rygning.. farlig debat :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

alle jer der siger at i savner cigaretterne, eller godt kan lidt at ryge i lyver for jer selv.
I ryger for at stresse ned, men i virkeligheden stresser i kroppen endnu mere, samt hvem kan lide smagen af en cigaret, de smager forfærdeligt, men smagen har vi vendt os til. Man bruger en cigaret som en undskyldning for alt, men bliver situationen bedre af den cigaret, nej.. At se cigaretterne som en krykke/støtte, gør ryger, men hvad gør de intet.. Ryger lyver for sig selv..

Rygning er hjernevask, og en læringsproces, da vi startede med at ryge, skulle vi først lære at ryge, selvom det smagte forfærdeligt, og hostede og hakkede, fortsatte vi.
Læs evt. bogen ikke ryger, den fik min mand til at stoppe efter at ryge 1-2 pakker om dagen, og lysten er væk, fordi hjernevasken er!

Det er jeg ikke enig i. Jeg kan godt lide at ryge. Jeg ved, det er en kunstig og falsk måde at give sig selv nydelse og følelsen af afstressning, og jeg ved, det burde give mig en følelse af væmmelse i stedet. Men jeg kan godt lide det - ligesom jeg kan lide at spise usund mad nogle gange. 

Jeg har læst bogen og synes, den er god, men i det øjeblik, nogen fortæller mig, at jeg slet ikke kan lide at ryge, står jeg af, for det er ikke sandt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er jeg ikke enig i. Jeg kan godt lide at ryge. Jeg ved, det er en kunstig og falsk måde at give sig selv nydelse og følelsen af afstressning, og jeg ved, det burde give mig en følelse af væmmelse i stedet. Men jeg kan godt lide det - ligesom jeg kan lide at spise usund mad nogle gange. 

Jeg har læst bogen og synes, den er god, men i det øjeblik, nogen fortæller mig, at jeg slet ikke kan lide at ryge, står jeg af, for det er ikke sandt. 

Det kan du jo ikke, hvad er det du kan lide ved at ryge?
smagen, giften, penge ud i luften? hvad er det du kan lide ved det.
Så det jo bare for at være Rasmus modsat du kan lide det, fordi der er ikke nogen der skal bestemme at du ikke kan lide det.

Eller er det, det uvidende der gør du kan lide det? For hvad nu hvis du stopper, skal du så igennem helved, med abstinenser osv..

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Jeg stoppede med at ryge før hver graviditet og røg heller ikke, mens jeg ammede. Jeg syntes, det var en selvfølge og en moralsk forpligtelse - jeg valgte selv at blive gravid, og dermed traf jeg også valget om nul røg. 

Jeg kan ikke rationelt forklare, hvorfor jeg begyndte igen - det er der jo ikke nogle gode grunde til at gøre, og jeg forbander min dumhed. Men jeg må jo have savnet det. Alternativt havde jeg jo ikke været så tåbelig. 

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Så det jo bare for at være Rasmus modsat du kan lide det, fordi der er ikke nogen der skal bestemme at du ikke kan lide det.

Eller er det, det uvidende der gør du kan lide det? For hvad nu hvis du stopper, skal du så igennem helved, med abstinenser osv..

Smagen, røgen, følelsen. 

Anmeld

15. september 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Undskyld men vil da lige hilse at sige det er dig selv kære trådstarter der gør den her til en farlig debat med at stille op med sådan nogle stærke holdninger imod rygning...

Det er godt at være frelst hva?

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Smagen, røgen, følelsen. 

hvilken følelse giver det dig?

Kan du ikke huske første gang du tændte en cigaret efter du havde været gravid, synes du virkelig den smag var god?

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Muhmi skriver:

Undskyld men vil da lige hilse at sige det er dig selv kære trådstarter der gør den her til en farlig debat med at stille op med sådan nogle stærke holdninger imod rygning...

Enig - det er jo ikke grobund for en debat at underminere andres synspunkter og sige, at de lyver, og at man ved bedre om, hvad de kan lide. 

Jeg synes, rygning er noget, fanden har skabt - ingen tvivl om det! 

Anmeld

15. september 2013

Mor og meget mere

Anonym skriver:

hvilken følelse giver det dig?

Kan du ikke huske første gang du tændte en cigaret efter du havde været gravid, synes du virkelig den smag var god?

Nej, sikkert ikke, men det var den så ved smøg nummer to. Og tre. 

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

det er en farlig debat og det vil det altid være.
Lige såvel som jeg synes folk der ryger under graviditet er dybt uansvarlige.. Jeg væmmes når jeg ser en gravid på gaden der ryger.
Det forstår jeg ikke man kan få sig selv til, en ting er ens egen krop man forgifter, men at ens lille bebs, også skal forgiftes det forstår jeg ikke..

Og jeg er bare på af en helt anden tro, for jeg troede også jeg "elskede" at ryge.. Men det gjorde jeg ikke, jeg støttede mig til den, og bildte mig selv ind det var rart.

Så om du vil kalde det frelst må du om, også folk der undskylder sig med mit barn fejler intet selvom jeg har røget, eller det lige så usundt som folk der drikker cola osv.. Vi ikke af samme overbevisning, endnu engang lamme undskyldninger, for ikke at kunne stoppe med at ryge, synes det dybt egoistisk at ens barn skal gøre det som moderen ikke kunne, når det kommer til verden, nemlig stoppe med at ryge, for baby ryger sku når mor gør!

Anmeld

15. september 2013

Anonym trådstarter

Nej, sikkert ikke, men det var den så ved smøg nummer to. Og tre. 

fordi du lære dig selv at ryge igen.. Det åndssvagt man gør det, så skal man bare igennem møllen en gang til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.