Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2013

Fru Hansen

Hyacinth skriver:

Derfra og til at have "LOV" til at blande sig - NEJ. Ikke tale om. Det er uprofessionelt af DP.
Det synes jeg ikke TS bør affinde sig med.

Uanset hvad man som mor eller DP/pædagog har af holdninger, br man som udgangspunkt holde sin k.... for at sige det lige ud - med undtagelse af at man har et ulykkeligt barn eller der er tegn på mistrivsel. Ellers zip it. Forældrene er primærpersoner og myndige og ingen - heller ikke familie - har "ret" til at blande sig. Det er hverken er rettighed eller lign. Det er blot bedrevidende og en dårlig opførsel/facon.

Og lige en sidekommentar; jeg går i skole hver dag fra 8-14. Børnene afl. kl 7.15 og hentes 15.15 - dette fordi, jeg derfor kan nå en vis portion lektier(og der er en del), så jeg netop kan være nærværende når de er hjemme. Derudover fungerer min hjerne bedre kl 14.15 end kl 23. Vores børn vågner meget i løbet af aftenen/natten og det er svært at nå lektierne, når man render frem og tilbage fra stue til værelse.

Så min holdning er; hvis man ikke kender den enkeltes families situation/ eventuelle problematikker/ressourcer, bør man efter min mening give hesten et ordentligt klap!

Jeg har slettet lidt i dit indlæg så du ved hvad jeg kommenterer på

Jeg ved selvfølgelig ikke om du personligt kender trådstarter. Jeg kender ikke trådstarter så jeg ved ikke hvilken baggrund dagplejeren har for sine bemærkninger. Som jeg også skriver oprindeligt så kunne det være bedre formuleret.

Hvis trådstarters barn mistrives så er det dagplejerens pligt til at handle på det.
Man kan sagtens være imod overvågningssamfundet men sådan er altså vilkårene i dagpejen, vuggestuen, børnehaven.  En del af jobbet er altså også at observere mistrivsel.

Naturligvis kan man klape hesten. Men jeg gætter da på at den pågældende dagplejer kender familien og har noget at have sin undren i.

Ja, du laver så lektier inden du henter børn. Det kunne jeg også finde på, jeg plejer dog bare at lave lektier når børnene går i seng dvs. efter 19.30. Lige netop lektier er jo noget der kræver ro go koncentration. Men det er jo ikke det trådstarter bruger som argument.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

TrineMine86

Fru Hansen skriver:

Ih altså jeg bliver nødt til at kommentere på jer der skriver at dagplejeren bare vil have lov til at sove længere. Det er selvfølgelig en mulighed men sansynligvis handler det om noget andet.

For det første så skal dagplejeren være oppe og klar til sin åbningstid fordi hun samme morgen kan blive ringet op og skal være klar til at modtage gæstebørn med kort varsel. Så at sove længe er ikke en reel mulighed med mindre man meget hurtigt kan stå op og komme i tøjet.

For det andet så er der mange flere forældre end i måske tror, der lader børnene være i institutioner/dagpleje længere end "nødvendigt" fordi de mener at 117 andre ting er vigtigere end at være sammen med barnet. Det er set at forældre har afleveret deres børn fordi forælderen trængte til at sove fordi barnet var oppe om natten!  Det er også set at forældre kører hjem efter arbejde og lufter hund/støvsuger mm uden barnet. Hvorfor i alverden ikke lige tage barnet med på turen eller støvsuge sammen med barnet.
I bund og grund ved ingen af os ( heller ikke mig) om trådstarter er en der sender sit barn afsted alle dage fra morgen til aften også på egne fridage. Måske er dagplejerens kommentar berettiget selv om den kunne være pænere afleveret.

For det tredje så er en del børn selvfølgelig rytme-følsomme. Men man er sørme meget rytme-følsom hvis man kommer ud af sin gænge pga en times senere aflevering. Efter lidt tid bliver det jo også en rytme at der er forskel på afleveringstiderne eftersom det er faste dage og faste mødetider.

For det fjerde, så ja for pokker da. En dagplejer skal "blande sig" og det skal pædagogen, pædagogmedhjælperen, skolelæreren og politibetjenten også
Naturligvis er det dagplejerens opgave at passe barnet men det er også dagplejerens opgave at være opmærksom på barnets trivsel og meget andet. En dagplejer er jo også en del af det offentlige system.

Naturligvis kan dagplejeren være forkælet og ønsker sig at sove længe - men eftersom hun ikke kan fortælle sin version af historien ved vi det jo ikke 

Fedt skrevet 

Der er også forældre der mener at de betaler for 48 timer i dp om ugen, og derfor har de krav på at børnene er det fra åben-luk, DET gør fandme ondt i midt moderhjerte at man tænker sådan.. 

Det er lige så hårdt for børn at være i institution som det er for voksne at være på arbejde.. Og al det der pjat med at ens barn har bedst af st være i institution i mindst 8+ timer om dagen, da de ellers keder sig, ikke lære at være social og andre DUMME undskyldninger er simpelthen for langt ude.. 

I gamle dage gik børn hjemme hos deres mødre til de skulle i skole, og det tror jeg simpelthen er mega sundt for børn - jeg ville ønske st kunne gå hjemme med mit barn til skolealderen.. Og kunne aldrig drømme om at aflevere kl 7 hver dag hvis jeg ikke reelt havde brug for det.. 

dette var vidst lidt et sidespring 

Og ja jeg tror heller ikke det bundet i at dp-mor vil sove længe, de skal være klar til åbningstid i tilfælde af gæstebørn. 

Anmeld

23. august 2013

Anonym8827

Anonym skriver:

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Havde spurgt hvorfor det er et problem eller hvad hun ser problematikken i.?
Og så forklare, at jeres hverdag hænger bedst sammen sådan.
Det lyder til at være et godt fundament for jeres barn og familie, så det skal du ikke bekymre dig om
Nok bare DP som har et personligt problem med de tidlige åbennings tider, uden det sikkert har noget med jer at gøre. Ellers så har hun et problem og ikke jer.

Anmeld

23. august 2013

Mamalou

Fru Hansen skriver:

Ih altså jeg bliver nødt til at kommentere på jer der skriver at dagplejeren bare vil have lov til at sove længere. Det er selvfølgelig en mulighed men sansynligvis handler det om noget andet.

For det første så skal dagplejeren være oppe og klar til sin åbningstid fordi hun samme morgen kan blive ringet op og skal være klar til at modtage gæstebørn med kort varsel. Så at sove længe er ikke en reel mulighed med mindre man meget hurtigt kan stå op og komme i tøjet.

For det andet så er der mange flere forældre end i måske tror, der lader børnene være i institutioner/dagpleje længere end "nødvendigt" fordi de mener at 117 andre ting er vigtigere end at være sammen med barnet. Det er set at forældre har afleveret deres børn fordi forælderen trængte til at sove fordi barnet var oppe om natten!  Det er også set at forældre kører hjem efter arbejde og lufter hund/støvsuger mm uden barnet. Hvorfor i alverden ikke lige tage barnet med på turen eller støvsuge sammen med barnet.
I bund og grund ved ingen af os ( heller ikke mig) om trådstarter er en der sender sit barn afsted alle dage fra morgen til aften også på egne fridage. Måske er dagplejerens kommentar berettiget selv om den kunne være pænere afleveret.

For det tredje så er en del børn selvfølgelig rytme-følsomme. Men man er sørme meget rytme-følsom hvis man kommer ud af sin gænge pga en times senere aflevering. Efter lidt tid bliver det jo også en rytme at der er forskel på afleveringstiderne eftersom det er faste dage og faste mødetider.

For det fjerde, så ja for pokker da. En dagplejer skal "blande sig" og det skal pædagogen, pædagogmedhjælperen, skolelæreren og politibetjenten også
Naturligvis er det dagplejerens opgave at passe barnet men det er også dagplejerens opgave at være opmærksom på barnets trivsel og meget andet. En dagplejer er jo også en del af det offentlige system.

Naturligvis kan dagplejeren være forkælet og ønsker sig at sove længe - men eftersom hun ikke kan fortælle sin version af historien ved vi det jo ikke 

Amen

Jeg er så enig!

Vh. Louise

Anmeld

23. august 2013

TrineMine86

Anonym skriver:

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Lige et spørgsmål, er du sikker på hun åbner fra 6-17 hver dag? Det er 11 timer om dagen og en dp mor må kun have åbent 48 timer om ugen.. 

Anmeld

23. august 2013

Pikku Myy

mor:) skriver:

Så bliver rytmen jo bare at de tre dage bliver barnet afleveret senere. Og er sikker på barnet hellere vil hygge med far og mor. Barnet ved da hellere ikke om det bliver afleveret kl 7 eller 8.

Jeg tror der er forskel på børn. Jeg har en dreng, der slet ikke kan finde ud af at hygge sig, hvis der er ekstra tid til han skal i børnehave. Han bliver bare frustreret over at vente og kan ikke komme i gang med at lege/hygge når han ved at vi skal afsted.

Det er det samme hvis vi skal et eller andet en dag hvor vi har fri. Det gælder om at blive færdige og så ud ad døren. Ellers går han i total vente-frustration.

Det kan godt være det kan lade sig gøre for andre familier, men det er bestemt ikke der vi skal lægge vores kvalitetstid.

Anmeld

23. august 2013

Stumpen

TrineMine86 skriver:

Lige et spørgsmål, er du sikker på hun åbner fra 6-17 hver dag? Det er 11 timer om dagen og en dp mor må kun have åbent 48 timer om ugen.. 

Er hun privat betemmer hun selv hvor mange timer hun vil have åbent  Og det kunne godt lyde som en privat, for det er vel de færreste kommunale der kører med to børn, det er alt for dyrt for kommunen...

Anmeld

23. august 2013

TrineMine86

Stumpen skriver:

Er hun privat betemmer hun selv hvor mange timer hun vil have åbent  Og det kunne godt lyde som en privat, for det er vel de færreste kommunale der kører med to børn, det er alt for dyrt for kommunen...

Nå okaY, det vidste jeg ikke  Men hold op det er da mange timer.. 

Anmeld

23. august 2013

Stumpen

TrineMine86 skriver:

Nå okaY, det vidste jeg ikke  Men hold op det er da mange timer.. 

helt enig 

Anmeld

23. august 2013

raca

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes altså også, at det virker noget voldsomt at aflevere hver dag ved 7tiden.. Var det ikke kun 2 gange om ugen, du skulle møde tidligt? Så kunne det vle være en mulighed at holde barnet hjemme til hyggemorgen de 3 andre dage? Tror du ikke bare, det var den undren dpmor havde? Det er jo slet ikke sikkert, hun har noget imod jeres rutine, men undre sig kan man jo altid. - Jeg ville til hver en tid morgenhygge med mine små, hvis jeg kunne .

jeg tænker det samme... jeg ville da NYDE at jeg med god samvittighed kunne være sammen med mit barn til kl 9 3 dage om ugen.. også affinde mig med at aflevere tidligt  de 2 andre.

og der er jo masser af tid til og lave skolearbejde fra 930-14/15 stykker de dage man arbejder hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.