rygning.. farlig debat :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hvorfor skal vi stå til regnskab overfor dig?

Hvorfor skal vores argumenter være gode nok?

Kan du ikke selv regne ud at vi hver især har hver vores grund til hvorfor vi valgte at ryge i graviditeten?

det skal i heller ikke, ingen tvinger jer til at svare i denne debat. Ergo er der helt frit valg..

Du bruger grunden "fordi nogen er stresset eller bange gennem deres graviditet" Burde man ikke være mere bange når man tændte cancer-stangen, for hvad det kunne udvikle sig til??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Muhmi

det skal i heller ikke, ingen tvinger jer til at svare i denne debat. Ergo er der helt frit valg..

Du bruger grunden "fordi nogen er stresset eller bange gennem deres graviditet" Burde man ikke være mere bange når man tændte cancer-stangen, for hvad det kunne udvikle sig til??

Kan du ikke bare læse de tusind andre debatter der om rygning herinde for at få mere forståelse...?

https://www.baby.dk/debat/8427pi1/graviditet/rygning-og-graviditet.aspx

https://www.baby.dk/debat/29654pi1/graviditet/rygning-under-graviditet---.aspx

https://www.baby.dk/debat/60422pi1/graviditet/rygning-under-graviditeten.aspx

Her er bare 3 eksempler...

Der behøver vel ikke at være ophedede debatter hele tiden, kan vi for en gang skyld ikke bare lige nyde at der er dejligt at være på baby.dk istedet for at skulle dele folk op i grupper "Slemme rygere", "Hellige eks/ikke-rygere", "Gode forældre" .... Osv osv osv...?

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Kan du ikke bare læse de tusind andre debatter der om rygning herinde for at få mere forståelse...?

https://www.baby.dk/debat/8427pi1/graviditet/rygning-og-graviditet.aspx

https://www.baby.dk/debat/29654pi1/graviditet/rygning-under-graviditet---.aspx

https://www.baby.dk/debat/60422pi1/graviditet/rygning-under-graviditeten.aspx

Her er bare 3 eksempler...

Der behøver vel ikke at være ophedede debatter hele tiden, kan vi for en gang skyld ikke bare lige nyde at der er dejligt at være på baby.dk istedet for at skulle dele folk op i grupper "Slemme rygere", "Hellige eks/ikke-rygere", "Gode forældre" .... Osv osv osv...?

Tak skal du have, skal da helt sikkert have kigget på dem :-)

Anmeld

15. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

folk svare jo i debatten, for at ytre deres mening, ikke for at høre alt nedladende.

forståelsen for hvoror nogen af os ryger mens vi er gravide vil du ikke få uanset hvor meget DU har imod det, for det er helt vores valg

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

jeg vil gerne have en forståelse for HVORFOR man ryger, under graviditet, hvorfor man vælger det! Da det for mig ikke er et valg man burde tag, men bare noget der burde ske prompte!

Jeg er skam meget lykkelig for mit "valg"

Jeg har rigtig stærke meninger om rygning, jeg kan "forstå" man ryger når det kun hander om en selv, men jeg kan ikke forstå man bilder sig selv ind at smagen er lækker osv.. Samt jeg ikke forstår rygning mens man er gravid, og det har jeg stærke holdninger omkring ja. Og nej tror bestemt ikke folk har tænkt sig at stoppe fordi jeg væmmes, for så havde de nok stoppet da de fandt ud af de ventede deres guldklump, hvilket er mig en gåde..

Det passer jo ikke, at det er din eneste dagsorden - du vil også fortælle rygere, at vi ikke kan lide at ryge, og netop der mister du mig. Jeg har som nævnt ikke røget som gravid, jeg synes også, rygning er tåbeligt - men jeg ved, at jeg kan lide at ryge. 

Fortæller du også en fartsynder, at han slet ikke kan lide at køre stærkt? En veninde i et dårligt forhold, at hun ikke elsker kæresten? En overvægtig, at hun ikke kan lide fed mad? Det er både arrogant og helt ødelæggende for muligheden for at hjælpe andre - eller blot blive lyttet til. 

I øvrigt kunne jeg heller ikke lide radiser, lakrids eller østers, da jeg smagte det de første gange, men jeg VED, at jeg kan nu. 

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Det passer jo ikke, at det er din eneste dagsorden - du vil også fortælle rygere, at vi ikke kan lide at ryge, og netop der mister du mig. Jeg har som nævnt ikke røget som gravid, jeg synes også, rygning er tåbeligt - men jeg ved, at jeg kan lide at ryge. 

Fortæller du også en fartsynder, at han slet ikke kan lide at køre stærkt? En veninde i et dårligt forhold, at hun ikke elsker kæresten? En overvægtig, at hun ikke kan lide fed mad? Det er både arrogant og helt ødelæggende for muligheden for at hjælpe andre - eller blot blive lyttet til. 

I øvrigt kunne jeg heller ikke lide radiser, lakrids eller østers, da jeg smagte det de første gange, men jeg VED, at jeg kan nu. 

du tror simpelthen at folk der kører for stærkt, nyder det? Eller er det noget de gør ubevidst. Tror absolut ikke det er alle der "nyder" at kører for stærkt, og racerkører og andet i den dur. Er pga. adrenalin. Hvilket du jo ikke kan sammenligne med at ryge en cigaret. Eller spise mad.
Men så har du vel også lært dig selv at spise radiser og andet, såvel som du har lært at ryge..så du nu både kan lide smagen af radiser osv. samt cigaretter, det jo dejligt.

Og en veninde i et dårligt forhold, og derfor ikke elsker partneren, det er igen en rigtig dårlig sammenligning? Fordi du er i dårligt forhold af den ene eller den anden kaliber, har det intet at gøre med kærligheden til den anden. Men ville nok snarrer ligge vægt på, forholdet og bruge argumenter deraf.

Tror overvægtige trøster sig med mad, og ikke nødvendigvis fordi de kan lide fed mad, men det er en trøst. Ligeså vel som jeg ikke tror at overvægtige folk er glade, og tilfredse med sig selv og deres krop..

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

du tror simpelthen at folk der kører for stærkt, nyder det? Eller er det noget de gør ubevidst. Tror absolut ikke det er alle der "nyder" at kører for stærkt, og racerkører og andet i den dur. Er pga. adrenalin. Hvilket du jo ikke kan sammenligne med at ryge en cigaret. Eller spise mad.
Men så har du vel også lært dig selv at spise radiser og andet, såvel som du har lært at ryge..så du nu både kan lide smagen af radiser osv. samt cigaretter, det jo dejligt.

Og en veninde i et dårligt forhold, og derfor ikke elsker partneren, det er igen en rigtig dårlig sammenligning? Fordi du er i dårligt forhold af den ene eller den anden kaliber, har det intet at gøre med kærligheden til den anden. Men ville nok snarrer ligge vægt på, forholdet og bruge argumenter deraf.

Tror overvægtige trøster sig med mad, og ikke nødvendigvis fordi de kan lide fed mad, men det er en trøst. Ligeså vel som jeg ikke tror at overvægtige folk er glade, og tilfredse med sig selv og deres krop..

Og min pointe var: Det er arrogant og absolut ikke fordrende for andres lydhørhed at fortælle dem, du ved bedst, om de kan lide det eller ej. 

Jeg tror ikke, du forstår, hvad jeg skriver. 

Anmeld

15. september 2013

grinny

Anonym skriver:

hvilken følelse giver det dig?

Kan du ikke huske første gang du tændte en cigaret efter du havde været gravid, synes du virkelig den smag var god?

Jeg vil så lige skyde ind at jeg elsker smagen af at ryge!

Jeg stoppede november '12 fordi vi skulle starte i behandling men året før det fik jeg fjernet mine mandler og røg ikke i 3 uger og smagen af den første smøg efter de 3 uger var faktisk rigtig dejlig og det smagte godt 

Jeg har ikke tænkt mig at ryge igen for nu er jeg jo stoppet, men du kan ikke skrive så bestemt hvad der gør man ryger - så nemt og enkelt er det ikke

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Og min pointe var: Det er arrogant og absolut ikke fordrende for andres lydhørhed at fortælle dem, du ved bedst, om de kan lide det eller ej. 

Jeg tror ikke, du forstår, hvad jeg skriver. 

jeg forstår udemærket hvad du skriver, men hvis det var din pointe. Var det da også nogle underlige sammenligner at komme med.
Ved ikke bedst, du ved det ligeså godt som jeg ved, ligeså vel som du ved at rygning er usundt.

Men gå du ud og tag en cigaret og stress ned. God dag

Anmeld

15. september 2013

Victoriasmor88

Jeg er nok stærkt farvet af at jeg arbejder på en lungemedicinsk afd. Så min holdning er ret klar vil jeg mene... 

Hvad folk vælger med deres krop går jeg ikke op i, men jeg går op i det når det begynder at gå ud over uskyldige - som f.eks børn. 

Jeg priser mig dog lykkelig for at det ikke er mig der har denne trang.. jeg taler ofte med mennsker i en forholdsvis ung alder der slet ikke kan forholde sig til hvad det evt. kan gøre ved kroppen, og hvilke sygdomme som lungecancer eller KOL det kan medføre. Vi har en helt naturlig forsvarsmekaniske der fortæller os at det kun sker for naboen... Jeg kan dog se med mine egne øjne at dette ikke er tilfældet... Kan kun sige at jeg er glad for at det ikke er mig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.