninde i et dårligt forhold, og derfor ikke elsker partneren, det er igen en rigtig dårlig sammenligning? Fordi du er i dårligt forhold af den ene eller den anden kaliber, har det intet at gøre med kærligheden til den anden. Men ville nok snarrer ligge vægt på, forholdet og bruge argumenter deraf.
Tror overvægtige trøster sig med mad, og ikke nødvendigvis fordi de kan lide fed mad, men det er en trøst. Ligeså vel som jeg ikke tror at overvægtige folk er glade, og tilfredse med sig selv og deres krop..