Tager jeg det for personligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.748 visninger
108 svar
137 synes godt om
23. august 2013

Anonym trådstarter

Vores dagpleje mor har to børn lige pt, vores og en anden...

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Men jeg er begyndt at blive lidt støt over vores dagplejemors ord.

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Den anden bliver afleveret kl. 9.30 fordi H'n sover længe og forældrene møder sent på arbejde..

Vores bliver normalt afleveret kl. 7.00- 7.30 da min kæreste møder kl. 7.30 og jeg selv møder i skole kl. 8.00 2 gange i ugen..

Vi har altid afleveret vores mellem 7.00 - 7.30 fordi det passer godt ind i vores rytme..

Vi kommer med vores idag kl. 7.00 - Hun siger "Hvad er det i gør galt siden h*n vågner så tidligt?" - Hvorfor morgenhygger i ikke med jeres barn så i ikke skal komme så tidligt?" Jeg har det sådan lidt mærkeligt med de ting hun siger, hun får mig til at føle vi er dårlige forældre og at vi egentlig bare gerne vil aflevere vores for at blive fri for vores barn, hvilket ikke passer, men det passer bare godt ind i vores rutiner så jeg kan nå bus osv.. Hmm... Der står i vores kontrakt at hun åbner kl. 6.00- 17.00 hver dag, så hvad er problemet tænker jeg? Har hun vænnet sig til at det andet barn kommer så sent, at det er belastning at vi kommer tidligt..  For det virker sådan...

Jeg kan skide godt lide vores dagplejemor og det samme kan vores barn, men føler bare ikke at hun taler pænt til os overhovedet!

Nogen gode råd?

Øh, forklar hende at i skal på arbejde/i skole og at i har en hyggelig morgen og eftermiddagsrutine?

Har selv haft en kontrovers med mun (ellers dejlige) dagplejemor. Det var liiige ved at udvikle sig rigtig ubehageligt, men jeg tig tyren ved hornene og sagde at vi blev nød til liiige at tage en lille sludder. Holdt bolden på egen banehalvdel og var meget pædagogisk, og heldigvis er alt tilbage til normalen nu...

Anmeld

23. august 2013

PernilleogLouis

Jeg ville sige det til hende - det er da overhovedet ikke okay at hun blander sig i hvornår jeres barn blir afleveret - kan godt forstå du tag det personligt - havde jeg også gjort 

Anmeld

23. august 2013

VIPpigen

Jeg tror jeg ville sige at vi intet galt gør, men har en fast rutine, som vores barn har det godt med.

Hun skal da slet ikke bestemme, eller kommentere på at i aflevere som i gør. Det er jeres valg som forældre.

Anmeld

23. august 2013

lycly

Øh hvad med at hun finder sig et job med lidt senere mødetider, hvis hun ikke gider stå tidligt op. Det lugter langt væk af at det irriterer hende at hun SKAL tidligt op når nu det ene barm først kommer sent. Tror slet ikke det handler om jer som forældre. Hun skal bare tie stille og tage imod jeres barn med et smil!

Min datter er også altid den første der bliver afleveret fordi jeg selv møder 7.45. Og har aldrig hørt et ondt ord om det fra vores dagplejemor

Anmeld

23. august 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Nogen gode råd?

Jeg synes altså også, at det virker noget voldsomt at aflevere hver dag ved 7tiden.. Var det ikke kun 2 gange om ugen, du skulle møde tidligt? Så kunne det vle være en mulighed at holde barnet hjemme til hyggemorgen de 3 andre dage? Tror du ikke bare, det var den undren dpmor havde? Det er jo slet ikke sikkert, hun har noget imod jeres rutine, men undre sig kan man jo altid. - Jeg ville til hver en tid morgenhygge med mine små, hvis jeg kunne .

Anmeld

23. august 2013

Kløver

Sikke en lang arbejdstid jeres dagplejer har
Hun skal jo ikke bestemme hvordan det passer jer og hvis du hver da møder kl 8 og skal nå afsted så er der jo ikke mulighed for at aflevere senere, og i vores dagpleje vil de gerne have vi afleverer senest halv 9 men gerne kl 8 så de kan nå noget i løbet af dagen.

Du kan enten lade den ligge og tage en snak hvis det sker igen eller snakke med hende om det det er jo hendes arbejde

Anmeld

23. august 2013

maria_wlt

Anonym skriver:

Nogen gode råd?

SIG DET TIL HENDE!!!

Jeg er godt nok ved at være træt af at læse at dagplejerne prøver at bestemme hvornår børnene bliver afleveret osv

Det er et job som alt andet - Og når man har betalt for en udelse så skal der altså ikke sættes spørgsmålstegn ved det 

Jeg kan forstå hvis der er reelt problem - men at aflevere til normal tid kan jeg virkelig ikke se et problem ved.. Træls.. 

Anmeld

23. august 2013

lineog4

Nu har mine ikke gået i dagpleje men i vuggestue og børnehave, og de er og en af de første ved 7 tiden men sådan er det jo bare for jeg skal stå klar 7.45. Tilgengæld når jeg har fri eller skal møde senere så kan vi få morgenhygge eller fridag.

Det var hvad jeg ville sige hvis nogen spurgte til mine rutiner

line

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes altså også, at det virker noget voldsomt at aflevere hver dag ved 7tiden.. Var det ikke kun 2 gange om ugen, du skulle møde tidligt? Så kunne det vle være en mulighed at holde barnet hjemme til hyggemorgen de 3 andre dage? Tror du ikke bare, det var den undren dpmor havde? Det er jo slet ikke sikkert, hun har noget imod jeres rutine, men undre sig kan man jo altid. - Jeg ville til hver en tid morgenhygge med mine små, hvis jeg kunne .

Hvorfor virker det voldsomt at aflevere kl 7???

Der er da maaaaaange forældre som aflevere ved den tid så det forstår jeg slet ikke du undrer dig over... Hvad med de forældre der starter kl 7 eller 7.30 på arbejde? De har da ikke mulighed for at aflevere senere..

Til ts: jeg ville også ha blevet stødt over sådan en kommentar fra min dagpleje mor.... Lige nu aflevere jeg den mindste kl 8 efter vi har kørt den store i skole... Men når jeg selv skal starte i skole blir den mindste også aflevere omkring 7.15.. Og det er der da bestemt INTET galt i.... I skal bare gøre som det passer bedst ind i jeres rubiner og så skal dagplejemoderen egentlig bare blande sig udenom....
Men som en anden siger... Sig til hende at i absolut intet gør galt men at det er sådan her det passer bedst ind i jeres rytme så derfor bliver det sådan forstår overhovedet ikke at hun blander sig i det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.