rygning.. farlig debat :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

gokkelok

Jeg synes det er helt uansvarligt at ryge mens man er gravid. 

Det lille barn får jo ikke den ilt det skal bruge, men i stedet en masse skadelige stoffer. Stakkels baby!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Muhmi

det er en farlig debat og det vil det altid være.
Lige såvel som jeg synes folk der ryger under graviditet er dybt uansvarlige.. Jeg væmmes når jeg ser en gravid på gaden der ryger.
Det forstår jeg ikke man kan få sig selv til, en ting er ens egen krop man forgifter, men at ens lille bebs, også skal forgiftes det forstår jeg ikke..

Og jeg er bare på af en helt anden tro, for jeg troede også jeg "elskede" at ryge.. Men det gjorde jeg ikke, jeg støttede mig til den, og bildte mig selv ind det var rart.

Så om du vil kalde det frelst må du om, også folk der undskylder sig med mit barn fejler intet selvom jeg har røget, eller det lige så usundt som folk der drikker cola osv.. Vi ikke af samme overbevisning, endnu engang lamme undskyldninger, for ikke at kunne stoppe med at ryge, synes det dybt egoistisk at ens barn skal gøre det som moderen ikke kunne, når det kommer til verden, nemlig stoppe med at ryge, for baby ryger sku når mor gør!

Men hvad vil du have ud af debatten?

Prøver at du komme til at forstå hvorfor folk ryger under graviditet, tror du virkelig at du vil få forståelse for det via den her debat? Du er jo så fast i dine meninger, så derfor vil alt hvad vi skriver ikke få dig til at se anderledes på andres valg... Fordi du væmmes af det betyder jo ikke at folk har tænkt sig at stoppe... Den her debat er meningsløs og kun til for at skabe splid mellem rygere og ikke-rygere og især når du selv stiller op med SÅ stærke meninger om rygning..

Pris du dig lykkelig med at du har taget et valg som du har det godt med, men lad være med at sidde og pege fingre af dem der har taget et andet valg end dig selv...

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Men hvad vil du have ud af debatten?

Prøver at du komme til at forstå hvorfor folk ryger under graviditet, tror du virkelig at du vil få forståelse for det via den her debat? Du er jo så fast i dine meninger, så derfor vil alt hvad vi skriver ikke få dig til at se anderledes på andres valg... Fordi du væmmes af det betyder jo ikke at folk har tænkt sig at stoppe... Den her debat er meningsløs og kun til for at skabe splid mellem rygere og ikke-rygere og især når du selv stiller op med SÅ stærke meninger om rygning..

Pris du dig lykkelig med at du har taget et valg som du har det godt med, men lad være med at sidde og pege fingre af dem der har taget et andet valg end dig selv...

jeg vil gerne have en forståelse for HVORFOR man ryger, under graviditet, hvorfor man vælger det! Da det for mig ikke er et valg man burde tag, men bare noget der burde ske prompte!

Jeg er skam meget lykkelig for mit "valg"

Jeg har rigtig stærke meninger om rygning, jeg kan "forstå" man ryger når det kun hander om en selv, men jeg kan ikke forstå man bilder sig selv ind at smagen er lækker osv.. Samt jeg ikke forstår rygning mens man er gravid, og det har jeg stærke holdninger omkring ja. Og nej tror bestemt ikke folk har tænkt sig at stoppe fordi jeg væmmes, for så havde de nok stoppet da de fandt ud af de ventede deres guldklump, hvilket er mig en gåde..

Anmeld

15. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

jeg vil gerne have en forståelse for HVORFOR man ryger, under graviditet, hvorfor man vælger det! Da det for mig ikke er et valg man burde tag, men bare noget der burde ske prompte!

Jeg har rigtig stærke meninger om rygning, jeg kan "forstå" man ryger når det kun hander om en selv, men jeg kan ikke forstå man bilder sig selv ind at smagen er lækker osv.. Samt jeg ikke forstår rygning mens man er gravid, og det har jeg stærke holdninger omkring ja. Og nej tror bestemt ikke folk har tænkt sig at stoppe fordi jeg væmmes, for så havde de nok stoppet da de fandt ud af de ventede deres guldklump, hvilket er mig en gåde..

for at være ærlig tror jeg ikke der er nogen der har lyst til at give dig forståelsen for det eneste du gøri debatten er at rakke os rygere ned

Anmeld

15. september 2013

LilleSmølf

Anonym skriver:

Men som du formulerer dig søger du ikke forståelse, men derimod forsøger du at pådutte folk din mening om at man på ingen måde kan lide rygning og at det er hjernevask.

Det er jo helt hen i skoven og på ingen måde et argument eller en måde at debattere på.

Det er mig også ret sært at folk ikke stopper sekundet de ser de to streger. Men derfor siger jeg da ikke til dem at de er uvidende, at de ikke kan lide det og det bare er pga. hjernevask.

Kan du følge mig bare lidt? For det indlæg lyder for mig som om du føler dig bedrevidende og samtidigt forsøger at reklamere for en bog.

Hvis folk siger de ryger fordi de kan lide smagen, må du acceptere det som et grundlag. Du må godt være uforstående over for det, men bare fordi man er det er det jo ikke ensbetyndende med at den anden tager fejl.

Hvis de siger at de ryger fordi "der jo alligevel ikke sker deres børn" noget eller at de "kun ryger 10 om dagen" må du meget gerne være uenig i at det er en god grund. Men du kan ikke sige at det ikke er grunden til at de ryger/vælger at fortsætte under graviditeten.

Du er jo tømret fast på at ingen kan lide smagen og at det kun er hjernevask. Så du er jo netop ikke interesseret i hvorfor folk ryger, men i at fortælle dem at det ikke er en god nok grund. Der er en verden til forskel.

Anmeld

15. september 2013

Hyacinth

Ja, nu tager jeg et ømt emne op, jeg ved der ofte skaber ballade.
Og aldrig når enighed om.

Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke vil have den liggende under mine tråde herinde. :-)

Når nu til emnet, rygning..
Jeg har en forståelse for at folk stopper med at ryge når de er igang med projekt baby, eller stopper når de står med en positiv test.. Og ofte helt uden problemer. Jeg er selv gravid, og stoppet med at ryge. Det er det bedste jeg har gjort for mig selv, jeg føler mig fri!

Er der nogen der røg under graviditeten, og i såfald hvorfor?

- Men dem der så vælger at stoppe med at ryge når de bliver gravide, og derefter starte igen, efter de har født- hvorfor? Når nu man har klaret 9 mdr. uden, hvorfor så ikke holde helt?

Håber på en god debat. Og jeg er på ingen måder hellig, er nu ikke ryger, men har dog os røget i mange - mange år!

Det undrer mig, at du pointerer i dit startindlæg, at du vil holde en pæn debat, for efterfølgende at starte den dårlige tone - helt på egen hånd. Nu citerer jeg lige en linje, du har skrevet:

Håber på en god debat. Og jeg er på ingen måder hellig, er nu ikke ryger, men har dog os røget i mange - mange år!

Hvis du nu havde overholdt den tone, som du selv havde lagt ud med, som ønske, ville du nok blive taget mere seriøst.

Det du har startet, er mudderkastning fra ryger til ikke-ryger..
Dårlig stil, synes jeg

Anmeld

15. september 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Fordi nogle er så stressede/bange igennem deres graviditet at de bliver nødt til at have den her ene ting at holde sig til, som de føler sig sikre ved.

Fordi nogle mener det ikke er så farligt som andre synes.

Fordi nogle har "set" deres bedsteforældre og forældre gøre det samme og derfor har fundet ud af at de har fået sunde og raske børn, så det regner de også med at de får.

I bund og grund, fordi vi er forskellige og ikke alle har den samme mening om alting... Og det er jo en god ting, for så har du noget at fodre din samvittighed og pudse din glorie med, når du ser en gravid der ryger ude på gaden... "Haps! Nammenamme... Jeg var bare klogere og bedre end jer andre..."

Good for you, dejligt du ikke røg og dejligt at du ikke har tænkt dig at begynde igen...

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

for at være ærlig tror jeg ikke der er nogen der har lyst til at give dig forståelsen for det eneste du gøri debatten er at rakke os rygere ned

ellers er spørgsmålet om de kan komme med nogle gode argumenter der ligger bag deres valg, der fører til forståelsen..

Nej jeg rakkere jer ikke ned, jeg har selv været der (dog ikke under graviditet)
Jeg er bare uforstående, og har mine STÆRKE holdninger til emnet især rygning under graviditet..

Anmeld

15. september 2013

Muhmi

Anonym skriver:

ellers er spørgsmålet om de kan komme med nogle gode argumenter der ligger bag deres valg, der fører til forståelsen..

Nej jeg rakkere jer ikke ned, jeg har selv været der (dog ikke under graviditet)
Jeg er bare uforstående, og har mine STÆRKE holdninger til emnet især rygning under graviditet..

Hvorfor skal vi stå til regnskab overfor dig?

Hvorfor skal vores argumenter være gode nok?

Kan du ikke selv regne ud at vi hver især har hver vores grund til hvorfor vi valgte at ryge i graviditeten?

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Fordi nogle er så stressede/bange igennem deres graviditet at de bliver nødt til at have den her ene ting at holde sig til, som de føler sig sikre ved.

Fordi nogle mener det ikke er så farligt som andre synes.

Fordi nogle har "set" deres bedsteforældre og forældre gøre det samme og derfor har fundet ud af at de har fået sunde og raske børn, så det regner de også med at de får.

I bund og grund, fordi vi er forskellige og ikke alle har den samme mening om alting... Og det er jo en god ting, for så har du noget at fodre din samvittighed og pudse din glorie med, når du ser en gravid der ryger ude på gaden... "Haps! Nammenamme... Jeg var bare klogere og bedre end jer andre..."

Good for you, dejligt du ikke røg og dejligt at du ikke har tænkt dig at begynde igen...

ville ønske jeg tænkte "jeg vidste bare bedre end jer"
Men det ved jeg jo er løgn, for de ved jo præcis det samme som jeg gør, de ved jo godt det er farligt og bla bla. Den sang man har hørt 1000 gange.. Så det jo ikke fordi man er klogere end dem.
Tvært imod, får jeg rigtig ondt af det barn der ligger derinde, og bliver forpestet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.