jeg har røget under alle mine graviditeter....
dog skåret rigtig meget ned så det ikke har været mere end 5 smøger om dagen max.
men for mig har det været mit frirum, hvor jeg kunne slappe af og lidt lukke alt ude......
og jeg har 2 sunde og friske drenge på 3 og 5 år, selvom jeg har røget 
Jeg synes det er rigtig fint at du er i stand til at skære så meget ned. Men jeg bliver simpelthen nødt til at kommentere på den bemærkning om at dine drenge er sunde og raske...
Du ved ikke om dine drenge er sunde og raske. Du ved måske at de er det nu - men du aner intet om hvilke konsekvenser der kan vise sig af din rygning. De kan have fået masser af problemer som først viser sig senere i livet.
Desuden kan det da aldrig være et argument at "pyha, heldigvis fik de ikke astma, eller allergier, eller mellemørebetændelser, eller lavere fødselsvægt" o.s.v., o.s.v. Mens du har røget, under graviditeten, har du ikke kunnet forudsige noget som helst om hvordan det ville påvirke dem. Du har udsat dem for en forhøjet risiko for en masse nederen ting, ligesom du nu udsætter dine tvillinger for risiko.
Har du læst noget om hvad rygning helt konkret gør ved et foster? Hvordan dets iltindtag mindskes markant hver gang man ryger en smøg og i flere timer efterfølgende? Hvordan det optager alle de giftstoffer du også optager?
Det er heller ikke alle børn af alkoholikermødre der får mén, men nogle gør. Og du ved jo aldrig om det er dit barn eller nabobarnet før det er for sent.
Anmeld