Rygning og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.300 visninger
62 svar
0 synes godt om
15. september 2008

qp

Røg i under jeres graviditet? Hvis ja - hvor mange cigaretter røg i om dagen?

Jeg røg meget i starten af min graviditet og til min første scanning blev jeg sgu lidt bekymret idet mit barn hoppede rundt som en tegneseriefigur fra side til side på scannings skærmen - jeg husker, at jeg sagde til sygeplejersken "Gud jeg håber ik han har damp?"... Nu skal jeg føde om 3 uger og jeg hører fra mange, at de ik følte så meget liv i slutningen af deres graviditet meeeeeeeeeen det gør jeg nu!! Nogle gange må jeg ligesom bide tænderne sammen så meget gang der er i ham *griner*.... Håber da det er et godt tegn ;)

Snart Mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2008

Balderson

Hej

Nej, Nej og attter Nej.. Jeg røg bestemt ikke under min graviditet... Jeg ryger overhovedet ikke...

Og jeg har også en helt klar holdning med hensyn til folk der ryger under deres graviditet :@

De bestemmer selvfølgelig selv over deres krop og lunger, men lige så snart de har et lille væsen under deres hjerte der skal vokse sig stor og stærk, så er det i mine øjne omsorgssvigt at man ryger..

Man ved jo godt at det lille væsen ikke har godt af det uanset hvor meget man bilder sig selv andet ind...

Anmeld

15. september 2008

Monique

Ja jeg røg under min graviditet.
Prøvede og stoppe da jeg fandte ud af at jeg var gravid, men det fungerede ikk.
Havde en del problemer på hjemmefronten..
Tror jeg røg mellem 10 - 15 smøger om dagen.

Anmeld

15. september 2008

A.

jeg har røg under min graviditet..
det første par mdr var dem måske 5-6 smøger da jeg har prøvet holde det ned..
men bagefter sket det meget og så har jeg ryget som jeg plejer nogen gang..

Anmeld

15. september 2008

Christinahr

Jer har både 1 gang jeg var gravid og denne gang stoppet med at ryge, da jeg fandt ud af det. Denne gang gik der desværre 14 dage efter jeg fandt ud af det,men var midt i eksammensprojekt og kunne ikke overskue begge dele.

Anmeld

15. september 2008

MorCamilla

Jeg røg ca 2½ måned ind i min graviditet - men kun fordi jeg ikke vidste at jeg var gravid.. (tog også stadig p-piller) men da testen ved lægen viste positiv trappede jeg ned over en uges tid (da lægen fortalte mig at det kan stresse barnet at stoppe fra dag til dag - og det øger risikoen for SA) Så da jeg var ca 3 måneder henne røg jeg slet ikke, men begyndte igen da Mikkel blev født:(

Anmeld

15. september 2008

Katjaro

Nej - har altid sagt at jeg ville holde op med at ryge den dag jeg testede positiv.

Og jeg holdt den næsten. Blev sat på ration af kæresten og efter 2 uger var det slut.

Og har holdt det lige siden - ungen er 4 år - så det er 4,5 år uden røg ..SKØØØØØNT
Hilsen katja

Anmeld

15. september 2008

monstar99

stoppede med at ryge 1½år inden jeg blev gravid:P
Men min lille Mikkel han hoppede og dansede også rundt da jeg var til uge 12 scanningen det sagde de var meget normalt.
Han gad slet ikke ligge stille så sygeplejskerne kunne tage hans nakke mål.
Men er blevet meget anti ryger efter jeg er holdt min mand må ikke ryge inde eller i bilen mere med mindre det regner meget så kan han stå under emhætten.
Kender mange der har røget lidt unden der sket noget men ville ikke selv tage nogen chancer ;)

Louise uge 26+5

Anmeld

15. september 2008

Mie A

Jeg holdt op da jeg fandt ud af at jeg var gravid med Ea - startede så igen da hun var et halvt år - stoppede så igen et par uger efter at jeg fandt ud af at jeg ventede Simon (Det var hårdt!) Men har holdt den lige siden - så da jeg fandt ud af, at jeg ventede Lærke, så skulle jeg heldigvis ikke på den igen :o)

Knus Mie

Anmeld

15. september 2008

Mette+Mathias

Nej, jeg røg ikke og har aldrig røget, og jeg er glad for at jeg ikke behøvede at skulle kæmpe med at stoppe, da jeg blev gravid.

Jeg har meget svært ved at forstå dem som ikke stopper når de bliver gravide, eller når de planlægger det. Jeg ved godt, det er en afhængighed, men med rygestopkurser, plastre, tyggegummi og viljestyrke, så burde det kunne lykkes for de fleste, om ikke for evigt, så bare graviditeten ud.

Men et spørgsmål til dem som røg/ryger under graviditeten: Hvordan har i det med det nu? Har i dårlig samvittighed, eller synes i det er ok, fordi det virkelig var nærmest umuligt at stoppe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.