Anonym skriver:
alle jer der siger at i savner cigaretterne, eller godt kan lidt at ryge i lyver for jer selv.
I ryger for at stresse ned, men i virkeligheden stresser i kroppen endnu mere, samt hvem kan lide smagen af en cigaret, de smager forfærdeligt, men smagen har vi vendt os til. Man bruger en cigaret som en undskyldning for alt, men bliver situationen bedre af den cigaret, nej.. At se cigaretterne som en krykke/støtte, gør ryger, men hvad gør de intet.. Ryger lyver for sig selv..
Rygning er hjernevask, og en læringsproces, da vi startede med at ryge, skulle vi først lære at ryge, selvom det smagte forfærdeligt, og hostede og hakkede, fortsatte vi.
Læs evt. bogen ikke ryger, den fik min mand til at stoppe efter at ryge 1-2 pakker om dagen, og lysten er væk, fordi hjernevasken er! 
Du skriver i dit første indlæg at du på ingen måder er hellig. Øh jo, det er du.
Du ved da intet om hvad andre mennesker synes smager godt.
Jeg er inkarneret ikke-ryger. Jeg har heller ikke spist ost siden jeg var to år. Jeg synes det smager af sur røv og jeg fatter ikke hvordan nogen kan synes det smager godt. Men jeg kunne da aldrig drømme om at sige til min bordherre til et middagsselskab "du lyver for dig selv når du bilder dig ind at den gorgonzola er lækker. Det er kulturel hjernevask, det er gruppepres".
Jeg har aldrig røget, men stort set alle mine veninder har, og jeg er vokset op med en rygermor. Både min mor og nogle af mine veninder har sagt at de elsker smagen. Andre siger at de ikke bryder sig om smagen. Folk er forskellige.
Blot fordi du ikke kan lide smagen, eller fordi Allen Carr (går ud fra at det er Endelig ikke-ryger du mener når du siger bogen ikke ryger) påstår at alle rygere er hjernevaskede, er det ikke ensbetydende med at det er rigtigt. Det er helt sikkert en god ting at sige til sig selv igen og igen når man skal holde op med at ryge, men det gør det ikke til sandhed. For nogle mennesker, jo, sikkert, men ikke for alle.